Four Nations 2025
-
Four Nations 2025
https://www.svt.se/sport/ishockey/guide ... s-face-off
Hur ställer sig medresenärerna till turneringen Four Nations som inleds nästa vecka? Kommer ni följa den, rent av se matcherna mitt i natta (för oss yrkesarbetare blir det en smula kämpigt att följa denna turnering). De av oss som håller sig vakna kan diskutera turneringen i denna tråd!
Hur ställer sig medresenärerna till turneringen Four Nations som inleds nästa vecka? Kommer ni följa den, rent av se matcherna mitt i natta (för oss yrkesarbetare blir det en smula kämpigt att följa denna turnering). De av oss som håller sig vakna kan diskutera turneringen i denna tråd!
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Re: Four Nations 2025
Ytterst sällan Tre Kronor intresserar mig men just denna turnering ser jag verkligen fram emot.Wittgenstein skrev: lör 08 feb 2025, 16:39 https://www.svt.se/sport/ishockey/guide ... s-face-off
Förberett jobb och sambo med att det blir sena nätter kommande vecka som startar redan imorgon med Super Bowl. Sen börjar farbror bli gammal så det visar sig väl om man klarar av det eller tillbringar nätterna sovandes på soffan.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Ska vi inte spela SHL nu?
Det har i vart fall jag planerat.
Det har i vart fall jag planerat.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
LIF spelar i SHL i alla fall några månader till. Men nu pratar vi "övrig ishockey" - alltså inte "övrig sport" där ni informerar oss om bangolf och brännboll. Visserligen så har väl LIF iklätt sig rollen som Tre kronor under en turné i Nordamerika under 90-talet, om jag inte missminner mig så har det avhandlats i annan tråd redan.
-
Blir intressant. Tyvärr ett par tveksamma uttagningar i Nyquist, Leo Carlsson och eventuellt Arvidsson. Skulle gärna sett istället Eklund, Zetterlund och Backlund. Men men.
Viktigast blir att segra mot lillebror finland.
Viktigast blir att segra mot lillebror finland.
-
Landslagshockey ger mig ingenting, och Four Nations är inget undantag. Tror att grunden till att jag känner så är att VM spelas varje år och att deppiga turneringar stör SHL-säsongen.
-
Kan tycka att klagandet över denna turnering är lite tröttsam. Hade jag haft möjlighet att stanna uppe i natten hade jag nog gjort det, det är väl kul att de bästa spelarna i världen gör upp i några matcher? Men är man "rätt" som hockeysupporter så ska man gnälla och deklarera på sociala medier att man minsann inte bryr sig ett pillekvitt.
-
Jag bryr mig inte ett kvillepitt.Wittgenstein skrev: ons 12 feb 2025, 18:17 Kan tycka att klagandet över denna turnering är lite tröttsam. Hade jag haft möjlighet att stanna uppe i natten hade jag nog gjort det, det är väl kul att de bästa spelarna i världen gör upp i några matcher? Men är man "rätt" som hockeysupporter så ska man gnälla och deklarera på sociala medier att man minsann inte bryr sig ett pillekvitt.
Vet inte ens vad det är.
-
Peta på länken i trådstarten så blir du informerad. Mannen i mustasch i det gula laget har lokalförankring, kanske kan hans deltagande öka din puls en smula?Gösen skrev: ons 12 feb 2025, 18:24Jag bryr mig inte ett kvillepitt.Wittgenstein skrev: ons 12 feb 2025, 18:17 Kan tycka att klagandet över denna turnering är lite tröttsam. Hade jag haft möjlighet att stanna uppe i natten hade jag nog gjort det, det är väl kul att de bästa spelarna i världen gör upp i några matcher? Men är man "rätt" som hockeysupporter så ska man gnälla och deklarera på sociala medier att man minsann inte bryr sig ett pillekvitt.
Vet inte ens vad det är.
-
Jag ser varken något gult lag eller någon mustasch men antar att det är cirkusdirektör Forsberg du menar. Men nja. Han är numera amerikan och kommer antagligen aldrig mer bo i Leksand så pulsen höjs inte nämnvärt. Av de övriga namnen har jag hört talas om hälften men vet just ingenting om dem. Dahlin? Spelar inte han i Timrå?Wittgenstein skrev: ons 12 feb 2025, 18:41Peta på länken i trådstarten så blir du informerad. Mannen i mustasch i det gula laget har lokalförankring, kanske kan hans deltagande öka din puls en smula?Gösen skrev: ons 12 feb 2025, 18:24Jag bryr mig inte ett kvillepitt.Wittgenstein skrev: ons 12 feb 2025, 18:17 Kan tycka att klagandet över denna turnering är lite tröttsam. Hade jag haft möjlighet att stanna uppe i natten hade jag nog gjort det, det är väl kul att de bästa spelarna i världen gör upp i några matcher? Men är man "rätt" som hockeysupporter så ska man gnälla och deklarera på sociala medier att man minsann inte bryr sig ett pillekvitt.
Vet inte ens vad det är.
Hade Foppa, Lidström och Sudden varit med däremot.
Men det har ingenting med att dissa vissa turneringar att göra. Jag är bara inte särskilt intresserad av hockey. Och än mindre av NHL.
Numera.
-
- Kapten
Notera att Sverige möter Kanada i Kanada och USA i USA, medan Finland möter USA i Kanada och Kanada i USA. Apropå hemmaplan...
-
- Kapten
Jag måste tillstå att detta var en annan tid, en i mångt och mycket bättre tid, då Tre Kronor bestod av spelare som utvecklats helt utan influenser från NHL, en tid då Tre Kronor hade en tydlig karaktär innehållandes ett specifikt hockeykunnande kring puckinnehav och försvar som de andra länderna inte riktigt hade.
Idag har vi istället en broilerfabrik som spottar ur sig lågpriskopior på de kanadensiska (och numer även de amerikanska) spelarna.
-
Enormt starkt att spela lika mot detta Kanada. Mycket bra jobbat av Sverige.
-
- Intendent
Om vi vinner imorgon eftermiddag kanske jag söker mig till en sändning och ser Finland-Sverige samtidigt som jag håller ett öga på sillyavslutningen.
-
4-nation är ju en mycket intressant aptitretare inför kommande OS, grymt kul att få se de bästa spelarna känna på att spela tillsammans och bygga upp hunger för att spela i landslaget. Imorgon krossar vi Finland, kom igen Sverige!!!