2025-01-30 Torsdag 19:00 Leksand - HV71 3-2
-
- Intendent
2025-01-30 Torsdag 19:00 Leksand - HV71 3-2
HV71-Modo 1-5
Anmärkningsvärt.
Vad förmår vi?
Anmärkningsvärt.
Vad förmår vi?
-
Re: 2025-01-30 Torsdag 19:00 Leksand - HV71
HV har ju spelat som ett topplag på slutet. Nu kommer dom vara desperata och revanschsugna när dom möter oss.
Och vi då?? Vi förlorar ju allt för tillfället. Så varför ska detta sluta annorlunda? Tro mig, jag har gärna fel. Men inte skulle jag satsa barnens veckopeng på hemmalaget.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Vi vann ju i lördags?
Skapligt viktiga matcher dessa kommande två. Med nuvarande form borde en rimlig ambition vara att gå plus på HV71 poängmässigt, men de har spelat upp sig rejält sedan värvningen av J. Ang så vi får nog anses vara underdogs.
Skapligt viktiga matcher dessa kommande två. Med nuvarande form borde en rimlig ambition vara att gå plus på HV71 poängmässigt, men de har spelat upp sig rejält sedan värvningen av J. Ang så vi får nog anses vara underdogs.
-
Ser oss omöjligt vinna två mot hv. I absolut bästa fall kan vi få med oss tre poäng, och då är jag optimistisk.
Mest troligt tar vi 0 eller 1 poäng.
Hv är också ett förlorarlag men de har redan varit nere på botten och har nu fått lite flow. Vi har fortfarande en bit kvar att falla.
Och det är ju som det är. Vi är inte bättre än tabellen visar. Kanske är vi sämre. Det visar sig snart.
Våra målvakter håller inte i närheten av shl klass. Den enda som kanske gör det får inte stå. Smått otroligt faktiskt.
Hv är också ett förlorarlag men de har redan varit nere på botten och har nu fått lite flow. Vi har fortfarande en bit kvar att falla.
Och det är ju som det är. Vi är inte bättre än tabellen visar. Kanske är vi sämre. Det visar sig snart.
Våra målvakter håller inte i närheten av shl klass. Den enda som kanske gör det får inte stå. Smått otroligt faktiskt.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
HV jagar och vi faller och försöker klamra oss kvar.
Jag vill tro att vi reser oss och tar 6 poäng i dubbelmötet nu, men hjärnan säger dubbla torskar.
Oavsett vad jag tror så är det bara för laget att försöka på något sätt, knyta näven som Saik gör idag, och spela med desperation.
Starta Gidlöf. Låt Eljas ta större roll.
Jag vill tro att vi reser oss och tar 6 poäng i dubbelmötet nu, men hjärnan säger dubbla torskar.
Oavsett vad jag tror så är det bara för laget att försöka på något sätt, knyta näven som Saik gör idag, och spela med desperation.
Starta Gidlöf. Låt Eljas ta större roll.
-
SAIK spelade inte alls med någon desperation idag. Dom var totalt värdelösa i första. Får gratis PP, gratis mål och spela på medgång i andra. Då är vilket lag som helst bra. I 3e är det jämnt men dom kommer undan med blotta förskräckelsen.
Jag tycker vi är bättre än vad serien visar, men det hjälper oss inte. Vi har två durkslag till målvakter och det står oss helt sjukt dyrt över tid. Vi får dåliga domarbeslut mot oss, samtidigt som vi inte får samma domarbeslut med oss. Lägg på alla skador vi klarar att dra på oss. I slutändan kostar det oss allt för mycket.
Om HV hade flow så är det över med det efter 1-5 hemma idag. Nu fick dom en reality check och känner nog plötsligt en osäkerhet när dom dessutom är tillbaks helt i botten. Det är upp till oss att visa killer instinct på torsdag och dra nytta av det. Jag vill så gärna tro att vi klarar det.
Jag tycker vi är bättre än vad serien visar, men det hjälper oss inte. Vi har två durkslag till målvakter och det står oss helt sjukt dyrt över tid. Vi får dåliga domarbeslut mot oss, samtidigt som vi inte får samma domarbeslut med oss. Lägg på alla skador vi klarar att dra på oss. I slutändan kostar det oss allt för mycket.
Om HV hade flow så är det över med det efter 1-5 hemma idag. Nu fick dom en reality check och känner nog plötsligt en osäkerhet när dom dessutom är tillbaks helt i botten. Det är upp till oss att visa killer instinct på torsdag och dra nytta av det. Jag vill så gärna tro att vi klarar det.
-
Karma för all skit runt föreningen på sistonde?
-
Man vet att man är illa ute när man börjar leta efter den där hemsidan där man kunde prognostisera sluttabellen ..
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Det här är för mig själva definitionen på förlorarmentalitet.Stjärnan skrev: tis 28 jan 2025, 21:38 Ser oss omöjligt vinna två mot hv. I absolut bästa fall kan vi få med oss tre poäng, och då är jag optimistisk.
Vi är inte bättre än tabellen visar? HV ligger efter oss, är de bättre än tabellen visar? De förlorade med 1-5 på hemmaplan, är det ett flow? Och våra målvakter håller absolut SHL-klass. Inte högsta klass kanske men att säga att de inte håller SHL-klass är ju bara så fel det kan vara. Så jävla tröttsamt...
Jag verkar vara ensam om att tycka motsatsen och att de som skyller på målvakterna inte har någon koll alls och inte verkar se vad som händer på isen. Är man ensam med sina åsikter brukar de oftast vara fel, så jag får väl vara beredd på att ta på mig dumstruten. Jag vidhåller dock att det just nu pågår någon sorts häxjakt på våra målvakter som jag varken tycker är rimlig eller ok. Det är inte målvakterna som är orsaken till att vi har klart färre poäng än vad vi vill ha, det är ju målskyttet som är det stora problemet.Runntur skrev: tis 28 jan 2025, 22:14Vi har två durkslag till målvakter och det står oss helt sjukt dyrt över tid.
Börjar på allvar fundera på ifall det ska behövas en paus från färjan då det bara är frustrerande att höra tjatet om hur jävla dåliga målvakter vi har som får spela. Allt utom att hålla nollan verkar vara katastrof.
Jag tror fortfarande på att man kan vända den negativa trenden och tror på två segrar innan uppehållet.
Pain is temporary, glory is forever
-
Nästkommande 6 matcher är alltså HV x2, FBK, LHC, Modo x2.
Rätt safe to say att går vi minus dessa matcher, blir det kval. Vinner vi majoriteten av dessa har vi skaplig chans på play in.
Rätt safe to say att går vi minus dessa matcher, blir det kval. Vinner vi majoriteten av dessa har vi skaplig chans på play in.
-
Idag är det på dagen 10 år sedan min morfar begravdes. Vad har nu det med saken att göra? Jo jag minns tydligt att jag samtalade med en släkting på minnestunden om LIFs situation. Det var vid tillfället hela 5 poäng ned till närmaste lag (Brynäs?) under sträcket. Det kändes någorlunda tryggt konstaterade vi, med tanke på hur säsongen hade sett ut. Senare på kvällen mötte man just HV71 borta, som jag kikade på i bilen på vägen hem från Dalarna. Kapstad gjorde första målet minns jag, men inte hjälpte väl det. Har för mig att det var därikring som magsjuka letade sig in i truppen och man hade 14(?) raka matcher utan trepoängare, eller nåt liknande, som höll i sig säsongen ut.
Saknar dig, morfar.
Saknar dig, morfar.
-
Det som stör många (inklusive undertecknad) är mer hur målen ser ut, än att vi de facto släpper in mål. Som i går, för att ta ett exempel. Efter en briljant första-perre, där vi i vanlig ordning inte gör tillräckligt med mål, kommer vi ut svagt. Att då släppa in ett sådant mål sänker ju hela laget än mer….därmed inte sagt att förlusten är Hellstens fel. Men det får konsekvenser som är större än enbart ett mål i kolumnen.Wiborg skrev: ons 29 jan 2025, 08:41Och våra målvakter håller absolut SHL-klass. Inte högsta klass kanske men att säga att de inte håller SHL-klass är ju bara så fel det kan vara. Så jävla tröttsamt....Runntur skrev: tis 28 jan 2025, 22:14Vi har två durkslag till målvakter och det står oss helt sjukt dyrt över tid.
Börjar på allvar fundera på ifall det ska behövas en paus från färjan då det bara är frustrerande att höra tjatet om hur jävla dåliga målvakter vi har som får spela. Allt utom att hålla nollan verkar vara katastrof.
Jag tror fortfarande på att man kan vända den negativa trenden och tror på två segrar innan uppehållet.
Laget behöver nån som räddar dom, som gör dom bättre, ger dom chansen att vinna, trots den uppenbara oförmågan framåt. Som räddningen Hellsten hade i sista t.ex. Men släpper man den första så är den mentala skadan redan skedd….
Och där är inte riktigt vare sig Mantas eller Hellsten nu.
Så en smula nyanserat lär ändå kritiken vara. Men helt nöjda kan man väl kanske inte heller vara va? Eller vad säger du Wiborg?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
- Intendent
Ett utmärkt sätt att överbevisa tvivlarna att man kan hantera ett kval är ju att poängmässigt gå vinnande ur ett sådant här dubbelmöte. Vem vet, då kanske man t.o.m undviker kval.
Det kommer ytterligare ett test kort efter uppehållet - dubbelmötet med Modo.
Ett poängmässigt skralt resultat i dessa dubbelmöten och man förtjänar att kvala. Och väl där ser det inte så jättelovande ut - varken historiskt när det gäller negativt kval eller i en situation där man under säsongen visat sig ha svårt för flera av de tänkbara motståndarna.
Ett poängmässigt skralt resultat i dessa dubbelmöten och man förtjänar att kvala. Och väl där ser det inte så jättelovande ut - varken historiskt när det gäller negativt kval eller i en situation där man under säsongen visat sig ha svårt för flera av de tänkbara motståndarna.
-
Helt rätt.Klas skrev: ons 29 jan 2025, 09:23Det som stör många (inklusive undertecknad) är mer hur målen ser ut, än att vi de facto släpper in mål. Som i går, för att ta ett exempel. Efter en briljant första-perre, där vi i vanlig ordning inte gör tillräckligt med mål, kommer vi ut svagt. Att då släppa in ett sådant mål sänker ju hela laget än mer….därmed inte sagt att förlusten är Hellstens fel. Men det får konsekvenser som är större än enbart ett mål i kolumnen.Wiborg skrev: ons 29 jan 2025, 08:41Och våra målvakter håller absolut SHL-klass. Inte högsta klass kanske men att säga att de inte håller SHL-klass är ju bara så fel det kan vara. Så jävla tröttsamt....Runntur skrev: tis 28 jan 2025, 22:14Vi har två durkslag till målvakter och det står oss helt sjukt dyrt över tid.
Laget behöver nån som räddar dom, som gör dom bättre, ger dom chansen att vinna, trots den uppenbara oförmågan framåt. Som räddningen Hellsten hade i sista t.ex. Men släpper man den första så är den mentala skadan redan skedd….
Och där är inte riktigt vare sig Mantas eller Hellsten nu.
Så en smula nyanserat lär ändå kritiken vara. Men helt nöjda kan man väl kanske inte heller vara va? Eller vad säger du Wiborg?
Wiborg, du lägger för stor vikt i formuleringarna.
När allt kommer omkring så har våra målvakter inte stått på huvudet nån match, mer eller mindre. De förlorar majoriteten av målvaktsmatcherna och har tendens att kasta in puckar i känsliga lägen. Gidlöf mot FBK hemma, 5 sek kvar av andra perioden. Gårdagsmatchen en annan.
Det fortsätter bara och det förstör så enormt mycket.
Ingen här inne tycker att våra fwds levererar, ingen tycker det. Men det slår så mycket hårdare mot laget när målvakten kastar in puckar kontra en spelare missar ett givet läge.
-
Addera kryddan med kännedomen om våran usla ekonomi, 10+ spelare utan kontrakt nästa säsong och förväntan av att vi ska spela slutspel så ser det än värre utSniper skrev: ons 29 jan 2025, 09:27 Ett utmärkt sätt att överbevisa tvivlarna att man kan hantera ett kval är ju att poängmässigt gå vinnande ur ett sådant här dubbelmöte. Vem vet, då kanske man t.o.m undviker kval.