Vad gick fel 24/25?
-
Vad gick fel 24/25?
En sak var tränarbiten. Jag kommer inte ifrån känslan att sista matchen kastades bort mycket pga felcoachning.
Vad mer?
Vad mer?
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Re: Vad gick fel 24/25?
För många skador på fel spelare.
-
En övertro på laget, framförallt målvaktssidan men även monumentalt ineffektiva ”stjärnor”. Vågar påstå att om Filip varit kvar hade vi slutat topp 6 trots ineffektivitet men med normalt målskytte hade det kunnat slutat så ändå.Stjärnan skrev: tis 11 mar 2025, 21:24 En sak var tränarbiten. Jag kommer inte ifrån känslan att sista matchen kastades bort mycket pga felcoachning.
Vad mer?
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P
-
Det gick väl inte fel.
Men det gick ju inte så jäkla bra heller.
Men det gick ju inte så jäkla bra heller.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Ett målvaktspel som kostat oss rätt många poäng.
Producerande spelar som gjort motsatsen till det som ska, dvs producera.
Mjuka och bekväma. Redan under försäsongen såg det slappt ut, och det fortsatte u det hela hösten. Om det beror på felbyggt lag, eller en lagledning som inte fått ihop karaktärerna vet jag inte.
Producerande spelar som gjort motsatsen till det som ska, dvs producera.
Mjuka och bekväma. Redan under försäsongen såg det slappt ut, och det fortsatte u det hela hösten. Om det beror på felbyggt lag, eller en lagledning som inte fått ihop karaktärerna vet jag inte.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Tunga spelartapp från förra årets trupp
- Felvärvningar inför säsongen framför allt på backsidan
- En tilltänkt förstacenter som missade halva säsongen och inte levde upp till arbetsbeskrivningen när han väl spelade
- Andra bärande spelare med ojämna prestationer, framför allt på forwardssidan
- Mestadels ojämnt målvaktsspel
- Medias fokus på föreningens sviktande ekonomi som möjligen påverkade laget
Senast redigerad av bjernagris den tis 11 mar 2025, 21:41, redigerad totalt 1 gång.
-
1. Hrivik
2. Cehlarik
3. Veronneau
(Bubblare: Mantas)
De riskerar hela föreningens framtid, med tanke på vad vi fått ut i förhållande till lön. Lönen är såklart inte är deras fel (den får Tjomme ta på sig) , men ändå.
Samt Challe/Challe, ligans kanske sämsta tränarduo.
Edit: Finnarna ska också med på den listan. Även om de spelade upp sig så tappade vi groteskt många poäng i inledningen av serien, på deras individuella konton.
2. Cehlarik
3. Veronneau
(Bubblare: Mantas)
De riskerar hela föreningens framtid, med tanke på vad vi fått ut i förhållande till lön. Lönen är såklart inte är deras fel (den får Tjomme ta på sig) , men ändå.
Samt Challe/Challe, ligans kanske sämsta tränarduo.
Edit: Finnarna ska också med på den listan. Även om de spelade upp sig så tappade vi groteskt många poäng i inledningen av serien, på deras individuella konton.
-
Där har vi det.bjernagris skrev: tis 11 mar 2025, 21:40
- Tunga spelartapp från förra årets trupp
- Felvärvningar inför säsongen framför allt på backsidan
- En tilltänkt förstacenter som missade halva säsongen och inte levde upp till arbetsbeskrivningen när han väl spelade
- Andra bärande spelare med ojämna prestationer, framför allt på forwardssidan
- Mestadels ojämnt målvaktsspel
- Medias fokus på föreningens sviktande ekonomi som möjligen påverkade laget
Lägger till att det även har fallit på ett gäng tränare som inte har fått fram ett fungerande spel.
Senast redigerad av Aggeman den tis 11 mar 2025, 21:43, redigerad totalt 1 gång.
-
Nu ska man egentligen inte göra den här analysen i affekt, men nog hade Lillgud i mångt och mycket rätt redan i somras: det var ett svagt lagbygge från början. Lindholm ersattes av den mycket tveksamma pjäsen Rindell och målvaktssidan var kanske bättre än förväntat men knappast bra nog att leda ett topplag.
Går det på något sätt att avsluta samarbetet med Hrivik så bör det göras. Vi kan inte ha en förstacenter, och därtill bäst betald, som aldrig kan spela.
En topp i februari räddades oss från kvalet. Kanske får man försöka finna tröst i den tanken. Hur vi ska kunna ställa ett bättre lag på isen nästa år övergår mitt förstånd.
Går det på något sätt att avsluta samarbetet med Hrivik så bör det göras. Vi kan inte ha en förstacenter, och därtill bäst betald, som aldrig kan spela.
En topp i februari räddades oss från kvalet. Kanske får man försöka finna tröst i den tanken. Hur vi ska kunna ställa ett bättre lag på isen nästa år övergår mitt förstånd.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Jag väljer att vända på frågeställningen….Wittgenstein skrev: tis 11 mar 2025, 21:43 Nu ska man egentligen inte göra den här analysen i affekt, men nog hade Lillgud i mångt och mycket rätt redan i somras: det var ett svagt lagbygge från början. Lindholm ersattes av den mycket tveksamma pjäsen Rindell och målvaktssidan var kanske bättre än förväntat men knappast bra nog att leda ett topplag.
Hur fan ska vi lyckas få ihop ett sämre lag?
En utrensning och ombyggnation är ju av största vikt. För sämre än detta vetefan om man kan få ihop. Tänk er detta lag i ett kval…?

I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
Ett kval hade aldrig gått, det är helt säkert.Klas skrev: tis 11 mar 2025, 21:48Jag väljer att vända på frågeställningen….Wittgenstein skrev: tis 11 mar 2025, 21:43 Nu ska man egentligen inte göra den här analysen i affekt, men nog hade Lillgud i mångt och mycket rätt redan i somras: det var ett svagt lagbygge från början. Lindholm ersattes av den mycket tveksamma pjäsen Rindell och målvaktssidan var kanske bättre än förväntat men knappast bra nog att leda ett topplag.
Hur fan ska vi lyckas få ihop ett sämre lag?
En utrensning och ombyggnation är ju av största vikt. För sämre än detta vetefan om man kan få ihop. Tänk er detta lag i ett kval…?Vi ska nog vara jävligt glada att vi inte hamnade där…
Finns det nåt hopp om framtiden för den här föreningen? Med en ekonomi som ständigt påminner om ett durkslag finns ju inget handlingsutrymme. Och hur blir det med föreningens blysänke, Hrivik? Kan man hoppas på pensionering eller 1 års sjukskrivning med försäkringskassa. Så här i efterhand måste det vara det sämsta fyraårskontrakt som någonsin skrivits….
Hoppet står till ny tränarstab(tack o lov för det) och att Tjomme hittar några fynd till reapris. Annars blir nog nästa säsong en ångestfylld sådan….
-
Jag ställer mig även ytterst frågande till hur Hrivik, Cehlarik och Veronneau har underpresterat nåt så kapitalt? Visst Hrivik har varit skadad, vilket han egentligen varit typ hela sin seniora karriär bortsett från två säsonger här.
Vi bytte ju tydligen spelsystem mitt i alltihopa, blev följden av det att vi hade fel spelare på kontrakt? Vad betydde Carter Camper för gruppen?
Var Challarnas övertagande en högst tillfällig injektion likt det Perra och Melin lyckats med? Sänkte man kravbilden så gravt att hela Björns jobb blev förgäves?
Många frågor utan svar och som ej kommer bli besvarade.
Jag är dock sjukt tveksam till konstellationen Tjomme/Hedberg. Jag tror att Hedberg kan bli en ny Åkerblom, hyllad men aldrig lyckats med något mer än att överprestera med Mora, få sparken från Örebro och inte fått stanna i FBK när Jörgen Jönsson tar över.
Vi bytte ju tydligen spelsystem mitt i alltihopa, blev följden av det att vi hade fel spelare på kontrakt? Vad betydde Carter Camper för gruppen?
Var Challarnas övertagande en högst tillfällig injektion likt det Perra och Melin lyckats med? Sänkte man kravbilden så gravt att hela Björns jobb blev förgäves?
Många frågor utan svar och som ej kommer bli besvarade.
Jag är dock sjukt tveksam till konstellationen Tjomme/Hedberg. Jag tror att Hedberg kan bli en ny Åkerblom, hyllad men aldrig lyckats med något mer än att överprestera med Mora, få sparken från Örebro och inte fått stanna i FBK när Jörgen Jönsson tar över.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
-
- Intendent
Att reda ut den perfekta stormen och säkra kontraktet var vad de hade i sig, ingenting mer.
Det är svårt att röra sig uppåt efter att ha tillhört ett visst tabellskikt för länge. Man kan nosa på mer - men att fortsätta vinna? HV och Modo inte bara nosade på säker mark utan tog sig tillfälligt över strecket, men sedan mäktade de inte med att upprätthålla spelet och fortsätta vinna utan gled ner mot avgrunden igen. Leksand lyckades till slut vandra en bit uppåt tills de befann sig på VERKLIG säker mark, men sedan var det stopp. De började förlora igen. Inte ens Rögle orkade gå hela vägen och hålla ut på sin topp 6-plats. De var märkta av sin darriga inledning; den kom tillbaka och bet dem i arslet i sista matchen.
Vad som händer i slutspelet är en annan sak. Jag talar om grundserien nu. Den tidigt rotade stressen där.
Det är svårt att röra sig uppåt efter att ha tillhört ett visst tabellskikt för länge. Man kan nosa på mer - men att fortsätta vinna? HV och Modo inte bara nosade på säker mark utan tog sig tillfälligt över strecket, men sedan mäktade de inte med att upprätthålla spelet och fortsätta vinna utan gled ner mot avgrunden igen. Leksand lyckades till slut vandra en bit uppåt tills de befann sig på VERKLIG säker mark, men sedan var det stopp. De började förlora igen. Inte ens Rögle orkade gå hela vägen och hålla ut på sin topp 6-plats. De var märkta av sin darriga inledning; den kom tillbaka och bet dem i arslet i sista matchen.
Vad som händer i slutspelet är en annan sak. Jag talar om grundserien nu. Den tidigt rotade stressen där.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Ang Hedberg så är jag definitivt rädd att du har rätt Ludde. Tänkte också på Åkerblom. Tror inte alls på att det blir bra.
Men gjorde vi alltså minst mål i hela SHL i år? Jag hittar inte den tabellen (står bara målskillnad överallt på mobilen)
Det måste isf varit första ggn sedan 1919 vi har lyckats med den bedriften att ligga sist i målligan i vår serie.
Men gjorde vi alltså minst mål i hela SHL i år? Jag hittar inte den tabellen (står bara målskillnad överallt på mobilen)
Det måste isf varit första ggn sedan 1919 vi har lyckats med den bedriften att ligga sist i målligan i vår serie.
Sun taught me,
Keep RISING!
Keep RISING!
-
Tror heller inte Hedberg kommer staka ut rätt väg. Enda positiva blir väl med en ny röst. That’s it.Stjärnan skrev: ons 12 mar 2025, 06:48 Ang Hedberg så är jag definitivt rädd att du har rätt Ludde. Tänkte också på Åkerblom. Tror inte alls på att det blir bra.
Laget delar sista platsen i grundserien med just Malmö på minst antalet gjorda mål, 123 st. Malmö vinner slutspelsplatsen tack vare/på grund av att Leksand har släppt in ytterligare FYRA mål. Fyra mål?!