2025-02-22 Lördag 18:00 Timrå - Leksand 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Eastis

Re: 2025-02-22 Lördag 18:00 Timrå - Leksand

Inlägg av Eastis »

Hejalif skrev: Igår, 20:14 Vi förlorar för att vi har en smurf i målet som inte är att lita på. Då hackar hela spelet med rätt målvakt hade vi inte hamnat där vi hamnade, sen hoppas jag på nya tränare nästa säsong tror ni Karlberg kommer vara en påläggskalv då?
Nej vi förlorar pga dåliga val från ledningen
Nej jag håller inte alls med.
Vi förlorar för vi bara gör ett mål på 30 skott! Ineffektiviteten är tydlig. För dåliga forwards, hoppas på ordentligt byte i linorna till nästa säsong!!
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Eastis skrev: Igår, 20:11 Va är det för idiot som med tre sekunder kvar lägger en slapp backhand i mittzon? Hrivik för helvete!!
Haha, ja.. Tycker ändå Hrivik ser lite lovande ut idag. Ser hyfsat stark ut på pucken, täcker den väl. Får en nästan att minnas spelaren Hrivik en gång var.

Hellsten gör väl ingen dålig match, och det är inte hans fel att vi förlorar idag. Men det är bara det vanliga, trillar in 2 alibimål och ett freak-mål. Sedan är det 0-3.
"Man kan inte skylla på Hellsten för det?!"
Näe, visst visst. Konstaterar bara att det inte ser ut så när Gidlöf står.
Tänk om de hade valt att fortsätta envisas med Armalis/Hellsten.. Jisses, då hade det verkligen sett mörkt ut vid det här laget.

Annars känns vi lite mätta idag, väl? Vi har chanser för att göra 4-5 mål till, men ingen desperation idag. Ingen skärpa. Passningsspelet också bedrövligt. Lite för mycket sköna passningar. Nya tag mot brynäs!
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

Eastis skrev: Igår, 20:17
Hejalif skrev: Igår, 20:14 Vi förlorar för att vi har en smurf i målet som inte är att lita på. Då hackar hela spelet med rätt målvakt hade vi inte hamnat där vi hamnade, sen hoppas jag på nya tränare nästa säsong tror ni Karlberg kommer vara en påläggskalv då?
Vi förlorar för vi bara gör ett mål på 30 skott! Ineffektiviteten är tydlig. För dåliga forwards, hoppas på ordentligt byte i linorna till nästa säsong!!
2 mål som han skulle tagit och hans dåliga spel hämmar alla på isen då det sprider oro i truppen. När Gidelöf står utstrålar han storkuks lugn vilket ger harmoni och dom vågar spela framåt.
Sen kan jag hålla med om vi är ineffektiva och därför ska inte Karlberg senior vara kvar för det är hans ansvar och han har inte lyckats där.
Eastis

Inlägg av Eastis »

Hejalif skrev: Igår, 20:20
Eastis skrev: Igår, 20:17
2 mål som han skulle tagit och hans dåliga spel hämmar alla på isen då det sprider oro i truppen. När Gidelöf står utstrålar han storkuks lugn vilket ger harmoni och dom vågar spela framåt.
Sen kan jag hålla med om vi är ineffektiva och därför ska inte Karlberg senior vara kvar för det är hans ansvar och han har inte lyckats där.
Nja, han kan inte lastas för målet när dom kom 2 mot 1 med krosspass och inte heller för hopslaget som går in via hans rygg.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

bender skrev: Igår, 20:20
Eastis skrev: Igår, 20:11 Va är det för idiot som med tre sekunder kvar lägger en slapp backhand i mittzon? Hrivik för helvete!!
Hellsten gör väl ingen dålig match, och det är inte hans fel att vi förlorar idag.
I beg to differ..
Han spelar upp sig. Precis som Mantas oftast gör, dock efter att ha förlorat matchen.
Det är våra andraseedade målvakters akilleshäl. De ger motståndarna momentumet de vill ha. Sen är det liksom över.
Det är bara Gidlöf som har förmågan att hålla oss kvar i matcherna. Som verkligen ger oss chansen att vinna varenda gång han står.

Nu går vi all in på honom i återstående 7 så kan vi ha en chans att komma högt i mellanland. Det behövs om vi ska nå kvartsfinal.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bra andemening i det här inlägget. Jag kan omöjligen ta lätt på den här förlusten. Vi måste ta oss till kvartsfinal.
baker
22 februari 2025, 20:22
Man vill knappt titta på tabellen och se vart vi hade legat med en solid 3a ikväll. Alla resultat gick med oss OM vi jagar topp 6. Gör vi inte det?
Topp 6 kan ju vara skillnaden som gör allt för ekonomin som fiasko VDn efterlämnat.
Undrar om Challarna hade gjort samma målvaktsval om de vetat det inför kvällen?

Som sagt INGEN skugga på Hellsten. Han gör det ungefär som man kan förvänta sig.
Men efter den säsongen vi haft, och den vinst trend vi börjat bygga på så gör man inte så här.
Ganska uppenbart vad MG betyder för laget. På 15 spelade matcher har han vunnit lika mycket som övriga 2 tillsammans.

Man blir så trött på att vi sätter krokben på oss själva.
* * *
En placering mellan sju och tio innebär minst en hemmamatch inför utsålt hus.
https://www.siljannews.se/leksands-if/i ... r-miljoner
Verkligen? Erfarenheten är väl snarare att det är långt ifrån fullt vid dessa åttondelar. Kvartsfinal är en helt annan sak.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Det absolut bästa hade ju varit 2 play in matcher hemma innan en kvartsfinal.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Klas skrev: Igår, 18:03
Mats_ume skrev: Igår, 18:02
Klas skrev: Igår, 17:55 Mats Ume, har du nåt gott i glaset?
Inte än, men efter match blir det nog en ljus lager av bättre kvalitet, typ Ayinger eller Andechs. 8-)
Segeröl, får vi hoppas 8-)
Det bidde en suröl (något jag inte dricker varje dag). :mrgreen:
Hejalif

Inlägg av Hejalif »

https://www.falukuriren.se/2025-02-22/f ... ev-bankad/

Helt sjukt att Karlberg fick vara kvar på isen han var mer klappkass än vejdemos. Nepotism?
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Det finns en del som pekar på att Sundsvalll gjort en Grimsbepperiba och registrerat sig under nytt nick!
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

bjernagris skrev: Igår, 21:57 Det finns en del som pekar på att Sundsvalll gjort en Grimsbepperiba och registrerat sig under nytt nick!
Hur många alias är man uppe i nu?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Stjärnan skrev: Igår, 20:36
bender skrev: Igår, 20:20
Hellsten gör väl ingen dålig match, och det är inte hans fel att vi förlorar idag.
I beg to differ..
Han spelar upp sig. Precis som Mantas oftast gör, dock efter att ha förlorat matchen.
Det är våra andraseedade målvakters akilleshäl. De ger motståndarna momentumet de vill ha. Sen är det liksom över.
Det är bara Gidlöf som har förmågan att hålla oss kvar i matcherna. Som verkligen ger oss chansen att vinna varenda gång han står.

Nu går vi all in på honom i återstående 7 så kan vi ha en chans att komma högt i mellanland. Det behövs om vi ska nå kvartsfinal.
Alltså, jag håller ju med. Och det har varit min vinkel på målvaktsfrågan hela säsongen, men kände mig inte så spetsig ikväll så det blev lite platt formulerat.. :lol:
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

geten skrev: Igår, 19:13 Är vi värsta målsumparna i ligan?
Oh Ja
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Hejalif skrev: Igår, 21:47 https://www.falukuriren.se/2025-02-22/f ... ev-bankad/

Helt sjukt att Karlberg fick vara kvar på isen han var mer klappkass än vejdemos. Nepotism?
"förstecentern" :lol:
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

bjernagris skrev: Igår, 21:57 Det finns en del som pekar på att Sundsvalll gjort en Grimsbepperiba och registrerat sig under nytt nick!
Något som misstänktes redan efter hans tredje inlägg men som stod fullständigt klart efter hans femte . Därav det kryptiska Eminem inlägget mot Färjestad som jag trodde Sniper skulle hugga på.
Gösen skrev: tis 11 feb 2025, 18:42

Shady,s back?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.