CMB skrev: tis 25 feb 2025, 19:25
JAAA! Karlberg skjuter högt och äntligen vid första stolpen. Bra!
Det var både bra tryck och bra riktning på den handledaren! Sjukt snyggt mål!
Ludde skrev: tis 25 feb 2025, 20:10
Så sjukt onödigt men tvek på om domarna kan hålla den nivån hela matchen
Precis så jag tänkte också, skulle de hållit den nivån resten av matchen hade det varit få minuter i spel 5 mot 5. Fattar inte hur man kan svaja så i sin bedömningsnivå, det är helt sjukt. Men min fru sa det precis innan nedsläpp när de visade att det var Holm och Sjökvist att idag har vi inte domarna med oss, det är bara att vara beredd på det. Tack och lov gick det vägen ändå och nu har vi fått lite självförtroende även i BP. Sedan behöver vi få något PP snart igen så inte det självförtroendet försvinner.
bjernagris skrev: tis 25 feb 2025, 20:10
Klas skrev: tis 25 feb 2025, 20:09
Det var ju det där med disciplin….
Riktigt bra sålt av J. Larsson. Såg ju mer ut att vara holding the stick på honom än hakning på J. Knuts.
Det blir så med domare utan spelförståelse...
svepet skrev: tis 25 feb 2025, 20:13
Domarjävel, dra åt helvete med er! Ursäkta språket men kan inte hålla igen…
Två tveksamma utvisningar på en gång o sen blåser de inte när den träffar hjälmen. Sjökvist är en stor idiot.
Och så kan man lägga till att Lunkan inte fick byta efter att ha blivit nerskjuten på grund av icing sista minuten. Hade han likt en brynäsare legat kvar och fejkat istället för att bita ihop som han gjorde så hade han säkert fått byta.
Helt sjukt att man trots seger fortfarande dagen efter är förbannad på domarna.
Gösen skrev: ons 26 feb 2025, 07:49
Men jag är inte särskilt orolig för åttondel längre. Det tar vi i så fall. Sen kan vi bara hoppas på Brynäs i bäst av sju. Det tar vi också samt hinner fylla arenan till ett högt biljettpris trots kort varsel.
Har inte tänkt på det innan då jag bara tänkt på att slippa play in, men det är ju fan bättre att vinna i play in och sedan få just Brynäs i kvarten. Tror vi har bäst chans mot dem av de lag i toppen som vi har chans att möta och det kommer vara roliga matcher. Vi har helt klart ett mentalt överläge på dem.
Jag tycker vi gör en bra match över lag. Visst Brynäs har mest puck i de sista två perioderna en del tack vara deras extra spelare i svartvitt men inte enbart därför. Jag tycker dock att vi är väldigt starka defensivt och bjuder inte på några stora målchanser för dem utan de får slita för halvchanser. Visst, två i stolpen som lika gärna kunde gått in men Gidlöf hade marginalerna på sin sida och var riktigt bra i övrigt. Det är vår tur nu att ha lite flyt med studsarna och kompenseras för det vi inte hade med oss under 2024.
Tycker Hrivík fortsätter visa bra takter och även Karlström kommer in i det mer och mer. Vejdemo behöver sätta någon av chanserna han får. Positivt ändå att han kommer till bra lägen även om spelet inte är helt på topp.