INTRO 2025-2026
-
INTRO 2025-2026
Eftersom jag förutsätter att vi här förmodlingen vet bäst så tänker jag att det vore kriminellt att inte dela med oss av våra kloka ideér.
Så hur tycker DU att introt ska vara?
Alla förslag är välkomna utom att återinföra handspritbågen.
Själv var jag förtjust i den barnsliga filmen med Bergenström och mas dräkten och projektorn.
Jag tycker också att de där tomteblossen (Gösen benämning har jag för mig) vi har idag som alla har borde försvinna.
Jag slänger ur mig ett intro från höften så få ni fylla på med era förslag.
Släck hallen, strålkastare på isen där spelarna hoppar ut.
Musik: house on fire Helix ( (den låter lite tam så här 40 år senare så det borde göras en tyngre cover, hade varit coolt med en mekanisk klocka på plats)
Fyll spelargången med rök.
Röda saftblandare a´la brandkåren när klockan startar ca:41 sekunder in.
Vid "lets go" 54 sekunder in hoppar spelarna ut på isen.
Nu är jag säker på att någon sitter med bättre och coolare ideér så kör på.
Betänk dock att vi inte riktigt har ekonomin för ett Spielberg intro så håll drömmarna borta från Hollywood budgetar.
Själv var jag förtjust i den barnsliga filmen med Bergenström och mas dräkten och projektorn.
Jag tycker också att de där tomteblossen (Gösen benämning har jag för mig) vi har idag som alla har borde försvinna.
Musik: house on fire Helix ( (den låter lite tam så här 40 år senare så det borde göras en tyngre cover, hade varit coolt med en mekanisk klocka på plats)
Betänk dock att vi inte riktigt har ekonomin för ett Spielberg intro så håll drömmarna borta från Hollywood budgetar.
-
Re: INTRO 2025-2026
Jag tänkte på det mot Modo.
Deras Introlåt skulle jag aldrig lyssna på i Spotify men funkade bra som intro. Ungefär som House musik på lokal kl 02:30.
Sen spelade de "For Whom the bell tolls" som jag absolut skulle lyssna på hemma men inte funkar lika bra i en hockey arena.
Så det behöver inte vara bra musik, inte creddig, inte lokalförankrad, inte ny, inte fräsch utan något som höjer puls, förväntningar och energi hos publiken.
Och vill man absolut ha med Äppelbo gånglåt och fiolgnissel i introt så får man beställa en remix i 130 bbm av någon digital creator/DJ.
Deras Introlåt skulle jag aldrig lyssna på i Spotify men funkade bra som intro. Ungefär som House musik på lokal kl 02:30.
Sen spelade de "For Whom the bell tolls" som jag absolut skulle lyssna på hemma men inte funkar lika bra i en hockey arena.
Så det behöver inte vara bra musik, inte creddig, inte lokalförankrad, inte ny, inte fräsch utan något som höjer puls, förväntningar och energi hos publiken.
Och vill man absolut ha med Äppelbo gånglåt och fiolgnissel i introt så får man beställa en remix i 130 bbm av någon digital creator/DJ.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Den där är riktigt bra fram till sången, en instrumental version av den där skulle absolut funka.Jjax skrev: mån 17 feb 2025, 08:23 Eftersom jag förutsätter att vi här förmodlingen vet bäst så tänker jag att det vore kriminellt att inte dela med oss av våra kloka ideér.
Jag är dock för att man varierar sig och inte kör med samma intro under hela säsongen. Kanske skulle publiken elle användare av LIFzone få rösta fram månadens intro eller något?
I övrigt har jag en grym låt på förslag som intro, det finns många bra introlåtar men denna är svårslagen:
...viktigt är också att påminna om skillnaden på introlåt och hymn, vilket inte är samma sak, bara så att alla tänker på det

-
- Intendent
-
- Intendent
-
Den skulle vara kung vi är bonniga och vi står i det förflutna för att bygga framtidens guld
Lätt att sjunga med
Senast redigerad av Hejalif den mån 17 feb 2025, 13:16, redigerad totalt 1 gång.
-
- Kapten
Med tanke på att vi fått oönskade svartjackor på läktaren så vore kanske denna introlåt bra för att kompensera:
-
Jag tycker låten ska spegla laget. Leksands IF skulle inte kunna åka in till ”Seek and destroy” med Metallica. Det krävs ett tufft gnuggargäng för att den ska passa.
Jag tycker vårt lag passar bättre ihop med housemusik, därför tycker jag ”Resurrection” som vi hade i början av säsongen gjorde sig bra.
Jag tycker vårt lag passar bättre ihop med housemusik, därför tycker jag ”Resurrection” som vi hade i början av säsongen gjorde sig bra.
-
Introt på torsdag borde väl vara Magnus Uggla "4 sekunder" eller är det för elakt 
Lat Värmlänning
-
Starta med att studera våra omgivningar, vad gör dom och vad fungerar utifrån vad vi vill ha. Frölunda har inget bra intro och heller ingen bra arenaupplevelse, men det är ju familjevänligt med godisregn och kisscam. Deras fans har bara en ramsa att sjunga också..
Jag gillar verkligen inte FBK men konpetenta det är dom. Dom får upp pulsen innan nedsläpp och har bra arenaupplevelse.
Vi borde verkligen fundera på upplevelsen hemma vid TVn också. Hur gör vi för att fylla ut bortakurvan som jämt är halvtom och som ger känslan att det är dåligt med folk i arenan, men så är det egentligen inte det.
Bell Center och 4 nations ger också en del ideer. Vore en bra ide med en videorämsa mellan nedre och övre sektionen, igen se på Karlstad, det fungerar!
Starta iaf inte vår första slutspelsmatch på över 20 år med åååå Leksand Stars med Mats Ingels, seriöst det var bara en skämskudde!
Gör nåt av den här
Jag gillar verkligen inte FBK men konpetenta det är dom. Dom får upp pulsen innan nedsläpp och har bra arenaupplevelse.
Vi borde verkligen fundera på upplevelsen hemma vid TVn också. Hur gör vi för att fylla ut bortakurvan som jämt är halvtom och som ger känslan att det är dåligt med folk i arenan, men så är det egentligen inte det.
Bell Center och 4 nations ger också en del ideer. Vore en bra ide med en videorämsa mellan nedre och övre sektionen, igen se på Karlstad, det fungerar!
Starta iaf inte vår första slutspelsmatch på över 20 år med åååå Leksand Stars med Mats Ingels, seriöst det var bara en skämskudde!
Gör nåt av den här
-
Nej den är klockrenLeksing i vargaland skrev: mån 17 feb 2025, 21:08 Introt på torsdag borde väl vara Magnus Uggla "4 sekunder" eller är det för elakt![]()

-
Den kanske ska spelas när MoDo äntrar isen? De ska väl också få ett intro?Leksing i vargaland skrev: mån 17 feb 2025, 21:08 Introt på torsdag borde väl vara Magnus Uggla "4 sekunder" eller är det för elakt![]()
-
Jag gillade när man för ett antal år sedan anspelade på föreningens rika historia på jumbotronen innan laget klev in. Gör något liknande igen, kör en kavalkad av bilder som väcker minnen från "fornstora dar" och låt laget drutta in till Östen med resten. Det är mer Leksands IF än brinnande eldar och hårdrock eller techno.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Wittgenstein skrev: mån 17 feb 2025, 21:47 Jag gillade när man för ett antal år sedan anspelade på föreningens rika historia på jumbotronen innan laget klev in. Gör något liknande igen, kör en kavalkad av bilder som väcker minnen från "fornstora dar" och låt laget drutta in till Östen med resten. Det är mer Leksands IF än brinnande eldar och hårdrock eller techno.