Fredrik Forsberg om fiaskot: ”Blir tungt att bära”
I grundserien gjorde Fredrik Forsberg totalt 33 mål och 64 poäng, samtidigt som radarpartnern Marcus ”Lilliz” Nilsson stod för 48 assist och 63 poäng. Det innebar en första och andraplats i poängligan, inklusive varsin seger i skytte- respektive assistligan.
Men i slutspelet stannar siffran i deras respektive poängkolumner på två poäng (Forsberg, med ett mål och en assist) samt tre poäng (Nilsson, med tre assist) på sju matcher.
I den sjunde och avgörande kvartsfinalen mot AIK var de båda poänglösa.
Lampa skrev: mån 31 mar 2025, 22:38
Grym hockey av Södertälje ikväll. Stenhårt, kontrollerat och grymt PP.
De får gärna gå upp för min del.
Nu har ju den här säsongen i princip gått emot mig hela tiden så jag kommer garanterat inte få som jag vill, men min förhoppning är ju att BIK-SSK möts i final. Vill inte ha upp varken DIF eller AIK... Helst att Karlskoga går upp, inte för jag gillar laget utan för att jag gillar när "storlagen" får sig en knäpp på näsan av de mindre lagen.
Lampa skrev: mån 31 mar 2025, 22:38
Grym hockey av Södertälje ikväll. Stenhårt, kontrollerat och grymt PP.
De får gärna gå upp för min del.
Nu har ju den här säsongen i princip gått emot mig hela tiden så jag kommer garanterat inte få som jag vill, men min förhoppning är ju att BIK-SSK möts i final. Vill inte ha upp varken DIF eller AIK... Helst att Karlskoga går upp, inte för jag gillar laget utan för att jag gillar när "storlagen" får sig en knäpp på näsan av de mindre lagen.
Att få se ett möte mellan Bofors och Örebro I SHL en lördags kväll i Nobelhallen skulle vara smaskens, då åker jag nog dit.
Jag tar nog Södertälje.
Från Leksand är det ungefär lika långt som till Avicii Arena. AIKs huliganfasoner slipper jag helst och Djurgården kan gott få en knäpp på näsan nått år till.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Min sympatiranking:
1. AIK - det är i Slakthusområdet vi vill spela.
2. Södertälje - en halvtimme söderut är också okej.
3. Karlskoga - det är deras tur men jag upptäcker vid matchinloggning att jag inte gillar dem.
4. Djurgården - gillar jag ännu mindre.
Södertälje. Räddningsplanka a la Oskarshamn. Dessvärre tror jag på Djurgården och jag fruktar att den där inflyttade bonnläppen som envisas med att ställa frågor i Övrig sport-tråden redan nästa säsong får finna sig i att förnedras på Globen när den där förbannade klockan slår.
Wittgenstein skrev: Igår, 13:10
Södertälje. Räddningsplanka a la Oskarshamn. Dessvärre tror jag på Djurgården och jag fruktar att den där inflyttade bonnläppen som envisas med att ställa frågor i Övrig sport-tråden redan nästa säsong får finna sig i att förnedras på Globen när den där förbannade klockan slår.
På tal om klockan slår... Min fru frågade mig en gång för några år sedan när vi mötte Djurgården i HA vad fan är det de sjunger? Kuken står?
Wiborg skrev: Igår, 13:30
På tal om klockan slår... Min fru frågade mig en gång för några år sedan när vi mötte Djurgården i HA vad fan är det de sjunger? Kuken står?
Wiborg skrev: Igår, 13:30