2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå 2-0

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Klas

Re: 2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå 2-0

Inlägg av Klas »

Gösen skrev: fre 28 feb 2025, 07:51
Klas skrev: tor 27 feb 2025, 22:40
Sniper skrev: tor 27 feb 2025, 22:27
Rånas är väl en överdrift…..utvisningen Fred filmar till sig kan dom vara förbannade över däremot. Det var inte snyggt.
Vad var det för filmning.
Frågar åt en vän.
Egen zon, två minuter high stick på SAIK. Man ser på reprisen att Fred håller i klubban mot bröstet och sen gör en huvudrörelse. Förstärker eller en reaktion för att man blir rädd ska jag låta vara osagt. Men från domarens vinkel ser det säkert ut som att han hugger huvudet av Fred.
Hade vi åkt på en sådan hade färjan fått hjärnblödning.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: tor 27 feb 2025, 22:27
Rånas är väl en överdrift…..utvisningen Fred filmar till sig kan dom vara förbannade över däremot. Det var inte snyggt.
Frågar åt en vän.
Han revs ner och fick en klubba upp mot halsen, nådde dock inte ända upp såg det ut som men kastade bak huvudet. Jag är inte så säker på att det var en filmning. Tror mer att han försökte undvika att få klubban i ansiktet.
Men om han låg på isen och jämrade sig med handskarna i ansiktet så var det ju inte snyggt. Jag såg dock inget sådant.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Då är jag med på vilken.
Tyckte han fick klubbladet runt halsen och på reaktionen såg det ut som att han blev rädd.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Gösen skrev: fre 28 feb 2025, 07:37
VonGustaf skrev: fre 28 feb 2025, 01:00 En riktigt solid krigarinsats.....

Men...... Östmans betydelse i PP verkar vara otroligt viktigt. Vi var helt vilsna i de 3 vi hade i andra perioden.
Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt.
Det kanske inte är Östman i sig utan mer att man byggt ett spel i PP som involverar skott från honom från hans position i hög grad. Dagens träning för 10 av spelarna borde uteslutande gå till att träna in nya varianter med någon annan än Elvenes på den positionen. Rindell kanske. Om Max står någonstans i närheten av mål
Jag skulle föreslå Hrivik på blå, Anton J till höger,kloos till vänster,lang mitt i och Zacke röra sig nere vid målet stolpe till stolpe som 5 av de 10 (Cehlarik istället för Anton om han är frisk kanske)
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Användarens profilbild
Wiborg

Re: 2025-02-27 Torsdag 19:00 Leksand - Skellefteå

Inlägg av Wiborg »

Aggeman skrev: tor 27 feb 2025, 09:25 Rindell är enligt mig den som ska tas bort om man ser till vad han har visat. Att sitta och vänta på en offensiv uppsida som aldrig resulterar i något nämnvärt är tröttsamt. Därtill är han dålig defensivt. Sen ser man att han har skickligheten i sig men han har inget stäm den här säsongen.
Jag tycker ju Rindell har varit prickfri senaste tiden och har varit både bra defensivt samt börjat visa bra tendenser offensivt.
Ludde skrev: tor 27 feb 2025, 17:01
Pellefant skrev: tor 27 feb 2025, 16:53
Ludde skrev: tor 27 feb 2025, 16:51

Jodå visst har vissa av våra supporterprofiler kallat oss för IF, var väldigt utspritt på Twitter på den tiden jag hängde där.
Ok, det har jag totalt missat och då kanske vi är minst lika fåniga då :/ ...men så har jag aldrig någonsin hängt på Twitter heller :mrgreen:
Jag tror tack och lov dom har lagt ner det numera. Cringe hade min son kallat det. 😂
Var det inte till och med skrivet så i sammanfattningen från Superstars möte nyligen?
Wittgenstein skrev: tor 27 feb 2025, 18:11
Sniper skrev: tor 27 feb 2025, 17:32
Wittgenstein skrev: ons 26 feb 2025, 19:00 Låter Färjan Mantas stå? Vad säger ni andra experter...Sniper? Fjodor? Gösen? Wiborgs fru?
Jag protesterar inte (nu när #1 verkar vara sjuk).
Tar han chansen? Spännande.
Vi fick väl aldrig någon riktig klarhet i hur Wiborgs fru ställde sig i frågan, men eftersom Gösen kommit ut som pessimist så går jag i motsatt riktning - Mantas kommer att briljera ikväll!
Min fru är värre än Masugnen när det gäller Hellsten och Armalis så det är bara Gidlöf som ska spela. Fast efter gårdagen verkar det gå bra med Armalis igen, ibland svänger hon snabbare än Wennerholm ;-) Hon har dock aldrig sviktat i att Holm och Sjöqvist är helt inkompetenta och aldrig borde få döma hockey igen ens på pojklagsnivå.
Klas skrev: tor 27 feb 2025, 19:01 Tänkte just skriva ”undrar vilka domare Skellefteå ställer upp med i kväll” men han inte innan första 2:an kom….
Jag tänkte samma sak men efter reprisen så ser man ju att det var en solklar utvisning även om Skellefteå spelaren redan är på väg att ramla när crosscheckingen kommer. Onödig utvisning helt enkelt. Tycker att det var en bra domarinsats med någon felbedömning men i slutändan rättvis nivå.
Klas skrev: tor 27 feb 2025, 20:09 Mm där förstärkte väl Fred en smula va…. :?

Men vi behöver ju inte låta bli att spela för det.
På reprisen tycker jag det ser ut som att han rycker till för att klubban är på väg upp mot ansiktet och sedan tar tag i den för att hålla bort den från ansiktet. Sedan kör han ju på SAIK-spelaren och ramlar på grund av det så jag kanske är naiv men tror inte det var en filmning. Felaktig utvisning var det däremot men de missade en annan hög klubba på Zacke så sett över 60 minuter var det utjämnat.
Runntur skrev: tor 27 feb 2025, 20:29 Kul för oss at dom dömer bort målet. Men jag minns också målet vi får emot oss i Karlstad, som man inte ens tittade på. Den situationen var värre. Vart är nivån lixom..
Skillnaden är att i denna matchen har vi domare som inte varit med tillräckligt länge för att ha lärt sig att Leksand ska ha flest utvisningar samt att Färjestad och Frölunda alltid ska ha videobedömningarna med sig.
Stjärnan skrev: tor 27 feb 2025, 20:33 PP statsen blir direkt lidande med Kalle borta. (Ja jag vet wiborg, det borde räknats med men tror inte det gjorde det)
Givetvis räknas inte det med i statsen som däremot Elvenes i tom kasse gjorde för några matcher sedan. Därför PP-statsen är sjukt missvisande och att jag ständigt tjatar om att det är bättre att titta på spelet istället för siffrorna ;-)
Dasen skrev: tor 27 feb 2025, 21:13
Ludde skrev: tor 27 feb 2025, 21:12 Och där kom utvisningen och sannolikt kvitteringen man väntat på.
J-vligt billig holding. Kompensation?
Helt klart felaktig, men sett över matchen så känns det rättvist ändå. Vi fick ju en high stick felaktigt med oss där Fred kanske skulle åkt för holding the stick istället. Visst, jobbigt läge att få en sån utvisning mot sig, men vi reder ut det tack och lov.
Leksing i vargaland skrev: tor 27 feb 2025, 21:25 Just nu vet inte om jag behöver skita, äta eller spy
Varför välja? Kör på allt samtidigt!
Stjärnan skrev: tor 27 feb 2025, 21:27
Wiborg skrev: mån 20 jan 2025, 07:56
syd b. skrev: sön 19 jan 2025, 12:03 En indikation på vilka de två lagen blir som kan få kvala är oftast de två med sämst målskillnad...Så har det varit sen SHL blev SHL alltså mer än 10 säsonger tillbaka (undantag säsongen 16/17) och det oroar mig. Varför? Jo för vi har varit ett av de två lagen med absolut sämsta målskillnaden under hela hösten! Börjar vi få rätsida med det så kommer jag oroa mig mindre.
Jag är mer orolig för poängen än målskillnaden...
Inte jag. Målskillnaden är en akilleshäl.
Målskillnaden är ett ickeproblem ifall man har fler poäng. Du kan vinna serien med sämst målskillnad men inte med sämst poäng, extremt enkel logik.
Aggeman skrev: tor 27 feb 2025, 21:30 Riktigt solid insats. Kan ha synpunkter på den aningen trubbiga offensiven men försvaret var riktigt stabilt idag. Tycker Hrivik ser riktigt bra ut över hela banan och Elvenes är i dagsläget raka motsatsen till det. Han måste få upp lite fart på rören och agera snabbare i alla situationer.
Helt enig! Elvenes sprattlade till lite mot Örebro för att visa att han inte alls har tankarna på annat håll, men sedan dess har han väl snarare bekräftat genom sitt spel att han inte har fullt fokus. Fantastisk i sina bästa stunder, lika ickefantastisk andra stunder.

Hrivík tycker jag mer och mer börjar likna den Hrivík i alla fall jag hade räknat med. Inte som MVP-säsongen men strax under det.
Pellefant skrev: fre 28 feb 2025, 07:09

Men...... Östmans betydelse i PP verkar vara otroligt viktigt. Vi var helt vilsna i de 3 vi hade i andra perioden.
Inte för att jag är någon läkare, men Östmans skada såg misstänkt likt en sprucken menisk, är det två-tre veckors frånvaro efter operation i bästa fall?
Tycker det såg ut som att det lika gärna kan ha varit fotleden eller någon muskelbristning/sträckning.
Klas skrev: fre 28 feb 2025, 07:58
Frågar åt en vän.
Egen zon, två minuter high stick på SAIK. Man ser på reprisen att Fred håller i klubban mot bröstet och sen gör en huvudrörelse. Förstärker eller en reaktion för att man blir rädd ska jag låta vara osagt. Men från domarens vinkel ser det säkert ut som att han hugger huvudet av Fred.
Hade vi åkt på en sådan hade färjan fått hjärnblödning.
Som jag skrivit lite längre upp så tror jag i min naivitet att det var en reflex och inte en filmning men helt felaktig och borde snarare varit Fred som åkte ut.
Stjärnan skrev: fre 28 feb 2025, 08:00
Frågar åt en vän.
Han revs ner och fick en klubba upp mot halsen, nådde dock inte ända upp såg det ut som men kastade bak huvudet. Jag är inte så säker på att det var en filmning. Tror mer att han försökte undvika att få klubban i ansiktet.
Men om han låg på isen och jämrade sig med handskarna i ansiktet så var det ju inte snyggt. Jag såg dock inget sådant.
Nej, inget jämrande alls. Däremot åkte han ju i backen då anledningen till att klubban kom upp mot ansiktet var för att SAIK-spelaren ramlade och sedan gled han på Fred som inte hade en chans att stå upp. Men inga händer för ansiktet eller något sånt alls vad jag heller kunde se. Jag trodde dessutom att det var en tripping eller något sånt SAIK-spelare åkte ut för först.
VonGustaf skrev: fre 28 feb 2025, 08:37
Gösen skrev: fre 28 feb 2025, 07:37

Det kanske inte är Östman i sig utan mer att man byggt ett spel i PP som involverar skott från honom från hans position i hög grad. Dagens träning för 10 av spelarna borde uteslutande gå till att träna in nya varianter med någon annan än Elvenes på den positionen. Rindell kanske. Om Max står någonstans i närheten av mål
Jag skulle föreslå Hrivik på blå, Anton J till höger,kloos till vänster,lang mitt i och Zacke röra sig nere vid målet stolpe till stolpe som 5 av de 10 (Cehlarik istället för Anton om han är frisk kanske)
Håller inte med, PP2 funkar med Kloos, Lang och co så låt den vara intakt. Spela in en ersättare på Östmans plats och rör det som fungerar så lite som möjligt. Fast förhoppningen är ändå att Östman är med nästa match igen efter lite massage.

Stabil match där jag tycker att man stänger ner SAIK till och med bättre än hur man stängde ner BIF i tisdags. Kloos var verkligen värd ett mål men får hoppas på ketchupflaskan i topp imorgon, för jag tror vi behöver göra mer än ett mål nästa match innan de plockar målvakten. Räknar med Mantas i målet imorgon igen dels då han förtjänar det efter gårdagen och även för att jag har svårt att se att Gidlöf ska ha återhämtat sig helt efter magsjukan redan till dess även om han skulle vara frisk.
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: tor 27 feb 2025, 19:10 Kalle Östman…? :shock:

Oj så konstigt det där såg ut….
Avfrostning av frysen tog längre tid än jag trodde, så jag missade inledningen av matchen. Första gången jag ser det här:

Här hjälpte ingen is. Men det kanske finns annat som hjälper - vila till exempel? Sedan är han tillbaka inom inte alltför avlägsen framtid?
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Inte för att jag är någon läkare, men Östmans skada såg misstänkt likt en sprucken menisk, är det två-tre veckors frånvaro efter operation i bästa fall?
Jag är inte heller någon läkare. Eller spelare. Eller något annat än en som ser på hockey, mest från soffan.
Men tror inte det var nåt så allvarligt pga att han testade några skär i avbrottet, till synes utan större smärta. Men något störde ju eftersom han sedan klev av i PB.
Som Wiborg är inne på tror jag också mest det handlar om en sträckning eller mer troligt en nerv som kom i kläm.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: fre 28 feb 2025, 09:58
Avfrostning av frysen tog längre tid än jag trodde, så jag missade inledningen av matchen. Första gången jag ser det här:

Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Kom på en grej, var det bara jag som noterade att vid en närkamp (som jag har för mig resulterade i SAIK-utvisning) så var det för mig en väldigt tydlig slew foot? Det var typ en ordentlig hakning och sedan hjälpte han till med foten bakifrån för att försöka få omkull leksingen som jag har för mig var Caito, men är jävligt osäker på vem det var.
Pain is temporary, glory is forever
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Stjärnan skrev: fre 28 feb 2025, 10:08

Jag är inte heller någon läkare. Eller spelare. Eller något annat än en som ser på hockey, mest från soffan.
Men tror inte det var nåt så allvarligt pga att han testade några skär i avbrottet, till synes utan större smärta. Men något störde ju eftersom han sedan klev av i PB.
Som Wiborg är inne på tror jag också mest det handlar om en sträckning eller mer troligt en nerv som kom i kläm.
Han haltade dock betänkligt då han klev av isen helt och ut i omklädningsrummet från matchen. Lite typiskt menisk tänker jag med att det bara smäller till och låser sig i knät, samt att det sedan släpper när man inte belastar och att man egentligen kan röra på sig ganska bra men när man belastar igen kommer smärtan. Nåja det är svårt att avgöra, låt oss hoppas på en nerv eller liknande som släpper efter lite massage.