2025-02-25 Tisdag 19:00 Brynäs - Leksand 0-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
bjernagris

Re: 2025-02-25 Tisdag 19:00 Brynäs - Leksand 0-1

Inlägg av bjernagris »

Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 09:27 Precis den, ren tur för oss i det fallet och att inte Rifalk dog. Var det samma domare då? Kanske fick i så fall Gidlöf betala tillbaka för den incidenten igår?
Nej, det var M. Linde och M. Enroth som dömde den matchen. Notabelt att D. Printz på den tiden stod i motståndarbåset.

https://stats.swehockey.se/Game/LineUps/629047
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 09:32
Mats_ume skrev: ons 26 feb 2025, 09:00
Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 08:30 "Det är lite fest idag", sa ju Michael Segerströms medelålders rollkaraktär i filmen Darling när han unnade sig ett gott wienerbröd till kaffet på 7-Eleven efter att han fått jobb.

Det är lite fest idag, när det är i praktiken klart att Leksand spelar i SHL också kommande säsong.
"Muffin"! En muffin var det!
Så kanske det var! Bedrövligt att det inte finns något klipp på internet. Jag letade innan jag postade inlägget.
sniper.jpg
En film som är helt osynlig på nätet, jag håller med!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 09:32
Mats_ume skrev: ons 26 feb 2025, 09:00
Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 08:30 "Det är lite fest idag", sa ju Michael Segerströms medelålders rollkaraktär i filmen Darling när han unnade sig ett gott wienerbröd till kaffet på 7-Eleven efter att han fått jobb.

Det är lite fest idag, när det är i praktiken klart att Leksand spelar i SHL också kommande säsong.
"Muffin"! En muffin var det!
Så kanske det var! Bedrövligt att det inte finns något klipp på internet. Jag letade innan jag postade inlägget.
Jag fattar fortfarande ingenting.
Själv har jag ätit muffins hela säsongen.
Jag har tom ätit upp de frystorkade muffinsarna i överlevnadslådan om krisen kommer. Inte heller har jag köpt någon vevradio. Så när Putin kommer kan ni stå där och säga "vad var det jag sa". För då är jag förste man att svälta ihjäl. Utan att ens blivit upplyst av P4 varför.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: ons 26 feb 2025, 08:57
8mars73 skrev: ons 26 feb 2025, 08:42 Vore intressant att att se utvisningsstatistik enbart för Leksands matcher med Sjökvist som domare
Det borde domarna.se snabbt kunna ta fram (om de finns kvar?) Hör av dig dit.

Kvällssim stod på agendan igår så såg matchen i efterhand men sååååå dåliga tyckte jag inte domarna var. Visst, Knuts "holding" var ju direkt felaktig och Max i samma veva var tveksam. Att vi inte fick någon med oss kändes ändå inte helt fel, om man inte jämför mot de som plockades mot oss förstås.
Att 6 inte fick byta var väl för att han ansågs kunna stå på isen. Tveksamt beslut men kanske inte direkt felaktigt..?
Att Gidklöf nästan blev knockad såg nog inte Sjökvisten. Hans viftande med plockhandsken skedde i samma veva som ett skotthot måttades och misstogs garanterat för ett plockförsök. Så den kan jag inte lasta domaren för. Möjligen att han borde ha förstått det men Sjökvist är nog inte en person som förstår saker så bra.
Men det är lite det som är hela grejen, det är alltid de små sakerna som går åt det ena men inte åt det andra hållet. Jag hade kunnat leva med att det inte var en enda utvisning förutom Caitos puck out (som givetvis var solklar), det hade varit en jämn nivå och det var inga övriga uppenbara utvisningar under matchen. Nu har man en nivå åt ena hållet och en nivå åt andra hållet och det är ju det absolut sämsta som kan hända. Sätt en nivå och håll den matchen ut så spelarna förstår vad det är som gäller, men det har Sjöqvist och Holm aldrig klarat av.

Gidlöfs puck i ansiktet och Lundqvists skott som gör att han knappt kan stå upp än mindre åka skridskor visar ju på en total brist på spelförståelse. Shinnimin hade garanterat fått byta eftersom han behövt en bår för att komma av plan, jag tycker inte att man ska straffas för att man biter ihop. Så jag tycker absolut att domarna var exakt såååå dåliga. Jag vet inte vad jag hoppas på, att de inte gillar Leksand eller att de är inkompetenta... ;-)
Pain is temporary, glory is forever
Uffe88

Inlägg av Uffe88 »

Ska inte hålla på och kasta något i ansiktet på Wiborg och några andra. Men gårdagens match är ett så tydligt bevis på vilken skillnad en bra målvakt gör för sitt lag.

Gidlöf är orsaken till att vi inte ligger på samma poäng som Modo och LHC. Tråkigt att det krävdes krav från fansen för att spela honom så långt efter JVM var slut.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Uffe88 skrev: ons 26 feb 2025, 13:05 Ska inte hålla på och kasta något i ansiktet på Wiborg och några andra.
Bra att du inte vill göra det.
För varken han eller någon annan har sagt något annat heller. I vart fall vad jag har kunnat se.

Att försvara spelare från personangrepp är inte samma sak som att man inte tycker att det finns bättre spelare.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Uffe88 skrev: ons 26 feb 2025, 13:05 Ska inte hålla på och kasta något i ansiktet på Wiborg och några andra. Men gårdagens match är ett så tydligt bevis på vilken skillnad en bra målvakt gör för sitt lag.

Gidlöf är orsaken till att vi inte ligger på samma poäng som Modo och LHC. Tråkigt att det krävdes krav från fansen för att spela honom så långt efter JVM var slut.
Precis som Gösen säger har jag aldrig påstått något annat utan utryckligen sagt flera gånger att jag tycker Gidlöf ska vara etta och är den bästa målvakten vi har.

Men bara för att han är bäst betyder det inte per automatik att de andra är skitdåliga vilket det låter som att en del tycker. Sedan har även Hellsten gjort riktigt bra matcher och räddat poäng han också, dessutom har ju hela laget ryckt upp sig så man kan inte ge allt cred till Gidlöf även om han såklart är en stor del av det. Lika lite som jag vill skylla förluster på målvakterna vill jag hylla målvakterna över vinster. Enstaka matcher så är det klart att det kan vara helt avgörande likt igår, men i långa loppet är det ett lagarbete både i att göra mål och att hålla tätt bakåt.

Dessutom kanske inte Gidlöf hade varit lika bra igår ifall han spelat matchen mot Timrå utan vi måste hålla igång två målvakter både för att avlasta och för att inte ha allt för mycket rost på andremålvakten vid skada och sjukdom.
Pain is temporary, glory is forever