Expressen avslöjar
Inför säsongen så valde Björklöven att skriva kontrakt med 26-årige Martin Fransson, som spelade för Karlskrona i Hockeyettan.
Men det lyfte aldrig i Umeå för Fransson, som spelade ytterst sporadiskt i slutspelet och var helt petad när laget spelade match sju mot AIK i lördags, där man föll.
Därför har Fransson sökt sig vidare och Björklöven hade förmodligen inte erbjudit något nytt kontrakt heller.
Martin Fransson blir dock kvar i Hockeyallsvenskan, men kommer att spela för Björklövens konkurrent Mora den kommande säsongen, enligt uppgifter till Expressen.
Silly season 25/26
-
- Intendent
Re: Silly season 25/26
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
- Intendent
Leksand-Timrå lördag 13 september läser jag på sociala medier.
Och Elvenes ställs mot Brynäs när han debuterar i Växjö-tröjan.
-
Aagard klar för SAIK, så där kan man sluta hoppas.
-
FBK ute. Kan man kanske få höra nåt officiellt om Hedberg snart månntro..?
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
- Intendent
Liket har inte kallnat än, tänkte jag först, men om Mitell tackar för sig redan nu så kan väl Hedberg?Klas skrev: tis 01 apr 2025, 10:08 FBK ute. Kan man kanske få höra nåt officiellt om Hedberg snart månntro..?
– Det känns tungt så här dagen efter uttåget, det gör det. Samtidigt så känns det okej att redan i dag gå ut officiellt och meddela att jag lämnar. Både för egen del, men framför allt för Färjestads del som nu kan gå vidare med arbetet inför framtiden, säger Mitell i ett uttalande.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... farjestad/
-
- Intendent
Men:Leksand ser över sin trupp till nästa säsong.
Då kan det bli aktuellt med utköp av spelare som sitter på kontrakt, avslöjar Thomas Johansson.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -kontrakt/
Vidare:Under vårkanten har det funnits rykten om att Axel Rindell, som har ett år kvar på sitt kontrakt, kan gå ett sådant öde till mötes.
– Här och nu finns det inte någon sanning i det, men det kan generellt hända grejer i vår trupp fram till sommaren. Just nu finns inga planer på det, säger Johansson.
Så just nu räknar du in honom till 25/26?
– Ja.
Förra veckan tackade Leksand av sin främsta poängplockare Justin Kloos. Han måste vara utanför Sveriges gränser i sex månader på grund av skattetekniska skäl, men skulle potentiellt sett kunna göra en återkomst till SHL i oktober-november.
Thomas Johansson öppnar för en återförening, även om det inte är särskilt sannolikt i dagsläget.
– Skulle Justin vilja komma tillbaka, då ska jag göra allt jag kan för att skapa förutsättningar för det. Däremot är det kanske inte som så att vi här och nu håller en plats öppen. Jag tror att det är många klubbar som är intresserade av hans tjänster.
-
- Intendent
Hör att en av ECHL-spelarna Tjomme tittade på under Nordamerika-resan var Antti Cimex.
-
Men inte tvillingbrorsan Antti Climax?Sniper skrev: tis 01 apr 2025, 18:15 Hör att en av ECHL-spelarna Tjomme tittade på under Nordamerika-resan var Antti Cimex.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Han sågs äta med Puck Norris också (från Rangers)
Södra Siljan speglar vinnare
-
Hörde! Och ifall Antti C. valde bort oss skulle Tjomme försöka värva Shit Licker. Annars köra någon av dem i introt!Sniper skrev: tis 01 apr 2025, 18:15 Hör att en av ECHL-spelarna Tjomme tittade på under Nordamerika-resan var Antti Cimex.
(Obs. Obskyra & meningslösa slumpunksreferenser)
-
Herrejösses, jag trodde förra silly season var trist. Men detta. Ge mig lite riktigt skvaller nu. Har han som inte är Olle Öst tystnat?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Wittgenstein skrev: Igår, 18:33 Herrejösses, jag trodde förra silly season var trist. Men detta. Ge mig lite riktigt skvaller nu. Har han som inte är Olle Öst tystnat?
Enligt uppgifter kan Marek Hrivik, 33, och Axel Rindell, 24, vara på väg att lösas ut från Leksand.
Nu svarar sportchefen.
– Jag förstår varför spekulationerna kommer i gång, säger Thomas ”Tjomme” Johansson.
https://www.falukuriren.se/2025-04-02/u ... vkritiska/
-
Rindell ut Bernhardt in hade varit fint.