Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Ponera HV - Modo i kval, kan finnas en del fynd där.
I HV hade jag gärna fått in Ang. Borde kunna fylla Kloos/Elvenes plats bra.
I Modo tycker jag Niederbach är fin. Hade varit en bra andracenter med potential till förstacenter.
Åker LHC ur har de deras norrman Bakke Olsen i BIK. Hade också varit väldigt fin, tror det är bra att Tjomme har is i magen i år.
I HV hade jag gärna fått in Ang. Borde kunna fylla Kloos/Elvenes plats bra.
I Modo tycker jag Niederbach är fin. Hade varit en bra andracenter med potential till förstacenter.
Åker LHC ur har de deras norrman Bakke Olsen i BIK. Hade också varit väldigt fin, tror det är bra att Tjomme har is i magen i år.
-
Hoppas att Karlberg senior inte blir kvar för forward sidan har hackat som en stammande tupp.
Jag har all respekt för vad han gjorde som spelare, men som tränare har han inte rosat precis.
Jag har all respekt för vad han gjorde som spelare, men som tränare har han inte rosat precis.
-
- Intendent
Östman återvände till Leksand inför säsongen 2022/23. 30-åringen sitter just nu på ett utgående kontrakt och framtiden i Leksand är oviss för Östman.
– Vad jag vill .. det är egentligen ett tomt blad framåt. Jag trivs jättebra i Leksand och så. Det är inga konstigheter på den punkten egentligen. Men tiden får utvisa helt enkelt, säger Östman.
30-åringen har ingen brådska att göra klart med något just nu, samtidigt som han öppnar för att lämna klubben.
– Ja, det måste man göra i den här branschen. Det är inget snack om den saken. Jag har förhoppningsvis många år kvar att spela och man kan inte låsa sig. Det är klart jag är öppen. Man vet aldrig vad som händer, säger han.
Om Östman inlett någon dialog med General Manager Thomas "Tjomme" Johansson väljer han att hålla för sig själv.
https://hockeynews.se/nyheter/oppnar-fo ... -den-saken
-
Det är bara tänka om och förlänga honom. Låter ju inte som något är klart för Kalle.
-
- Intendent
Det har varit en illa bevarad hemlighet. Men nu bekräftar ”Challe” Berglund att han lämnar Leksand efter säsongen.
– Nej, jag kommer inte vara kvar, säger profilen till P4 Västernorrland.
https://hockeysverige.se/shl/challe-bek ... r-leksand/
Det sa jag till Tjomme, vår sportchef, redan i november.
-
Kalle är ju viktig för vårt pp, men i övrigt då? Och hur blir det när han blir punktad? Vi lär ha Kloos i samma enhet som blir ett lika stort hot från andra hållet.Lampa skrev: sön 23 feb 2025, 13:22 Det är bara tänka om och förlänga honom. Låter ju inte som något är klart för Kalle.
Men känslan är att TJ kommer vänta lite för länge och Kalle sticker någon annanstans just därför.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Kalle har ju fått det att stämma den senaste tiden, men hade en svag inledning av säsongen (som så många andra och det kanske beror mer på ledarna än på individen?) Kalle har ett åtråvärt skott, vi behöver fler spelare med den egenskapen, vi har som bekant svårt att göra mål. Känslan är som tidigare sagts att han kommer lämna, känslan är att i princip alla med utgående kontrakt lämnar?Stjärnan skrev: mån 24 feb 2025, 12:12Kalle är ju viktig för vårt pp, men i övrigt då? Och hur blir det när han blir punktad? Vi lär ha Kloos i samma enhet som blir ett lika stort hot från andra hållet.Lampa skrev: sön 23 feb 2025, 13:22 Det är bara tänka om och förlänga honom. Låter ju inte som något är klart för Kalle.
Men känslan är att TJ kommer vänta lite för länge och Kalle sticker någon annanstans just därför.
-
Kanske Fredrik Forsberg skulle kunna vara ett billigare alternativ till pp spelare nu när plånboken ska tajtas till
-
- Intendent
Känslan är väl att han är ganska välbetald med HA-mått mätt. Och har man som spelare vant sig vid en viss lön är det kanske svårt att gå ner...särskilt om man går till SHL.Jjax skrev: mån 24 feb 2025, 13:39 Kanske Fredrik Forsberg skulle kunna vara ett billigare alternativ till pp spelare nu när plånboken ska tajtas till
-
- Intendent
Det är alltså Leksand Live ikväll? Då får vi möjlighet att vända och vrida på Tjommes svar på tittarfrågan om Östman.
-
FF är väl ännu mer begränsad än Kalle i sitt spel? I höstas satt man ju och svor över vilka märkliga beslut han tog ute på isen, för att nu höja honom till skyarna. När Kalle spelar på topp är han helt klart önskvärd i vårat lag, men varför det är så ojämnt i prestationen...?Sniper skrev: mån 24 feb 2025, 13:45Känslan är väl att han är ganska välbetald med HA-mått mätt. Och har man som spelare vant sig vid en viss lön är det kanske svårt att gå ner...särskilt om man går till SHL.Jjax skrev: mån 24 feb 2025, 13:39 Kanske Fredrik Forsberg skulle kunna vara ett billigare alternativ till pp spelare nu när plånboken ska tajtas till
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Mest troligt för att han är begränsad. Han har något, helt klart, men hade han varit bättre så hade han… varit bättre.Klas skrev: mån 24 feb 2025, 14:29 När Kalle spelar på topp är han helt klart önskvärd i vårat lag, men varför det är så ojämnt i prestationen...?

Men Kalle är ju så mycket mer än en hyfsad hockeyspelare. Kan vi vara utan hans hesa, lite slarviga dalastämma i intervjuer, hans flås i desamma direkt efter avslutat byte, hans glada leende?
Det skulle vara svårt.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
170 eller 180 i Löven, har jag för mig att Madhawk sa i podden.Sniper skrev: mån 24 feb 2025, 13:45Känslan är väl att han är ganska välbetald med HA-mått mätt. Och har man som spelare vant sig vid en viss lön är det kanske svårt att gå ner...särskilt om man går till SHL.Jjax skrev: mån 24 feb 2025, 13:39 Kanske Fredrik Forsberg skulle kunna vara ett billigare alternativ till pp spelare nu när plånboken ska tajtas till
-
Jag tror vi får ta hänsyn till att om Kalle själv ska vilja vara kvar och vi ska ha nytta av honom så ska han gå in på topp 6.
Ibland så hänger det inte på om Leksand vill ha kvar en spelare eller inte utan spelaren själv kanske vill flytta för att få en större roll.
Ibland så hänger det inte på om Leksand vill ha kvar en spelare eller inte utan spelaren själv kanske vill flytta för att få en större roll.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Va?? Alla vill väl spela i Leksand?Ludde skrev: mån 24 feb 2025, 17:21 Jag tror vi får ta hänsyn till att om Kalle själv ska vilja vara kvar och vi ska ha nytta av honom så ska han gå in på topp 6.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.