Silly season 25/26

Användarens profilbild
Aggeman

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: fre 24 jan 2025, 17:02
Själv kände jag mig väldigt bra fysiskt. Jag kände mig stark (...)
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... t-tidigare
Något liknande sa Camper redan när han gjorde sina första matcher i Oskarshamn. Men han gjorde ingen skillnad i deras spel (av det jag såg). Dock kan man inte göra mycket på egen hand; kedjekamraterna imponerade inte heller.

Men är det ny spelare vi behöver - är det inte tränare? Förlust mot Linköping och något måste hända.
Är inte säker på att det måste in någon ny. Dynamiken förändras även om någon försvinner och inte ersätts. Jag tycker att CB bör gå om laget fortsätter att förlora matcher även nästa vecka. Ge huvudansvaret till Karlberg och ta in någon från huset ifall det behövs assistans.

Men vi är inte där än…
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Om vi är kvar i shl så behöver vi bygga med tyngd..
Målvakter:
Gidlöf- Borde vara etta redan nu.
Hellsten

Backar:
Norén
Johansson
Milosivic
Larsson
Lunkan
Caito
Ny tyngd - typ frögren.

Forwards:
Cehelarik
Veronneau
Förläng med Östman och låt han spela pp.
Knuts
Lang
Karlberg
Vejdemo
Altörn
Nytt
Nytt
Nytt
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Milosivic spelar som Frögren, En defensiv general !
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

MeraSkottpåMål skrev: fre 24 jan 2025, 21:23 Om vi är kvar i shl så behöver vi bygga med tyngd..
Målvakter:
Gidlöf- Borde vara etta redan nu.
Hellsten

Backar:
Norén
Johansson
Milosivic
Larsson
Lunkan
Caito
Ny tyngd - typ frögren.

Forwards:
Cehelarik
Veronneau
Förläng med Östman och låt han spela pp.
Knuts
Lang
Karlberg
Vejdemo
Altörn
Nytt
Nytt
Nytt
Själv är jag osäker på Lunkan/Larsson och framåt osäker på Veronneau och Knuts. Även Hrivik och så väntar jag på ett ordentligt lyft i utvecklingen hos Vejdemo. Östman svajar en del men har ju börjat komma igång lite på slutet. Bra med några med lokal anknytning kvar i laget också.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Leksands general manager väljer att göra en blixtresa till Nordamerika för att scouta spelare. I synnerhet letar han efter en vass ersättare till Lucas Elvenes, som inte kommer att spela för Leksand kommande säsong.

Johansson åker 3 mars och kommer fokusera på spelare i AHL. Men även spana in potentiella nyförvärv i collegeligan.

Leksand gör en generationsväxling till kommande säsong. Man kommer förnya laget och värva spelare med en lägre prislapp.

Klubben har också stor erfarenhet att värva från AHL och har hittat spelare som Carter Camper, Marek Hrivik (först en sväng i KHL) och Peter Cehlarik i NHL:s farmarliga.

Mer Leksand:

Det står redan klart att Kalle Östman inte blir kvar i klubben kommande säsong.

LIF kommer alltså att försöka föryngra laget och besitter en plånbok som gör att man ser sig om efter billigare lösningar.

Men det saknas inte alternativ för Östman.

Bland annat finns det intresse i Finland – från toppklubbar.

Det kan alltså mycket väl bli en flytt till Liiga för masen.

30-åringen har den här säsongen gjort 16 poäng på 36 matcher. Totalt är han noterad för 280 matcher i SHL och har ett snitt på 0,4 poäng per match.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lasspelare
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: lör 01 feb 2025, 09:59
Leksands general manager väljer att göra en blixtresa till Nordamerika för att scouta spelare. I synnerhet letar han efter en vass ersättare till Lucas Elvenes, som inte kommer att spela för Leksand kommande säsong.
Om Elvenes stannar i LIF:

Bild

Om Elvenes spelar för Växjö i höst så vill jag se i hans första byte mot LIF:

Bild
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

CMB skrev: lör 01 feb 2025, 11:33Om Elvenes spelar för Växjö i höst så vill jag se i hans första byte mot LIF:

Bild
Ser ut som en uppgift för S. Milosevic.
CMB

Inlägg av CMB »

bjernagris skrev: lör 01 feb 2025, 11:51
CMB skrev: lör 01 feb 2025, 11:33Om Elvenes spelar för Växjö i höst så vill jag se i hans första byte mot LIF:

Bild
Ser ut som en uppgift för S. Milosevic.
Ja, storlek har han så det räcker i alla fall. :twisted:

(Jag var tvungen att kolla upp namnet och kom då ihåg en tidigare diskussion om honom när jag såg att han gjorde några matcher för Skellefteå och att han gjort bra intryck på deras fans)
Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: lör 01 feb 2025, 09:59
Johansson åker 3 mars och kommer fokusera på spelare i AHL. Men även spana in potentiella nyförvärv i collegeligan.
Känner spontant - nej tack till en sommar i ovisshet om eventuella collegespelare. Kanske om man tar in någon som breddspelare till typ fjärde. Men som bärande spelare ser jag hellre att man tar in etablerade namn från farmarligan isåfall.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Om vi inte vågar värva vinnare får vi räkna med att förlora.

Collegespelare, någon går kanske an men vi ska inte bygga ett lag på det viset.
- Ni har inte en challe
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Patrik Zackrisson var Leksands genomgående bästa spelare under den gångna veckan. Zackrisson tar ett stort ansvar över hela banan och var en jätte i synnerhet i numerärt underläge. Zackrisson spel i tre mot fem mot HV71 i torsdags var direkt matchavgörande. I lördagens returmatch mot HV71 var han båda målgörare och på många sätt Leksands härförare.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... -varvning/
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: mån 03 feb 2025, 11:57
Patrik Zackrisson var Leksands genomgående bästa spelare under den gångna veckan. Zackrisson tar ett stort ansvar över hela banan och var en jätte i synnerhet i numerärt underläge. Zackrisson spel i tre mot fem mot HV71 i torsdags var direkt matchavgörande. I lördagens returmatch mot HV71 var han båda målgörare och på många sätt Leksands härförare.

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

CMB skrev: mån 03 feb 2025, 12:11

Bild
När kommer filmen om PZ? En blockmongobuster!
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: mån 03 feb 2025, 12:33
CMB skrev: mån 03 feb 2025, 12:11

Bild
När kommer filmen om PZ? En blockmongobuster!
Filmmusikens soloinstrument diskuteras. Står mellan:

Tvärflöjt:
Bild

Blockflöjt:
Bild

Blockmongoflöjt:
Bild
Lampa

Inlägg av Lampa »

En värvning som slår mig som logiskt nästa säsong är Axel Jonsson-Fjällby. Utgående kontrakt, har haft fina siffror i AHL men hackat lite likt övriga laget denna säsongen.

Stämmer in på rätt ålder, djurgårdare, Tjomme har haft honom, bör vara polare med Vejdemo (typ samma ålder).

Helt taget ur luften dock, ren gissning.

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... on-fjallby