För er som tvivlar. Jag har sett två träningar de senaste åtta dagarna och Mantas Armalis har varit grym på dessa. Träning är förvisso en sak, match en annan. Vi får hoppas han når samma nivå i match ikväll. Alla vet hur bra han är när han är som bäst.
Mantas är ett mysterium, efter att ha gjort en fantastisk säsong för två säsonger sedan så har han tappat det totalt eller åtminstone hälften totalt. Hur är det möjligt och vad har egentligen hänt?
En bra målvakt måste spela matcher. Mantas har i alla fall storleken med sig så även jag föredrar honom före Hellsten.
Låter Färjan Mantas stå? Vad säger ni andra experter...Sniper? Fjodor? Gösen? Wiborgs fru?
Jag protesterar inte (nu när #1 verkar vara sjuk).
Tar han chansen? Spännande.
Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 19:00
Låter Färjan Mantas stå? Vad säger ni andra experter...Sniper? Fjodor? Gösen? Wiborgs fru?
Jag protesterar inte (nu när #1 verkar vara sjuk).
Tar han chansen? Spännande.
Vi fick väl aldrig någon riktig klarhet i hur Wiborgs fru ställde sig i frågan, men eftersom Gösen kommit ut som pessimist så går jag i motsatt riktning - Mantas kommer att briljera ikväll!
Aggeman skrev: tor 27 feb 2025, 17:30
Ronnie Carlsson i FK:
För er som tvivlar. Jag har sett två träningar de senaste åtta dagarna och Mantas Armalis har varit grym på dessa. Träning är förvisso en sak, match en annan. Vi får hoppas han når samma nivå i match ikväll. Alla vet hur bra han är när han är som bäst.
Låter ju lovande. Känns som sista chansen lite för Mantas. Kan ju addera en smula press så klart. Men å andra sidan, press och krav borde vara som lördagsgodis på den här nivån.
Magsjuka på Gidlöf säger dom i studion. Det vill man ju helst inte ha. Vare sig här i soffan eller i laget.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.