Silly season 25/26

Användarens profilbild
Klas

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: mån 24 feb 2025, 17:49
Ludde skrev: mån 24 feb 2025, 17:21 Jag tror vi får ta hänsyn till att om Kalle själv ska vilja vara kvar och vi ska ha nytta av honom så ska han gå in på topp 6.

Ibland så hänger det inte på om Leksand vill ha kvar en spelare eller inte utan spelaren själv kanske vill flytta för att få en större roll.
Va?? Alla vill väl spela i Leksand?
Eller hur? Jag blir alltid förvånad när ma hör talas om att nån självmant tackar nej till den obeskrivliga äran…anar ofta något lurt, i kombination med sviktande mentala förmågor.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: mån 24 feb 2025, 14:08 Det är alltså Leksand Live ikväll? Då får vi möjlighet att vända och vrida på Tjommes svar på tittarfrågan om Östman.
Någon som såg och kan lämna ett referat?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Ludde

Inlägg av Ludde »

Gösen skrev: mån 24 feb 2025, 17:49
Ludde skrev: mån 24 feb 2025, 17:21 Jag tror vi får ta hänsyn till att om Kalle själv ska vilja vara kvar och vi ska ha nytta av honom så ska han gå in på topp 6.

Ibland så hänger det inte på om Leksand vill ha kvar en spelare eller inte utan spelaren själv kanske vill flytta för att få en större roll.
Va?? Alla vill väl spela i Leksand?
Förstår din förvåning, tog ett tag att vänja sig vid tanken för mig med 😂

Så vad tror vi, är Kalle Östman en center/vinge för andrakedjan med speltid i PP?

I PP gör han nytta och har hittat sin kant, the great 8 men på andra sidan liksom. Jag är dock mer tvek till att han är en forward för andralinan.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Ludde skrev: mån 24 feb 2025, 21:58
Så vad tror vi, är Kalle Östman en center/vinge för andrakedjan med speltid i PP?

I PP gör han nytta och har hittat sin kant, the great 8 men på andra sidan liksom. Jag är dock mer tvek till att han är en forward för andralinan.

Som han spelade fram till jul så absolut inte. En kavalkad av märkliga beslut ute på isen. Men nu är det ju precis tvärtom….

Kan han spela på den här nivån mer kontinuerligt med rätt hjälp av tränare? I så fall så ska han så klart spela hos oss 8-)

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: mån 24 feb 2025, 21:54
Sniper skrev: mån 24 feb 2025, 14:08 Det är alltså Leksand Live ikväll? Då får vi möjlighet att vända och vrida på Tjommes svar på tittarfrågan om Östman.
- Tjomme ville inte kommentera de utgående kontrakten.
- Han reser till Nordamerika 3-12 mars och ville inte berätta vart. På frågan om han skulle titta på någon/några speciella spelare svarade han ja.
- Buffliga, oömma spelare av Andreas Jämtin- och Per Ledin-karaktär sökes.
- Han hoppas få behålla Gidlöf ett par år - men man kan aldrig vara säker. Någon NHL-organisation kan vilja ha över honom redan i höst.
- Eddie Larsson är förhoppningsvis tillbaka i spel inom snar framtid.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Sniper skrev: tis 25 feb 2025, 09:42
- Han reser till Nordamerika 3-12 mars och ville inte berätta vart. På frågan om han skulle titta på någon/några speciella spelare svarade han ja.
- Han hoppas få behålla Gidlöf ett par år - men man kan aldrig vara säker. Någon NHL-organisation kan vilja ha över honom redan i höst.
Tycker det mesta låter bra så länge ingen snor Gidlöf redan i höst.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 25 feb 2025, 09:42
Vår systersajt har också gjort en liten sammanställning:

https://www.svenskafans.com/hockeyzon/l ... of--678331
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: tis 25 feb 2025, 12:54Tycker det mesta låter bra så länge ingen snor Gidlöf redan i höst.
M. Gidlöfs rättigheter tillhör New York Islanders fram till sommaren 2028. Så det är inte fri bjudning för vem som helst att plocka upp honom, utan det är Islanders som bestämmer. Givet var den organisationen befinner sig i den kompetitiva cykeln ter det sig orimligt att de skulle byta bort honom till någon annan klubb. Såklart finns risken att de vill ta över honom till någon juniorliga för att han ska lära sig spelet på liten rink, men där väger spelarens och agentens ord också in.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Åman har jag förstått sitter på utgående kontrakt - rätt eller fel?
Hur är det med Isak Rosén?

Den senare är en våt dröm
med samma ogripbara, mysteriösa uppsyn som Gidlöf.
Användarens profilbild
Masjavel_

Inlägg av Masjavel_ »

Rosen bombar på i AHL och ligger väl tvåa i hela poängligan. Han kommer bli kvar där borta, var så säker :D
Mats GBG

Inlägg av Mats GBG »

Sniper skrev: tor 27 feb 2025, 13:56 Åman har jag förstått sitter på utgående kontrakt - rätt eller fel?

Åman har kontrakt till 25/26.

https://www.eliteprospects.com/player/343876/nils-aman
Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: tor 27 feb 2025, 13:56 Åman har jag förstått sitter på utgående kontrakt - rätt eller fel?

Båda två sitter på kontrakt över nästa säsong. Tyvärr.

Någon man kan sukta över är ju Emil Bemström. Men det luktar Schweiz över honom.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Patrik Norén, 32, är fostrad i Leksands juniorled och har tillbringat sammanlagt tolv säsonger i klubben under olika sejourer. De fem senaste säsongerna har killen från Säter dessutom varit assisterande kapten.

Den här säsongen ser dock ut att bli den sista i dalaklubben. Åtminstone för den här sejouren.

Kontraktet går ut och uppgifter till Silly-surr säger att parterna inte är överens om lönenivån i ett nytt avtal och att det inte ens har varit några förhandlingar. Leksand ska inte ha kommit med något konkret bud.

Intresse saknas dock inte från annat håll, så det mesta talar för att Norén fortsätter karriären i en annan SHL-klubb.https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -farjestad
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 08:36
Patrik Norén, 32, är fostrad i Leksands juniorled och har tillbringat sammanlagt tolv säsonger i klubben under olika sejourer. De fem senaste säsongerna har killen från Säter dessutom varit assisterande kapten.

Den här säsongen ser dock ut att bli den sista i dalaklubben. Åtminstone för den här sejouren.

Kontraktet går ut och uppgifter till Silly-surr säger att parterna inte är överens om lönenivån i ett nytt avtal och att det inte ens har varit några förhandlingar. Leksand ska inte ha kommit med något konkret bud.

Intresse saknas dock inte från annat håll, så det mesta talar för att Norén fortsätter karriären i en annan SHL-klubb.https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -farjestad
Det är business, jag förstår ju det. :roll:

Eller inte…. :evil: Hur fan kan man gå till en annan SHL-klubb? Ung spelare i början av karriären, absolut. Men nu, gammal trotjänare osv….inte fan vill jag se Norén i nån annan tröja än vår.

Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Klas skrev: lör 01 mar 2025, 09:39
Sniper skrev: lör 01 mar 2025, 08:36

Det är business, jag förstår ju det. :roll:

Eller inte…. :evil: Hur fan kan man gå till en annan SHL-klubb? Ung spelare i början av karriären, absolut. Men nu, gammal trotjänare osv….inte fan vill jag se Norén i nån annan tröja än vår.
Enligt Tjomme så är han för dyr, för det han presterar. Om vi ska vara ärliga så har han inte varit bra i år. Visst...vaknade till lite innan han blev skadad. Men det finns bättre, yngre, billigare.