2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: ons 20 sep 2023, 17:23
Stjärnan skrev: ons 20 sep 2023, 17:07
Högfors skrev: ons 20 sep 2023, 13:36 Enligt någon på Facebook var Östman med på träningen i vit tröja idag.
Typiskt. Jag hade hoppats på blå ;)

Nej men jag vill ju inte tro att en säsong är avgjord efter tre matcher… men med vår historik kan det faktiskt vara så vid förlust i morgon. Har vi någonsin hållt oss kvar i högsta serien (eller någon serie för den delen) då vi har nollats i de tre första matcherna?
(Vet att vi -96 förlorade 2 första innan vi vände och slog malmö i tredje)
Så det är otroligt viktigt att vinna ikväll.
Kanske helt avgörande. Gäller imorgon att visa om vi ska vara med i år. Eller nästa år.. :?

Så Östman kommer behövas.

Va? Vi förlorar väl alltid de två första med ramaskri och avgångskrav, tjära och fjädrar och domedagsprofetsior.

Eller brukar det gälla även efter bara en förlust?

Förlora två matcher och även tre i rad kommer alla lag göra under säsongen. Hur är det med psyket. Upp till bevis både lag och supportrar!
Du har säkert helt rätt i alla styckena men nu gällde frågan TRE raka förluster de tre första matcherna.
Bara för att det aldrig har hänt betyder ju inte att det inte kommer hända nu, men jag tror denna match blir mer viktig att vinna än någon kan tro.
Seger och mycket gott kan hända. Vi satsar på det. Jag blir nog sen till matchen dock. Ska på simkurs.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Mats_ume
Gammal räv
Inlägg: 986
Blev medlem: sön 17 sep 2023, 21:19

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Mats_ume »

Ställbergarn skrev: ons 20 sep 2023, 10:27 Vilken grym chans till nystart, tredje gången gillt, några dagar för laget att diskutera och slipa på detaljer, att vila efter "tuffaste försäsongsträningen i Leksand" och allt det där. Och som grädde på moset ett nytt snyggt forum! Kan det blir bättre upplagt för en välbehövd (redan...) nystart? Nu börjar Leksands SHL-säsong på riktigt! Jag kommer se matchen på TV hemma i Ställberg då jag (med familj) besöker mor min för lite Köppäbärsmarken till helgen, och jag vill då minnas att det brukar gå bra när jag ser matcherna där i barndomens vardagsrum.
Blir det mycket folk på marknaden? Jag älskar trakterna kring Ställberg. Ställdalen, Kopparberg, Bångbro, Stjärnfors, Hörken, Yxsjöberg, Nittkvarn, Gravendal!
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Lifstarsll »

God morgon
Tror inte Hellkvist gör några större ändringar
44-27-14, 34-12-25, 20-9-15, 7-13-24
En back får begränsad speltid.
Helt klart ska vi utmana Rögle och avsluta med att ta tre poäng!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

J20 har inte match förrän på Lördag. Hemma mot Mora, så förhoppningsvis har vi en extraspelare ombytt och klar idag. Bara hoppas att diverse koronavirus som cirkulerar hållt sig borta från laget. Eller tvärtom. Att spelarna hållt sig borta från förkylningsvirus.

Att man inte rullar runt på 7 backar stödjer jag fullt ut. 7e backen får hoppa in och avlasta om det behövs men i fem mot fem rullar man på tre backpar.

Spännande! Vilka är på plats i arenan ikväll? B3?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
VonGustaf
Inlägg: 47
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 11:55

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av VonGustaf »

Verkar bli jobb för mig ikväll så det blir eftersändning som gäller. Hoppas att det kommer bli trevlig läsning av tråden vid midnatt. Jag tror att det blir en jämn match 3-3
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!


"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 08:41
Att man inte rullar runt på 7 backar stödjer jag fullt ut. 7e backen får hoppa in och avlasta om det behövs men i fem mot fem rullar man på tre backpar.

Spännande! Vilka är på plats i arenan ikväll? B3?
Du och ca 2999 till kanske?
Har för mig att nedre plan hyser ca 5000 platser inkl stå. Övre västra ca 2000 och övre östra resten. Nedre ser halvfullt ut. Max. 2500 pers. Övre ser färgglatt ut. 500 pers?

Men dags nu att visa de som ändå är där. Att vi kan. Vi borde vinna detta eftersom vi inte ska kvala i vår så luktar starkt åt en 5-2 seger efter en vunnen första period med 3-0.
Överväger att skippa simskolan ikväll eftersom det är gott om tid till Vansbrosimmet drar igång. Jag hinner träna senare. Dessutom börjar armpuffarna bli lite slitna men vi får se.

Kul att se Östman igen.

Blir det alltså än en gång endast 12 forwards?

Anmärkningsvärt att Karlberg återigen får ansvara för PP spelet alltså.. Hmmm :?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 15:05

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Catami »

Som alla andra hoppas jag på tre poäng ikväll. Däremot skulle jag bli väldigt nöjd om jag får se en kamp i 60 minuter. Bra start på matchen och sedan sliter vi till vi hör Engelbrekts signal. 4-2
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 21 sep 2023, 09:15
Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 08:41
Att man inte rullar runt på 7 backar stödjer jag fullt ut. 7e backen får hoppa in och avlasta om det behövs men i fem mot fem rullar man på tre backpar.

Spännande! Vilka är på plats i arenan ikväll? B3?
Du och ca 2999 till kanske?
Har för mig att nedre plan hyser ca 5000 platser inkl stå. Övre västra ca 2000 och övre östra resten. Nedre ser halvfullt ut. Max. 2500 pers. Övre ser färgglatt ut. 500 pers?

Men dags nu att visa de som ändå är där. Att vi kan. Vi borde vinna detta eftersom vi inte ska kvala i vår så luktar starkt åt en 5-2 seger efter en vunnen första period med 3-0.
Överväger att skippa simskolan ikväll eftersom det är gott om tid till Vansbrosimmet drar igång. Jag hinner träna senare. Dessutom börjar armpuffarna bli lite slitna men vi får se.

Kul att se Östman igen.

Blir det alltså än en gång endast 12 forwards?

Anmärkningsvärt att Karlberg återigen får ansvara för PP spelet alltså.. Hmmm :?
4k får vi allt bli.

Vilken info har du om Karlberg? Har man inte sagt att alla tre delar på ansvaret övergripande?

Och hey. Det är fasen kallt att bada så här års ändå.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 09:39
Stjärnan skrev: tor 21 sep 2023, 09:15
Anmärkningsvärt att Karlberg återigen får ansvara för PP spelet alltså.. Hmmm :?

Vilken info har du om Karlberg? Har man inte sagt att alla tre delar på ansvaret övergripande?
Tror det var Klas som klistrade in en Fk artikel om Kalle Östman där Challe B nämnde detta. Finns i någon tråd någonstans (har inte riktigt fått grepp om detta nya system ännu)

Tror det var i Lif i media.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: tor 21 sep 2023, 10:31
Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 09:39
Stjärnan skrev: tor 21 sep 2023, 09:15
Anmärkningsvärt att Karlberg återigen får ansvara för PP spelet alltså.. Hmmm :?

Vilken info har du om Karlberg? Har man inte sagt att alla tre delar på ansvaret övergripande?
Tror det var Klas som klistrade in en Fk artikel om Kalle Östman där Challe B nämnde detta. Finns i någon tråd någonstans (har inte riktigt fått grepp om detta nya system ännu)

Tror det var i Lif i media.
Jag läste ju den men skummade tydligen lite väl mycket :oops:
Vem har forwards? ;)

– Vi har luckrat upp lite och försöker sudda ut gränserna, för vi vill inte ha det så uppdelat. Nu är det mer att alla tre gör allt och för att få detta att funka så försöker vi överdriva vår internkommunikation. Det är så sjukt viktigt att vi luftar allt när vi jobbar så här, och det tycker jag vi gör bra, sa Björn Hellkvist till Sporten inför säsongsstarten.
Nu säger Challe Berglund så här:
– Challe Karlberg har powerplay. Jag har backarna och PK. Björn har helheten. Det är väldigt tydligt och bra. Vi pratar med varandra
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Wiborg »

Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 10:38 Vem har forwards? ;)
Det räcker väl att någon säger "Gör som Hrivik" så behöver de inte lägga mer energi på forwards sedan?
Pain is temporary, glory is forever
Tapeten
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 15:10

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Tapeten »

Jag var helt inställd på att få se Lian spela ikväll men det verkar som att han inte har anslutit till Rögle än. Blev det något klart med Rögle eller var det bara ett rykte i somras?
Sundsvalll
Inlägg: 282
Blev medlem: tor 21 sep 2023, 13:21

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Sundsvalll »

Nu när lillkillen med svansen är tillbaka så vinner vi. Kalle Östmans klubba går ju som svansen på en lillhund när han vill ha pucken så charmigt att nån visar känslor.
2-1 Jon Knuts avgör
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Gösen »

Tapeten skrev: tor 21 sep 2023, 15:19 Jag var helt inställd på att få se Lian spela ikväll men det verkar som att han inte har anslutit till Rögle än. Blev det något klart med Rögle eller var det bara ett rykte i somras?

Jo. Nog var han på Tapeten allt.
Är väl på andra sidan nu och tar han inte plats i Dallas så säger rykten att han dyker upp i Rögle.

Rätta mig om jag missuppfattat något.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-09-21 Torsdag 19:00 Leksand - Rögle

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: tor 21 sep 2023, 15:37
Tapeten skrev: tor 21 sep 2023, 15:19 Jag var helt inställd på att få se Lian spela ikväll men det verkar som att han inte har anslutit till Rögle än. Blev det något klart med Rögle eller var det bara ett rykte i somras?

Jo. Nog var han på Tapeten allt.
Är väl på andra sidan nu och tar han inte plats i Dallas så säger rykten att han dyker upp i Rögle.

Rätta mig om jag missuppfattat något.
Du har rätt!
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.