Gösen skrev: Igår, 07:50
SteelSky skrev: tis 11 mar 2025, 23:47
Gösen skrev: tis 11 mar 2025, 23:15
Nejdå. Det är han som sitter och analyserar våra matcher, för statistik och presenterar sammandrag för våra tränare efter varje match samt gör samma sak på det laget vi ska möta.. och just det. Plockar fram statistik om eventuella nyförvärv säkert 2-3% av sin tid.
Så du menar att andra lag som inte har en heltidsanställd analytiker inte har en aning om hur varken laget eller motståndarna spelar? Wow, i så fall så ska han såklart vara kvar för då har vi ju strategier att spöa alla lag i SHL.
Sen kan han skippa de där 2-3 procenten.
Jag menar att det bara har varit HV som inte haft en analytiker anställd de senaste åren.
En viktig del för tränarna när de individanpassar vad de vill att enskilda spelare ska förbättra är naturligtvis att kunna visa de sekvenser de vill att de ska förbättra. Detta genom att få en fil med varje individ namn där sekvenser med bra och dåliga ageranden under senaste matchen plockats ihop till tre minuter. Prova att göra det själv senaste matchen och återkom om du tycker det är något tränarna ska lägga tid på.
Denna persons lmånadsön i en hundra man stor organisation är väl antagligen jämförbar med Hriviks lön. Under en match.
Jag förstår vad du säger och håller med dig i allmänhet. Sen tycker jag inte att det just i Leksand har gått så värst bra med utveckling av spelare och lagets strategier. Om det är Carnbro himself, filformatet på filerna han skickat, tränarnas inkompetens eller för mycket fokus på detaljer kontra glädje/annat ska jag låta vara osagt.
Det finns massor med exempel på spelare som borde utvecklats senaste åren och på matcher där vi borde känna till hur måtståndarna spelar, vid det här laget.
Några få exempel:
Varför gör inte Lang fler mål när han skapar så mycket?
Varför tog Vejdemo snarare ett steg bakåt än framåt i år?
Varför kunde vi inte stänga ner Timrå?
Själv tror jag att det handlar mer om naturlig utveckling, vad man tränar mest på och vad man har i verktygslådan från start.