Silly season 25/26

Lampa

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Lampa »

VonGustaf skrev: mån 17 mar 2025, 12:36
Sniper skrev: sön 16 mar 2025, 21:17 - Djurgården måste stoppas från avancemang. Rindell ut och Alsing in.
- Eddie ut och Milosevic in.
- Anton kvar.
- Norén ut och NY in.
- Med Gidlöf och Hellsten i mål har vi byggt bakifrån och grunden är lagd.
Och NY måste vara i Anton Lindholm klass.... otroligt viktigt med en riktigt riktigt bra +++++ back.
Om vi får in Milosevic är det troligen en bra uppsida mot en Eddie som är lite för gammal.
Har vi råd med en Anton Lindholm back? Nog lär man får chansa på den.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Lampa skrev: mån 17 mar 2025, 14:04Har vi råd med en Anton Lindholm back? Nog lär man får chansa på den.
Beroende på vilken uppgörelse man når med A. Rindell kan man förhoppningsvis frigöra pengar för en back i åtminstone O. Alsing-klass.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Var det inte så att klubbarna från 2024 (eller när?) skulle få avsevärt mer pengar från "tv-avtalet"?

Om jag minns rätt 60MKr istället för 45MKr. Om det stämmer, har vi lyckats få en brakförlust även fast vi gick +15Mkr mot föregående säsong?

Känner att jag är på tunn is här så någon med bättre koll får gärna kommentera det.

Nog borde vi ha ekonomi ändå att få in bra ersättare.
Jag hade velat sett Norén kvar i laget och Östman med rätt omgivning är bra. En karaktär som vi verkligen behöver dessutom. Då hade jag hellre sett att Hrivik fick lämna. Kanske Cehlarik och Max också då de verkar vara på kraftigt nedåtgående.
Nya spelare istället för Eddie och Karlsson känns ganska givet även om Eddie var våran bästa back I höstas och Karlsson gjorde det OK under våren.
Sen ska det in nytt istället för Kloos och Elvenes. Gärna någon som kan gå in på mål och röra om.

Den nya tränaren behöver verkligen få igång Hrivik om man inte kan bryta hans kontrakt, samt Cehlarik, Max och Vejdemo. Det blir den största utmaningen. Tycker även att Caito inte kom helt I sin rätt förra säsongen även om han inte var dålig.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteelSky skrev: mån 17 mar 2025, 14:37 Var det inte så att klubbarna från 2024 (eller när?) skulle få avsevärt mer pengar från "tv-avtalet"?

Om jag minns rätt 60MKr istället för 45MKr. Om det stämmer, har vi lyckats få en brakförlust även fast vi gick +15Mkr mot föregående säsong?

Inte ens klubbarna vet hur mycket man får från år till år som jag förstår det. Det är lite flytande och beroende av flera andra faktorer. Siffrorna som du nämner är nog rena spekulationer från kvällspressen för länge sedan. I vart fall om man får tro SHLs VD Jenny Silverstrand i någon artikel som jag inte just nu hittar (tidsbrist) men hittar däremot en med dina siffror.

https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... r/8rx6d9vr
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Lampa skrev: mån 17 mar 2025, 14:04
VonGustaf skrev: mån 17 mar 2025, 12:36
Sniper skrev: sön 16 mar 2025, 21:17 - Djurgården måste stoppas från avancemang. Rindell ut och Alsing in.
- Eddie ut och Milosevic in.
- Anton kvar.
- Norén ut och NY in.
- Med Gidlöf och Hellsten i mål har vi byggt bakifrån och grunden är lagd.
Och NY måste vara i Anton Lindholm klass.... otroligt viktigt med en riktigt riktigt bra +++++ back.
Om vi får in Milosevic är det troligen en bra uppsida mot en Eddie som är lite för gammal.
Har vi råd med en Anton Lindholm back? Nog lär man får chansa på den.
VD sa att vi har en slagkraftig budget även nästa säsong även om den är betydligt mindre. Jag ser det som att vi måste bli svårare att göra mål på om vi inte själva kan göra fler mål. Då är en Lindholm klass back vad som behövs. Om du förstår min tankegång....
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

Gösen skrev: mån 17 mar 2025, 14:48
SteelSky skrev: mån 17 mar 2025, 14:37 Var det inte så att klubbarna från 2024 (eller när?) skulle få avsevärt mer pengar från "tv-avtalet"?

Inte ens klubbarna vet hur mycket man får från år till år som jag förstår det. Det är lite flytande och beroende av flera andra faktorer. Siffrorna som du nämner är nog rena spekulationer från kvällspressen för länge sedan. I vart fall om man får tro SHLs VD Jenny Silverstrand i någon artikel som jag inte just nu hittar (tidsbrist) men hittar däremot en med dina siffror.

https://www.vimmerbytidning.se/sport/is ... r/8rx6d9vr
Tackar. Har sett en liknande artikel i annan tidning. Vore intressant att veta, kanske.

Vet inte om en Lindholm-back är vad som behövs även om jag inte skulle tacka nej såklart. Vi släppte inte in så värst många mål när vi väl fick igång försvarsspelet över hela banan. Vi måste göra minst ett mål mer per match nästa säsong. Vi hade spelarmaterialet redan för att lyckas med det så tränarna har den viktigaste uppgiften, dvs att få igång anfallsspelet. Gärna kryddat med några nya forwards med skills och som går på mål. Dvs den spelartyp som jag trodde Vejdemo skulle vara i år, men inte riktigt var.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Östman på bild:

Bild

...men allt som står är:
Det finns utrymme för ytterligare ett par forwards utifrån. Stockholmaren Fredrik Karlström från New York Islanders och Borlänge-stoltheten Kalle Östman från Leksand är mer spekulativt.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Egentligen är Östman en enormt viktig spelare, speciellt nu när Leksand skeppar en del hjärta. Vore enormt jobbigt att se honom någon annanstans!

Fredrik Karlström hade jag gärna sett här.
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

På X, denna avart av mänsklig kommunikation, ryktas det om två forwards och en Assisterande tränare på ingång. Inga namn nämns dock….nån som snappat upp nåt?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Högfors

Inlägg av Högfors »

Var på x har du sett det?
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Har roat med att göra en Salo scoutning på EP och youtube och hitta några intressanta spelare i Echl :))
Mathieu Boislard Back 23år 188cm och 102kg.
Jack Dugan winge 26år 188cm och 95kg, 67poäng på 59 matcher.
Michal Stínil på gränsen till Ahl..

Samtidigt så är det många svenskar i Ahl vars kontrakt går ut.. Åman, Lekkerimäki, karlström, Bemström, odelius mfl.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Högfors skrev: tis 18 mar 2025, 23:34 Var på x har du sett det?
Bild
Användarens profilbild
Klas

Inlägg av Klas »

Sniper skrev: ons 19 mar 2025, 07:09
Bild
8-)
Nån Filip skrev att OSL och LL är klara.
Oscar Stål Lyrenäs gissar jag….Ludvig Larsson?
Ingen aning om sanningshaten i detta, men det är ju spelare det spekulerats om.
Nu hittar jag inte inlägget alls…. :?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Klas skrev: ons 19 mar 2025, 07:33
Sniper skrev: ons 19 mar 2025, 07:09
Bild
8-)
Nån Filip skrev att OSL och LL är klara.
Oscar Stål Lyrenäs gissar jag….Ludvig Larsson?
Ingen aning om sanningshaten i detta, men det är ju spelare det spekulerats om.
När Hellsten var på väg mot sin första nolla gjorde Kackes son så här:

Bild
Carl-Erik "Kacke" Larsson
Kanske lika bra det? Han fyller 30 i höst och vad är det för föryngring?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Räckte med att googla X + Filip + Leksand: