Sniper skrev: ↑ons 25 okt 2023, 14:27
Inför Växjö-matchen missade jag att samliga fyra möten förra säsongen slutade med bortavinst.
Men jag missar inte att Leksand i fjol gick rent mot Luleå. Soprent. 12 poäng av 12 möjliga.
O fjolårsstatistik, var hälsad, vårt enda hopp
(för att travestera O Crux ave spes unica/O kors, var hälsat, vårt enda hopp på Strindbergs gravkors)
Det var skönt det! Skitsamma att Luleå var rätt bleka stora delar av matchen. Riktigt fina mål allihopa, den wobblar in i mål! Mantas stabil och härligt att se Caito. Trodde inte han skulle vara så bra direkt. Och måste även säga att Zacke var bra, nu när han var det.
Tror Luleå är lite bekväma efter deras förra vecka som var väldigt bra. Samtidigt så växer vi bra in i matchen. Tycker Caito bidrar redan nu! Förstakedjan är väldigt trevlig att titta på och sen undrar jag om inte det finns lite magi mellan Zacke och Max, men den senare saknar speeden han hade förra året. Låt den komma tillbaka! Framförallt en väldigt skööööön seger. Bland backar så, Lindholm stabil men ser kanske inte så mycket av honom idag men Lunkan och Norre är väldigt stabila tillsammans. Potential kvar i Vejdemo och FUS kommer växa!
Gött å vinna!
Värd att återge är också Luleå-kaptenens upplevelse av matchen:
– Det är slakt. Vi är inte där i närkampsspelet, i skridskoåkningen. Vi matchar inte dem överhuvudtaget, så jag är besviken på insatsen. Den når inte upp till vår standard, säger Luleås lagkapten Erik Gustafsson i TV4 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -mot-lulea