Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 17:48 Hade jag fått välja hade jag ställt Mantas en av kommande hemmamatcher, förutsätt att han själv anser sig redo för det. Vi vet att han kan. Inget ont om Hellsten, han har gjort det förjäkla bra, men jag tror han har överträffat sig själv. Vi vet vad Mantas kan, når han dit kan han plocka hem trepoängare på samma sätt som Gidlöf igår.
2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå 2-0
-
Re: 2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå
-
Tycker förvisso att det händer stup i kvarten i Leksand. Vad är Veronneau mot vad han var? Och vad är Hrivik mot poängvinnar-Marek?Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 17:48 Hade jag fått välja hade jag ställt Mantas en av kommande hemmamatcher, förutsätt att han själv anser sig redo för det. Vi vet att han kan. Inget ont om Hellsten, han har gjort det förjäkla bra, men jag tror han har överträffat sig själv. Vi vet vad Mantas kan, når han dit kan han plocka hem trepoängare på samma sätt som Gidlöf igår.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
En bra målvakt måste spela matcher. Mantas har i alla fall storleken med sig så även jag föredrar honom före Hellsten.Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 17:48 Hade jag fått välja hade jag ställt Mantas en av kommande hemmamatcher, förutsätt att han själv anser sig redo för det. Vi vet att han kan. Inget ont om Hellsten, han har gjort det förjäkla bra, men jag tror han har överträffat sig själv. Vi vet vad Mantas kan, når han dit kan han plocka hem trepoängare på samma sätt som Gidlöf igår.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
Det finns ändå vissa förklaringar med skador och diverse utflykter utomlands där.Vad kan Mantas skylla på?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 18:21Tycker förvisso att det händer stup i kvarten i Leksand. Vad är Veronneau mot vad han var? Och vad är Hrivik mot poängvinnar-Marek?Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 17:48 Hade jag fått välja hade jag ställt Mantas en av kommande hemmamatcher, förutsätt att han själv anser sig redo för det. Vi vet att han kan. Inget ont om Hellsten, han har gjort det förjäkla bra, men jag tror han har överträffat sig själv. Vi vet vad Mantas kan, når han dit kan han plocka hem trepoängare på samma sätt som Gidlöf igår.
-
Catami skrev: ons 26 feb 2025, 18:48En bra målvakt måste spela matcher. Mantas har i alla fall storleken med sig så även jag föredrar honom före Hellsten.Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 17:48 Hade jag fått välja hade jag ställt Mantas en av kommande hemmamatcher, förutsätt att han själv anser sig redo för det. Vi vet att han kan. Inget ont om Hellsten, han har gjort det förjäkla bra, men jag tror han har överträffat sig själv. Vi vet vad Mantas kan, når han dit kan han plocka hem trepoängare på samma sätt som Gidlöf igår.
Låter Färjan Mantas stå? Vad säger ni andra experter...Sniper? Fjodor? Gösen? Wiborgs fru?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Matcherna som Sjökvistan dömt oss:
19/10
Färjestad - Leksand
PIM:8 PIM:8
29/10
Örebro - Leksand
PIM:2 PIM:6
28/11
Leksand - Brynäs
PIM:6 PIM:4
30/11
Leksand - Färjestad
PIM:12 PIM:6
11/1
Färjestad - Leksand
PIM:4 PIM:6
30/1
Leksand - HV71
PIM:8 PIM:4
1/2
HV71 - Leksand
PIM:4 PIM:2
25/2
Brynäs - Leksand
PIM:0 PIM:8
Totalt:
Leksand - Motståndare
PIM: 56 PIM: 32
Han har alltså dömt bort oss i mer än en hel period jämfört med motståndet. Well, finns väl säkerligen fler man kan kasta under bussen än den karln, men de orkar jag inte leta fram, Sjökvistan har ju inte direkt skött det snyggt så med all rätt. MEN ja, all skugga ska väl inte falla där men ändå...
Vi har haft tre PP mot Skellefteå och gjort 1 mål. Dags igen då! Domarn?!
-
En viktig variabel är också vem som fått 1:a och även 2:a utvisningen i matchen. Sena utvisningar när underläget redan är ett faktum är inte lika mycket värda.syd b. skrev: ons 26 feb 2025, 20:11
Matcherna som Sjökvistan dömt oss:
19/10
Färjestad - Leksand
PIM:8 PIM:8
29/10
Örebro - Leksand
PIM:2 PIM:6
28/11
Leksand - Brynäs
PIM:6 PIM:4
30/11
Leksand - Färjestad
PIM:12 PIM:6
11/1
Färjestad - Leksand
PIM:4 PIM:6
30/1
Leksand - HV71
PIM:8 PIM:4
1/2
HV71 - Leksand
PIM:4 PIM:2
25/2
Brynäs - Leksand
PIM:0 PIM:8
Totalt:
Leksand - Motståndare
PIM: 56 PIM: 32
Han har alltså dömt bort oss i mer än en hel period jämfört med motståndet. Well, finns väl säkerligen fler man kan kasta under bussen än den karln, men de orkar jag inte leta fram, Sjökvistan har ju inte direkt skött det snyggt så med all rätt. MEN ja, all skugga ska väl inte falla där men ändå...
Vi har haft tre PP mot Skellefteå och gjort 1 mål. Dags igen då! Domarn?!
-
Först domarna - jag har upplevt att det den här säsongen varit kraftig skillnad i vad vi tillåts göra och vad motståndarna får göra. Vi åker dit på utvisningar i gränslandet medans motståndaren måste göra rejäla grejer för att åka dit. Det visar sig dessutom tydligt statistiskt då vi får färre utvisningar med oss än andra lag.
Hur kan det vara så??
Sen Skellefteå -
Vi är på uppgång och en fortsatt segerrad skulle sitta fint! Om dessutom Max, Marek och Peter kunde lyfta sig några snäpp skulle lyckan vara gjord. Hrivik har de senaste matcherna varit riktigt dålig men jag förstår att man spelar honom för att få igång honom så då är valet enkelt.
Målvaktsvalet är enkelt, man bryter inte ett vinnande koncept!
Hur kan det vara så??
Sen Skellefteå -
Vi är på uppgång och en fortsatt segerrad skulle sitta fint! Om dessutom Max, Marek och Peter kunde lyfta sig några snäpp skulle lyckan vara gjord. Hrivik har de senaste matcherna varit riktigt dålig men jag förstår att man spelar honom för att få igång honom så då är valet enkelt.
Målvaktsvalet är enkelt, man bryter inte ett vinnande koncept!
-
Jag tycker att man gjort sitt val nu och ska köra på Gidlöf som etta och Hellsten som tvåa. Ska man spela in en målvakt till kommer Gidlöf behöva stå över mer än hälften av matcherna som är kvar men han behöver fortsätta få speltid för att bibehålla formen. Av de 6 matcher som återstår bör Hellsten spela 2 stycken för att Gidlöf ska vara fräsch inför slutspelet. Sedan beror det väl lite på resultaten och hur tabellen ser ut sista omgångarna men något sånt i alla fall. Jag har inget emot att låta Mantas få spela i sak, utan det är bara fel tillfälle att göra det nu. Finns inte tid att spela honom i form.Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 19:00Catami skrev: ons 26 feb 2025, 18:48En bra målvakt måste spela matcher. Mantas har i alla fall storleken med sig så även jag föredrar honom före Hellsten.Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18
Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?
Låter Färjan Mantas stå? Vad säger ni andra experter...Sniper? Fjodor? Gösen? Wiborgs fru?
Pain is temporary, glory is forever
-
Väljer vi att gå direkt till kvartsfinal så kan Gidlöf stå alla förutom en kanske. Blir det åttondel så är det ju pang på direkt. Alla dessa val .
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Mitt val är Gidlöf/Armalis.
-
Vilket gör det än viktigare att nå topp 4, vilket vi ju inte gör. Allt under topp 4 ger oss ingen hemmaplansfördel i en ev kvartsfinal.Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 17:07 - Skellefteå har tagit 7 av 9 poäng i tidigare möten, men nu spelar vi hemma. Det var där vi tog de två poängen, och det är där vi spelar som det anstår ett kvartsfinallag.
Nu har vi -tack o lov- börjat plocka lite bortapoäng här på vårkanten och det är viktigt för självförtroendet, speciellt om vi hamnar 8a eller 10a, eller trots allt 6a.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Det som hände kan ju ha varit att han gjorde sitt livs säsong härom året, och nu visar upp hans normala kapacitet. Tror snarare på det än tvärtom.Pellefant skrev: ons 26 feb 2025, 18:18 Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?
Sen kanske han fortfarande mår dåligt över rallarsvängen han delade ut på Pavola, eller något som fanns där innan. Han var borta under mystiska omständigheter i höstas. Trist oavsett vad. Han verkar vara en skön figur i laget men om han brottas med något på sidan av -skada eller annat- så är det förstås helt rätt att ha Gidlöf som etta och Hellsten som tvåa idag.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Jag tror motståndet är viktigare än hemmaplansfördelen. Jag tror vi har större chans mot exempelvis Brynäs än Luleå och Timrå så vete fan om det inte är bäst att hamna i play-in. Vill dock inte riskera att möta Färjestad om de börjar hitta formen heller samt Frölundas defensiv kan bli jobbigt även om vi har en bra defensiv också, så det är inte riktigt lätt det här men topp 6 kanske är bäst ändå för att slippa risken att åka ut innan kvartsfinalerna.Stjärnan skrev: tor 27 feb 2025, 08:05Vilket gör det än viktigare att nå topp 4, vilket vi ju inte gör. Allt under topp 4 ger oss ingen hemmaplansfördel i en ev kvartsfinal.Sniper skrev: ons 26 feb 2025, 17:07 - Skellefteå har tagit 7 av 9 poäng i tidigare möten, men nu spelar vi hemma. Det var där vi tog de två poängen, och det är där vi spelar som det anstår ett kvartsfinallag.
Nu har vi -tack o lov- börjat plocka lite bortapoäng här på vårkanten och det är viktigt för självförtroendet, speciellt om vi hamnar 8a eller 10a, eller trots allt 6a.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Intendent
Hur ska vi nu göra då? Karlström börjar ju bli varm i kläderna.Eddie Larsson, 34, åkte på en otäck smäll mot Linköping och har tvingats vila i nästan två veckor – men inför mötet med Skellefteå kommer positiva besked om LIF-backen.
– Han är nog spelklar tills i morgon (läs: Idag), säger tränaren Charles Berglund.
https://www.falukuriren.se/2025-02-27/a ... -spelklar/
Avd: Angenäma problem (helt plötsligt)
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog