2025-02-20 Torsdag 19:00 Leksand - Modo 3-2

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: 2025-02-20 Torsdag 19:00 Leksand - Modo

Inlägg av Sniper »

Man kan också låta #7 vara extraspelare. Han har varit lika osynlig som Lillgud sedan julafton.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 19 feb 2025, 17:44 Man kan också låta #7 vara extraspelare. Han har varit lika osynlig som Lillgud sedan julafton.
Ja. Det är dax för honom att sprattla till likt en Östman snart.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: ons 19 feb 2025, 17:44 Man kan också låta #7 vara extraspelare. Han har varit lika osynlig som Lillgud sedan julafton.
Här kan vi se in i ett parallellt universum där Tuurala är tränare för LIF och instruerar Karlberg (nr 7) exakt vad han just nu behöver höra:

Kluster

Inlägg av Kluster »

harfager skrev: ons 19 feb 2025, 17:30
Gösen skrev: ons 19 feb 2025, 17:01
Aggeman skrev: ons 19 feb 2025, 16:49

Om Hrivik får spela mellan Jon och Martin lär han bli less ganska fort.
Vejdemo har ju utvecklats till en utmärkt brunkarcenter den här säsongen och Karlsson Vejdemo Knuts kan bli en riktig jobbig kedja för motståndarna. T.o.m. missa bröstplattan emellertid.
En Hrivik i fornstora dar mellan Elvenes och Cehlarik torde vara givet. Speciellt om det finns två kedjor man inte vill splittra.

Däremot är det väl mycket begärt att han ska orka den belastning redan match ett.
Jag tycker inte att Hriviks position är det mest uppseendeväckande med den uppställningen faktiskt utan det är att Eljas är 13:e. Det har han definitivt inte förtjänat. I mitt tycke så är han mycket bättre än Jon på en kant.
Håller med, snart börjar han väl ångra förlängningen av kontraktet.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Eljas gjorde länge inget större avtryck hos mig, men han började visa allt godare gry under hösten, därför kom skadan så olyckligt. Nu på senare tid har han tagit ytterligare kliv. Klart att Björbo Bomber ska ha en plats på fyra femmor.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När det gäller Marek tänker jag att det kan vara bra att börja i fjärdekedjan. Tajmingen kommer säkert brista en del efter långa frånvaron och kanske bättre han ingår i en checking line utan offensiva förväntningar? I övrigt ser det ju lovande ut!

Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Vet inte hur denna match slutar men jag kan inte ens i fantasin se oss tillhöra top 6 när allt summeras. (Sen får gösen säga precis vad han vill)
Vi är inte på den nivån i år.
Jag tror jag tippade oss åtta-nia eller nåt liknande och det står jag bergsäkert fast vid.
Vi har helt enkelt inte det som krävs i år. Men kval…. Nej det har jag aldrig tippat och inte trott. Rädd för, däremot. Det kommer jag alltid vara tills vi åker ur.

Men med lite nytt folk nu så blir det spännande att se oss i morgon igen. Dessutom har vi poängmässigt gått bra på sistone även om jag tycker vi har spelat bättre i höstas, precis som vår pp. Vi är nog sämre där nu än i höstas men plötsligt gör vi mål där..
Kan vi fullborda vårt back to back facit eller tar vi återigen inte chansen när vi får den?

Modo var minst lika bra som oss senast och turligt nog vann vi. Kan lite nytt folk ge oss en boost?

Den som lever får se… ska bli kul att följa.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Träffade Tomas Jonsson på en sommarfest för en herrans massa år sedan. -Vi spelar så bra men ändå förlorar vi hela tiden med uddamålet. Varför, undrade jag.
Förlorar man flera matcher med uddamålet är det inte en slump, svarade han. Då är problemet något annat.

Just nu tycker jag att det där uddamålsmatcherna går vår väg. Det blir 3p imorgon.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Catami skrev: Igår, 00:03 Träffade Tomas Jonsson på en sommarfest för en herrans massa år sedan. -Vi spelar så bra men ändå förlorar vi hela tiden med uddamålet. Varför, undrade jag.
Förlorar man flera matcher med uddamålet är det inte en slump, svarade han. Då är problemet något annat.

Just nu tycker jag att det där uddamålsmatcherna går vår väg. Det blir 3p imorgon.
Var han förbaskat/förbannat trevlig?
leksing74
20 februari 2025, 08:05
har aldrig känt mig så säker på seger som ikväll

5 - 2
Jinxpolisen får gå in med insatsstyrkan.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

- När laguppställningen kommer ska ni se att såväl Eljas finns med bland tolv anfallare som att Hrivik återfinns i offensivt potentare omgivning. Någon ny är sjuk/skadad.
- Missa inte dark/light mode! viewtopic.php?p=24880&hilit=dark%2Flight+mode#p24880
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Ser ut att vara en hel del sålda stolar ikväll. Väldigt roligt att se. Särskilt en vardagsmatchdag. Hoppas nu att spelet från vårt lag blir annat än vardagslunk.
Det ska gnistra och glimra om spelet, chanserna och målen vi gör. Vore trevligt med 3 bra perioder för första gången denna säsong.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Domsjö · 11 timmar sedan
Har ingen bra känsla inför morgondagen. Men jag ser gärna att jag har fel. Leksand brukar ha lätt för Modo även när de inte spelar på topp.
https://www.hockeysnack.com/modo-hockey/
Jalapeno · 10 timmar sedan
Domsjö: H2H är 2-1 i matcher till er fördel denna säsong så vet inte om jag kan säga att vi haft så lätt för er. Men du kanske även syftar på tidigare säsonger.
Domsjö · 9 timmar sedan
Jalapeno: Japp det gör jag. Kanske nån kan upplysa mig senast Modo tog en relativt enkel seger mot Lif.
4-1 innan Melin anlände.
Modo körde över ett svagt Leksand: "Såg ut att sitta kvar på bussen"
29 september 2018 20:24

Det var ett tidigt toppmöte mellan två lag som tippas vara med och slåss högst upp i serien fram på vårkanten.

Modo kom till matchen – Leksand blev kvar på bussen, förutom då målvakten Axel Brage som fick slita för traktamentet – och gjorde det bra.
https://www.sodran.se/2018-09-29/modo-k ... pa-bussen/
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Stjärnan skrev: Igår, 10:45 Ser ut att vara en hel del sålda stolar ikväll. Väldigt roligt att se. Särskilt en vardagsmatchdag. Hoppas nu att spelet från vårt lag blir annat än vardagslunk.
Det ska gnistra och glimra om spelet, chanserna och målen vi gör. Vore trevligt med 3 bra perioder för första gången denna säsong.
6600 sålda är ryktet på stan.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 12:26
Stjärnan skrev: Igår, 10:45 Ser ut att vara en hel del sålda stolar ikväll. Väldigt roligt att se. Särskilt en vardagsmatchdag. Hoppas nu att spelet från vårt lag blir annat än vardagslunk.
6600 sålda är ryktet på stan.
Sportlov vecka 8 (17-21 februari)
Skåne län (Malmö, Lund, Helsingborg m fl.)
Uppsala län (Uppsala, Enköping, Knivsta m fl.)
Örebro län (Örebro, Kumla, Karlskoga m fl.)
Södermanlands län (Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm m fl.)
Gotlands län (Visby, Hemse, Slite m fl.)
Hallands län (Halmstad, Varberg, Kungsbacka m fl.)
2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå
Sportlov vecka 9 (24-28 februari)
Stockholms län (Stockholm, Solna, Södertälje m fl.)
Värmlands län (Karlstad, Arvika, Kristinehamn m fl.)
Dalarnas län (Falun, Borlänge, Ludvika m fl.)
Gävleborgs län (Gävle, Sandviken, Hudiksvall m fl.)
Västmanlands län (Västerås, Sala, Fagersta m fl.)
https://www.skollov.se/sportlov-2025/
Lampa

Inlägg av Lampa »

Extremt viktig match för Modo då LHC och Örebro även drabbar samman. Förlust här så tar de stormsteg mot kval.

Gäller för LIF att nyttja detta och sätta en stor press, få in ett tidigt mål för att få Modo i gungning och sen bara pumpa på. Vill se en övertygande seger ikväll, vid 3p avancerar vi en plats minst då Malmö och Växjö möts. Top 6 finns även möjlighet till om det kryssas i Växjö och Saik torskar.