2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand 1-4

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bender
Inlägg: 63
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:47

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av bender »

Gösen skrev: mån 23 okt 2023, 05:27
Stjärnan skrev: sön 22 okt 2023, 23:20

Isåfall är det ju upp till styrelsen i LIF att besluta om Björn nu. Om det finns någon.


:?
Men det finns ju ingenting att besluta om Björn. Man får tycka vad man vill om honom men ingen vettig ledning sparkar en tränare efter fyra förluster.
Fyra förluster? Det är ju ett sätt att se det..

Ett annat sätt att se det är att vi underpresterat med en av ligans dyraste trupper i tre år nu, och det har bara sett sämre och sämre ut ju längre tiden gått. Tålamod, det har BH fått historiska mängder av, med Leksands mått sett.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

bender skrev: mån 23 okt 2023, 15:45
Gösen skrev: mån 23 okt 2023, 05:27
Stjärnan skrev: sön 22 okt 2023, 23:20

Isåfall är det ju upp till styrelsen i LIF att besluta om Björn nu. Om det finns någon.


:?
Men det finns ju ingenting att besluta om Björn. Man får tycka vad man vill om honom men ingen vettig ledning sparkar en tränare efter fyra förluster.
Fyra förluster? Det är ju ett sätt att se det..

Ett annat sätt att se det är att vi underpresterat med en av ligans dyraste trupper i tre år nu, och det har bara sett sämre och sämre ut ju längre tiden gått. Tålamod, det har BH fått historiska mängder av, med Leksands mått sett.
Ja. Vad ska de annars basera beslutet på?
Att de missat den målsättning de haft utåt, topp 6 med några poäng de två senaste åren behöver inte betyda att man ser det som ett misslyckande utan att det är godkänt men inte mer än så.

Och anser man att det är godkänt, vilket jag personligen gör så är det ju just det. Godkänt.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Lillgud
Inlägg: 646
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 16:15

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Lillgud »

Man kan väll konstatera att tåget verkligen går för Leksand….
Och att vi blir kvar lite på perrongen i år…

Mycket bra vass värvning till Linköping.
Anthony Greco kommer bli grymt värdefull och hjälpa Linköping mycket…
En sån spelare som fungerar riktigt bra i SHL med sin speed.
Bästa målskytt i hela Frölunda ifjol på sina 47matcher 13mål och 12assist, 3a i deras poängliga.

Har all potential för att i sin andra säsong i SHL göra en klart bättre säsong med.
Nybliven 30åring och rightare , och kom från en riktigt stark AHL-säsong innan han anslöt till Frölunda tex. 20+39=59p på 66matcher i AHL hade då.
Ligger han bara lite i fas i sina egna förberedelser/sin privata träning.
Så kan det bli en succevärvning för Linköping bara han blir lite varm i kläderna.

—————————————-
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Catami »

Må så vara. Jag har stor tro på vårt lag ännu.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Klas »

Om nu några spekulerar i att BH ska lyftas bort, så har läkarvetenskapen gjort de spekualtionerna överflödiga. Sjukskriven på obestämd tid. Skrev om det i lag-tråden...
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sundsvalll »

Det är lika bra att sluta drömma det går åt helvete i alla fall, för bär man drömmer om sm-guld hamnar man lik förbannat i allsvenskan :-??
In his final season, on his final night
Buddy and a Finn goon were pegged for a fight
Thirty seconds left, the puck took a roll
And suddenly Buddy had a shot on goal
The goalie committed, Buddy picked his spot
Twenty years of waiting went into that shot
The fans jumped up, the Finn jumped too
And coldcocked Buddy on his follow through
The big man crumbled but he felt all right
'Cause the last thing he saw
was the flashing red light
He saw that heavenly light

Den känslan måste laget få tillbaka hur det känns att göra mål och vinna trots ett stort blåmärke.
Vi måste in på mål gå hela vägen i, käka puck skit klubbor typ. Titta Växjös första mål det var ren kraft och vilja. Så vi får pisk med 5-1 för vi är inte på planen utan vi
Sitter på bänken i fluffiga tofflor med en permanent i håret och får manikyr :)) elvenes vejdemo och lilla Karlberg försöker spela men dom äldre säger åt dom att ta en kopp te och chilla 🤔
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Inför Växjö-matchen missade jag att samliga fyra möten förra säsongen slutade med bortavinst.
Men jag missar inte att Leksand i fjol gick rent mot Luleå. Soprent. 12 poäng av 12 möjliga.

O fjolårsstatistik, var hälsad, vårt enda hopp
(för att travestera O Crux ave spes unica/O kors, var hälsat, vårt enda hopp på Strindbergs gravkors)
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Stjärnan »

Gameday!
När inget funkar får man gå tillbaka till grunderna, heter det ju.

Har vi en chans? Spelet såg faktiskt rätt bedrövligt ut i Strömstad med Challe och Challe som ledare i båset. Men det var länge sedan och de första matcherna på säsongen så nog ska det spelas om det först.

Vågar man hoppas på 1-3?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Gösen »

FK

Under onsdagsträningen syntes en del förändringar, bland annat fanns Felix Unger Sörum med i en powerplay-formation tillsammans med Marek Hrivík, Peter Cehlárik, Lukas Vejdemo och Oskar Lang.

Sett till de ordinarie femmorna hade Kalle Östmans petats ut från sin centerposition till högerforward, när han spelade tillsammans med Lukas Vejdemo och Felix Unger Sörum. Lucas Elvenes sågs även spela i förstakedjan tillsammans med Marek Hrivík och Peter Cehlárik.


Så kan Leksand ställa upp mot Luleå
Målvakter: Mantas Armalis (Filip Larsson).

Första femman: Matt Caito, Anton Lindholm – Peter Cehlárik, Marek Hrivík, Lucas Elvenes.

Andra femman: Anton Johansson, Olle Alsing – Felix Unger Sörum, Lukas Vejdemo, Kalle Östman.

Tredje Femman: Alexander Lundqvist, Patrik Norén – Max Veronneau, Patrik Zackrisson, Oskar Lang.

Fjärde Femman: Fred Nilsson, Eddie Larsson – Markus Karlberg, Jon Knuts, Arvid Eljas.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Aggeman
Inlägg: 876
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 12:03
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Aggeman »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 08:20 FK



Sett till de ordinarie femmorna hade Kalle Östmans petats ut från sin centerposition till högerforward, när han spelade tillsammans med Lukas Vejdemo och Felix Unger Sörum. Lucas Elvenes sågs även spela i förstakedjan tillsammans med Marek Hrivík och Peter Cehlárik.


Så kan Leksand ställa upp mot Luleå
Målvakter: Mantas Armalis (Filip Larsson).

Första femman: Matt Caito, Anton Lindholm – Peter Cehlárik, Marek Hrivík, Lucas Elvenes.
Bra ihopsatt första, nu är det dags att leverera!
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Klas »

Blir mycket intressant att se hur spelarna uppträder i kväll. Och hur Challarna agerar i båset.

Allt annat än förlust är en bonus, men framförallt vill man ju se att det finns lite tro och hopp i laget…
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

Klas skrev: tor 26 okt 2023, 09:43 Blir mycket intressant att se hur spelarna uppträder i kväll. Och hur Challarna agerar i båset.

Allt annat än förlust är en bonus, men framförallt vill man ju se att det finns lite tro och hopp i laget…
Med tanke på att de verkar testa andra konstellationer så kan det ju vara så att de kännt sig lite bakbundna tidigare och att Björn velat ha det på ett sätt och man inte fått testa andra sätt. Kan bli bra, kan bli dåligt, men bra att de testar. Tror Elvenes-Hrivik-Cehlarik har potential att bli riktigt bra med ett par matchers tålamod. Nu får jag väl Lillgud på mig när jag pratar om potential och tålamod, men det är jag beredd att ta ;)
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Inlägg: 1734
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 20:17
Ort: Stockholm

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 26 okt 2023, 08:20 Så kan Leksand ställa upp mot Luleå
Målvakter: Mantas Armalis (Filip Larsson).

Första femman: Matt Caito, Anton Lindholm – Peter Cehlárik, Marek Hrivík, Lucas Elvenes.

Andra femman: Anton Johansson, Olle Alsing – Felix Unger Sörum, Lukas Vejdemo, Kalle Östman.

Tredje Femman: Alexander Lundqvist, Patrik Norén – Max Veronneau, Patrik Zackrisson, Oskar Lang.

Fjärde Femman: Fred Nilsson, Eddie Larsson – Markus Karlberg, Jon Knuts, Arvid Eljas.
Nej, det har han nog inte. Och inte jag heller (fredag denna vecka). Men jag kan ändå komma att vara upptagen kl 17, så någon annan får vara beredd att lägga upp laguppställning som bekräftar femmorna ovan. Där en rostig Matt Caito ingår.

Bild
Matchens vara https://mattsoffroadrecovery.com/produc ... eep-online
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Klas »

Wiborg skrev: tor 26 okt 2023, 09:49
Klas skrev: tor 26 okt 2023, 09:43 Blir mycket intressant att se hur spelarna uppträder i kväll. Och hur Challarna agerar i båset.

Allt annat än förlust är en bonus, men framförallt vill man ju se att det finns lite tro och hopp i laget…
Med tanke på att de verkar testa andra konstellationer så kan det ju vara så att de kännt sig lite bakbundna tidigare och att Björn velat ha det på ett sätt och man inte fått testa andra sätt. Kan bli bra, kan bli dåligt, men bra att de testar. Tror Elvenes-Hrivik-Cehlarik har potential att bli riktigt bra med ett par matchers tålamod. Nu får jag väl Lillgud på mig när jag pratar om potential och tålamod, men det är jag beredd att ta ;)
Precis min tanke. BH har ju alla år haft sin syn på laget, och rätt envist hävdat att han har mer rätt än oss experter här inne. Märkligt , med tanke på den briljans som uppvisas här i tid och otid. 8-)

Men det kan vara klokt att försöka hitta nåt nytt för att väcka liv ingen del.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-10-26 Torsdag 19:00 Luleå - Leksand

Inlägg av Mats_ume »

Verkar bli Saab 2000 till Luleå.