Från kvalnoja till ingenmanslandsnoja?
Åtta poäng ner till Örebro under åttondelsstrecket.
Örebro har liksom vi kvällsmatch på lördag - borta mot ett Färjestad med följande form https://www.flashscore.se/shl/tabellsta ... /overall/5
Vi är nästan ”klara” för slutspel. Vår dåliga målskillnad gör att behöver vinna nästa men då är vi alltså ”klara”. Allt enl min matris.
1 poäng per match går att ta igen om övre laget faller igenom och undre går på vatten.
Det skiljer 8 poäng ner under strecket. 7 om man räknar in målskillnaden vilket man i vårt fall bör göra. 8 matcher kvar.
Slår vi timrå så bör vi kunna andas ut.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Vi har alltså tagit 13 av 15 möjliga poäng hittills i februari. Det är väldigt bra gjort.
9 poäng kvar att spela om i denna mörka månaden.
Nu kanske det är dags att pröva en annan målvakt på Lördag, så kan Gidlöf spika igen mot Brynäs och Skellefteå..
MeraSkottpåMål skrev: tor 20 feb 2025, 22:32
Vi har alltså tagit 13 av 15 möjliga poäng hittills i februari. Det är väldigt bra gjort.
9 poäng kvar att spela om i denna mörka månaden.
Nu kanske det är dags att pröva en annan målvakt på Lördag, så kan Gidlöf spika igen mot Brynäs och Skellefteå..
Ja. Känns rätt säker på att de byter på lördag. Helt ok.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Kommentar: Jag kan tillfälligt offra tredjeplatsen för Färjestad - de har en uppgift mot Örebro imorgon (varifrån fick de förhatliga luft igår? De ska kvala och åka ur).
Färjestad har sex raka förluster och är i en djup svacka, även om man spelmässigt varit bra under förlustsviten, som matchen mot Rögle i lördags.
– Det händer alla lag under en säsong att det blir såna här perioder. I fjol kom vår i kvartsfinalen, så det är bättre att den kommer nu. Och de prestationer vi gjort nu sista veckan – matcher vi vunnit tidigare under säsongen när det studsade med – gör att det bara är en tidsfråga innan det kommer resultat också, säger Mitell. https://hockeynews.se/nyheter/forsta-or ... ille-slass
- Är det då bra att ge Färjestad luft under vingarna? Jag är inte orolig. Målvaktsparet borgar för nya förluster.
- Timrå ska vi dock göra allt för att inte släppa förbi oss i aktuella tabellen.
Kommentar: Fyra bortamatcher kvar (och fyra hemma). Vill vi nå topp 6 kan vi inte bara vinna på hemmaplan. Är Brynäs dipp tillfällig eller möter vi ett lag på tisdag som har en regelrätt svacka?
Hatar det här om vi förlorar så kommer jag bli mobbad på jobbet hela måndag vinner vi vågar jag gå till jobbet.
Men okej nu måste vi ta på blåstället och jobba
1-2 är mitt tips och Karlberg får göra en Rindräll och sättas på bänken.
Hejalif skrev: Igår, 10:27
Hatar det här om vi förlorar så kommer jag bli mobbad på jobbet hela måndag vinner vi vågar jag gå till jobbet.
Dra på en redig karatefylla till matchen! Du kommer inte minnas resultatet och kommer garanterat vara sjukskriven på måndag... Det är win-win
Hejalif skrev: Igår, 10:27
Dra på en redig karatefylla till matchen! Du kommer inte minnas resultatet och kommer garanterat vara sjukskriven på måndag... Det är win-win
Får gå all in på det sista periodens 5 sista minuter för tänk om jag missar Hvriks avgörande mål