Silly season 25/26

Pellefant

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Pellefant »

Jag undrar om man tänker att man ska prioritera att försöka skapa bredd nästa säsong, med tanke på alla skador som då anges som huvudorsaken till att säsongen blev så mycket upp och ner hela tiden, samt den dåliga inledningen av säsongen. Med bredd kommer man kunna ställa upp med ett lag utan att låna för mycket från juniorllaget.
Bra tänker jag med detta tänk (om det nu är så) då man kan spela det formstarkaste för dagen hela tiden och kan bänka spelare som inte presterar. Dock får inte detta vara till bekostnad av att även spets värvas in, istället för Kloos och Elvenes och gärna också en back som kan flytta på spelare i BP och andra tillfällen. Har tittat lite på Milosevic och tror inte han är riktigr den typen än, kanske kan han bli eftersom han har storleken och är i ålder som lovar utveckling.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Möjligt även att man kanske lånar ut Kaderli och/eller Altörn.
harfager

Inlägg av harfager »

För att ska Zacke stanna och Östman förlänga så måste tanken vara att ha Knuts på kanten alternativt att Knuts lämnar.

Cehlarik-Hrivik-Max
Lang-Östman-Karlberg
NY-Vejdemo-Ny
Eljas-Zacke-Knuts

Sen har vi Altörn, Kaderli och Lissel som varit med och knackat i år och verkligen ska ges chansen att ta plats i år. Sen vill jag verkligen se att man ger Crookes chansen att testa vingarna i en formation högre upp i laget nästa säsong. Med tanke på ekonomin så ser jag nästan hellre att vi har en 4:e med Altörn-Eljas-Kaderli och släpper Zacke och på något mirakulöst sätt slipper Knuts lön nästa säsong.

Ska vi stabilisera ekonomin så måste vi ge våra unga (med potential) chansen. Därför hoppas jag också att man är klar med backsidan under förutsättning att Milosevic verkligen är klar och om man inte kommer till en fördelaktig lösning med Rindell.

Caito-Milosevic
Johansson-Lyytinen
Rindell(NY)-Lundqvist
Nilsson
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

harfager skrev: tor 20 mar 2025, 12:03 För att ska Zacke stanna och Östman förlänga så måste tanken vara att ha Knuts på kanten alternativt att Knuts lämnar.

Cehlarik-Hrivik-Max
Lang-Östman-Karlberg
NY-Vejdemo-Ny
Eljas-Zacke-Knuts

Sen har vi Altörn, Kaderli och Lissel som varit med och knackat i år och verkligen ska ges chansen att ta plats i år. Sen vill jag verkligen se att man ger Crookes chansen att testa vingarna i en formation högre upp i laget nästa säsong. Med tanke på ekonomin så ser jag nästan hellre att vi har en 4:e med Altörn-Eljas-Kaderli och släpper Zacke och på något mirakulöst sätt slipper Knuts lön nästa säsong.

Ska vi stabilisera ekonomin så måste vi ge våra unga (med potential) chansen. Därför hoppas jag också att man är klar med backsidan under förutsättning att Milosevic verkligen är klar och om man inte kommer till en fördelaktig lösning med Rindell.

Caito-Milosevic
Johansson-Lyytinen
Rindell(NY)-Lundqvist
Nilsson
Lang och Karlberg håller inte för en 2:a-lina i SHL. Måste in nytt och bättre om vi skall få spela en semifinal någon gång.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

I ingressen till låst artikel påstår Mårthen att "Thomas Johansson scoutar europeer i AHL" https://hockeynews.se/nyheter/genomgang ... amna-i-lif

Det är något annat än Sportbladets uppgifter om ECHL.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Sniper skrev: tor 20 mar 2025, 13:13 I ingressen till låst artikel påstår Mårthen att "Thomas Johansson scoutar europeer i AHL" https://hockeynews.se/nyheter/genomgang ... amna-i-lif

Det är något annat än Sportbladets uppgifter om ECHL.
Skönt. ECHL spåret ger mig magsår.

Lukas Rousek ryktades ju till SHL enligt höken. En passningsläggare till PC? Slovakien - Tjeckien connection.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Wiborg skrev: tor 20 mar 2025, 11:14 Och Kaderli blir kvar nästa säsong:

https://www.leksandsif.se/article/dpnast9-30ead/view
Kul! Tror han kan bli en positiv överraskning till nästa säsong.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Uffe88 skrev: tor 20 mar 2025, 11:24 Jag skulle inte tacka nej till PZ för en tredje formation eller fjärde formation och låta honom fungera som en rollspelare med en lön därefter.

Undrar om det ens skulle vara intressant för honom?
Helt enig!
Sniper skrev: tor 20 mar 2025, 11:30
syd b. skrev: tor 20 mar 2025, 09:11 Kalle verkar bli kvar.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-leksand/
Einar Berg skrev: tor 20 mar 2025, 10:51 Östman är klar enligt Mr Madhawk.
Wiborg skrev: tor 20 mar 2025, 11:07 Östman verkar bli kvar ändå...

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-leksand/
Nu väntar vi bara på att Beppe ska komma in och berätta att Östman stannar.
Sorry, ber om ursäkt för att tydligen vara allmänt förvirrad och undermedvetet hoppa över positiva nyheter under morgontimmarna. :))
Einar Berg skrev: tor 20 mar 2025, 12:56
harfager skrev: tor 20 mar 2025, 12:03 Cehlarik-Hrivik-Max
Lang-Östman-Karlberg
NY-Vejdemo-Ny
Eljas-Zacke-Knuts
Lang och Karlberg håller inte för en 2:a-lina i SHL. Måste in nytt och bättre om vi skall få spela en semifinal någon gång.
Det kan de absolut ha potential att hålla för enligt mig. Jag hade dock ändrat om lite i uppställningen enligt detta:

Cehlarik-Hrivik-Max
Lang-Vejdemo-NY
Karlberg-NY-Östman
Eljas-Zacke-Knuts
Pain is temporary, glory is forever
Lössnuset

Inlägg av Lössnuset »

harfager skrev: tor 20 mar 2025, 12:03 För att ska Zacke stanna och Östman förlänga så måste tanken vara att ha Knuts på kanten alternativt att Knuts lämnar.

Cehlarik-Hrivik-Max
Lang-Östman-Karlberg
NY-Vejdemo-Ny
Eljas-Zacke-Knuts

Caito-Milosevic
Johansson-Lyytinen
Rindell(NY)-Lundqvist
Nilsson
Funkar inte med en kedja orutinerade. Dom måst komma in och ges chansen.
Hrivik presterade bäst fjärde kedjan, lär han lite vett så kan han bli en ny Zacke som dödar tid.

Eljas - Hrivik - Knuts
Lang - Östman - Kaderli
Cehlarik - Vejdemo - Karlberg
Ny - Ny - Max
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Lössnuset skrev: tor 20 mar 2025, 15:16 Eljas - Hrivik - Knuts
Lang - Östman - Kaderli
Ny - Ny - Max
Antar att du menar att det ska in två nya för förstafemman? Jag kan inte se det hända med den minskade budgeten tyvärr...
Pain is temporary, glory is forever
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg skrev: tor 20 mar 2025, 15:26
Lang - Östman - Kaderli
Ny - Ny - Max
Antar att du menar att det ska in två nya för förstafemman? Jag kan inte se det hända med den minskade budgeten tyvärr...
TJ är bra på att snacka till sig grejer. Han klarar nog att blåsa två toppspelare för en handfull dollar.. ;)
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lang - Östman - Kaderli
Ny - Ny - Max
Det lär nog behövas om vi inte ska åka ur, vi kan ju inte lita på att mer eller mindre alla höjer sig från denna säsong? Vi har samtidigt gjort oss av med ganska stora kostnader (Armalis, Kloos, Elvenes och enligt ocan även Zackrisson), är det någon som har lite koll och kan räkna ut ungefär hur stora lönekostnader vi gjort oss av med?

Eddie ut och Milosevic in kanske någon också kan ingå i beräkningen.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Pellefant skrev: tor 20 mar 2025, 15:49
Lang - Östman - Kaderli
Ny - Ny - Max
Det lär nog behövas om vi inte ska åka ur, vi kan ju inte lita på att mer eller mindre alla höjer sig från denna säsong? Vi har samtidigt gjort oss av med ganska stora kostnader (Armalis, Kloos, Elvenes och enligt ocan även Zackrisson), är det någon som har lite koll och kan räkna ut ungefär hur stora lönekostnader vi gjort oss av med?

Eddie ut och Milosevic in kanske någon också kan ingå i beräkningen.
Tjomme åkte väl dessutom till Nordamerika av ett skäl?
Därmed inte sagt att NY och ev. NY ska spela i den s.k. förstafemman.

* * *

På tal om den där förstafemman:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Angående tidigare länkad Hockeynews-artikel - det finns en bild som kommer bort när man inte går via startsidan:

Bild

Längst ner till vänster: mannen som betydde slutet för Mora-forumet Faleijs Finest.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Sniper skrev: tor 20 mar 2025, 15:57
På tal om den där förstafemman:

Ja! Slopa skiten, ingen lär sakna den. Apropå Tjommes prat om arenaupplevelsen.