tomten blå
6 februari 2025, 13:10
En del finska klubbar hugger nog direkt ändå
Hur attraktiv är egentligen Rindell i Finland? Hann han ens etablera sig innan han försvann till Nordamerika/Sverige?
Poängmässigt rätt fina förstasäsonger som senior (med -19 respektive - 17 i +/-). Sen utlånad tredje säsongen. Därefter testade han lyckan i AHL/ECHL (6+5 matcher kort sejour). Varpå han hamnade i Timrå.
Rindell verkar ju bli kvar hos oss enl TJ, och har vi honom på en till säsong så kan jag ju förstå att man vill testa det igen.
Finns väl inte jättemycket som tyder på någon förbättring dock. Men jag minns också några som var... inte dåliga men osynliga första åren innan de exploderade hos oss, tänker först och främst på Raffl och PiEd.
Så man kanske ska låta honom acklimatisera sig denna säsong och ge det en chans nästa år med.
Problemet är väl att han fortsätter med sitt spel ganska precis som det man hörde från Timråhåll i fjol. Men kul att se att han inte gnäller i media om speltiden utan verkar bita ihop och ta chansen när den ges. Dessutom tycker jag han har spelat upp sig på slutet. Lyytinen däremot har åter vacklat lite.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lampa skrev: mån 10 feb 2025, 12:49
Johan Svensson pratade om att Mora verka shoppa ut lagkaptenen Laavainen. Kanske vore något nu när Norén verkar han spelat färdigt.
Om Max Martin i Expressen:
Hur mycket har ni fått betalt?
– Mycket. Men jag kommer inte att kommentera några ekonomiska uppgörelser. Det är en bra affär för oss.
Enligt avtalet mellan SHL och hockeyallsvenskan får klubbarna 400 000 kronor i grundersättning, med avdrag för importer. Får ni mer än detta?
– Mycket mer. Det går inte ens att jämföra med det, säger Andreas Hägglund.
Antagligen blir det också dyrt för de som vill ha "Roppe".
Jag blir inte klok på Tjommens uttalande om att Mantas ställs åt sidan för att utvecklas. Killen lämnar om några månader så varför investera tid och resurser på någon som snart slutar jobbet?
Hejalif skrev: tor 13 feb 2025, 18:18
Jag blir inte klok på Tjommens uttalande om att Mantas ställs åt sidan för att utvecklas. Killen lämnar om några månader så varför investera tid och resurser på någon som snart slutar jobbet?
Nja. Han blir väl kvar ifall Gidlöf eller Hellsten skadas. Så tolkar jag det. Vilket är bra. Nu är ju vår tredjemålvakt förstekeeper och händer något så är det ju bra att ha Mantas som backup..
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Nämn en säsong där backarna varit bättre än anfallarna.
Nämn en säsong där vi haft större defensiv kvalitet framför offensiv kvalitet.
Det är backarna som levererar bäst. Alltid. Det är ju forwards som haft ett underutvecklat spel. Nu talar jag om leveransen. Du kanske menar potentialen. Och i så fall håller jag med. Med rätt tränare ( Tuurala) så skulle denna forwardsuppsättning leverera klart bättre.
Nämn en säsong där backarna varit bättre än anfallarna.
Nämn en säsong där vi haft större defensiv kvalitet framför offensiv kvalitet.
Det är backarna som levererar bäst. Alltid. Det är ju forwards som haft ett underutvecklat spel. Nu talar jag om leveransen. Du kanske menar potentialen. Och i så fall håller jag med. Med rätt tränare ( Tuurala) så skulle denna forwardsuppsättning leverera klart bättre.
Egentligen menar jag väl att vi från har en tendens att underbemanna oss på backsidan.
Är det bara jag som saknar en Lilla-Bergqvist eller en Vopat, Siklenka typ?
Nån som kan stå upp proppa motståndare skulle behövas.
Jag vet inte hur fysiskt Kalmar spelar men vi behöver bli bättre på att vara fysisk genom mer tyngd