Leksand - Skellefteå · 4 - 3 (1-1, 0-0, 2-2, 1-0)
Slutresultat · Publik: 3000
65:34 4-3 (PP1) LIF 9. Lagerberg-Hoen (2)
53:40 3-3 (EQ) SKE 15. Wedin (2)
52:32 3-2 (EQ) SKE 22. Nyberg (2)
50:14 3-1 (EQ) LIF 26. Langvardt (1)
48:00 2-1 (PP1) LIF 36. Lissel (1)
16:04 1-1 (EQ) LIF 62. Kaderli 53
10:52 0-1 (EQ) SKE 18. Landström
Slutresultat · Publik: 3000
65:34 4-3 (PP1) LIF 9. Lagerberg-Hoen (2)
53:40 3-3 (EQ) SKE 15. Wedin (2)
52:32 3-2 (EQ) SKE 22. Nyberg (2)
50:14 3-1 (EQ) LIF 26. Langvardt (1)
48:00 2-1 (PP1) LIF 36. Lissel (1)
16:04 1-1 (EQ) LIF 62. Kaderli 53
10:52 0-1 (EQ) SKE 18. Landström
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Så ska Hedberg göra Leksand till vinnare
Stor intervju med klubbens nye tränare
Tomas Ros
Uppdaterad 19.41 | Publicerad 19.09
Följ
Mejla
Dela
Spara
0
Johan Hedberg, 51, blir ny huvudtränare för Leksands IF.
Hur ska Leksandsikonen göra dalalaget till vinnare igen?
Just det är frågan som leksingarna vill ha svaret på.
På torsdagen gick Leksands IF ut med att Johan Hedberg, 51, blir ny huvudtränare för A-laget.
Kontraktet är skrivet på tre år och det innebär att Hedberg gör comeback i Leksands IF, en klubb som han spelat för i 23 år och även suttit i styrelsen för.
En av klubbens största spelare genom tiderna är hemma.
Leksands IF är visserligen tillbaka i högsta serien och har så varit sedan 2019, men trenden är senaste åren att man tappat gentemot topplagen i SHL. Den här säsongen missade man slutspelet efter att ha avslutat säsongen med fem raka förluster.
Det trenden vill Johan Hedberg ändra på.
Varför tackade du ja till Leksands IF?
– Jag tycker att det är en jättespännande uppgift och givetvis är det ett lag som ligger mig varmt om hjärtat. Och jag tycker att det ska bli kul att få jobba med en sådan anrik förening givetvis. Det är en förening som har betytt otroligt mycket för mig under årens lopp, säger han till Sportbladet.
Challe Berglund har sagt i en intervju att han inte skulle vilja träna Djurgårdens IF igen, med tanke på att han har så mycket känslor för föreningen. Hur resonerar du? Du är ju urleksing.
– Mm. Så tänkte jag också lite från början, när jag flyttade hem till Mora. Det skulle kanske vara tufft att ta Leksand med allt, den personliga kopplingen och så vidare. Men ju mer jag har funderat på tankar och framtid och så vidare så känner jag att jag är ganska trygg i mig själv, vad jag står för och vad jag vill, känner mig ändå mogen att ta mig an den uppgiften.
”Måste jobba bättre i dagliga verksamheten”
Hur blir det att gå och handla på Ica Mårtas och prata powerplay med Sture, 76?
– Ja, men faktiskt egentligen bara roligt. Jag har inget problem att kommunicera med folk. Det är klart att det är lätt att säga innan man förlorar fyra matcher i rad. Men jag tror inte att det är någonting som jag räds och engagemanget är ju fantastiskt. Och det är klart att det kommer säkerligen att blåsa hårt då och då och det kommer säkert vara, liksom överallt, ”ups and downs”. Men jag tror på att har vi en bra daglig verksamhet och gör det vi tror på så är jag övertygad om att det kommer bli bra i slutändan. Så det gäller att övertyga folk att vi är på rätt väg.
Johan Hedberg.
Johan Hedberg.
Foto: Fredrik Karlsson / Bildbyrån
Du har varit tränare i elva år nu, vad har du lärt dig på den tränarresa som du gjort?
– Jag tycker att jag har lärt mig ganska mycket, speciellt om skillnaden mellan svensk och nordamerikansk hockey. När jag kom hem först och hamnade i Mora så var jag väldigt influerad av hur vi spelade och hur jag ledde laget. Och där är nog fortfarande basen densamma. Jag är ganska präglad av det kanske lite rakare ledarskapet än vad det är i Sverige. Sen tycker jag att jag har fått en bättre bild av hur ligorna fungerar, hur bra de är, hur små marginalerna är mellan att vinna och förlora över en lång säsong och förstår den noggrannhet som du måste ha. Jag tror inte att jag förändras så mycket som ledare, men jag tror att jag har en större kunskap om ligorna.
Du har ju varit utanför Leksand ett tag och du har ju koll på Leksand. Vad är det som gjort att Leksand kanske inte har blivit bättre och bättre för varje säsong på slutet utan snarare kanske tappat lite mot topplagen i SHL?
– Ja, men tittar man när Björn Hellkvist kom in första året så hamnade Leksand trea och allting funkade, alla nyförvärv presterade på topp. Man fick ut max av i stort sett alla spelare fram till slutspelet. Tittar man nu så har det varit ganska mycket skador och man har inte fått ut max av spelare i vissa lägen. Där är en stor anledning till att laget missade slutspelet 2025. Man hade ju ändå väldigt, väldigt fina delar av säsongen, men för att sedan tappa betänkligt under andra delar av säsongen. Vi måste kanske jobba bättre i den dagliga verksamheten för att spelarna ska hålla sig hela.
Hur kommer man märka av som Leksandssupporter att Johan Hedberg är ny huvudtränare?
– Jag tror att det kommer vara lite rakare spel.
Kan du utveckla det?
– Rakare spel är att jag vill ta mig från egen zon till anfallszon så fort som möjligt, är inte så mycket för att söka burskydd eller sakta ner spelet. Växjö spelar ett fantastiskt bra spel, men det är inget spel som jag vill coacha.
– Vi vill ta pucken framåt, spela framåt och spela med tempo, hög forecheck, mycket skridskoåkning, hålla fart i spelet. Det jag nämner är väl kanske de större förändringarna. Leksand har varit väldigt trygga i sin mittzonspress på slutet, men de blir också ganska passiva. Så där kommer nog fansen se skillnad.
– Sen vill jag också att vi ska utveckla anfallsspelet, att det blir lite jobbigare framför motståndarnas målvakt. Ta oss in där, se till att ha riktigt med folk framför motståndarkassen, göra det tufft för deras målvakt.
– Det som jag har stått för sen jag började är att jag vill ha mycket tid i anfallszon. Det kan ibland gå stick i stäv med att man vill vara rak och enkel. Men har vi pucken så kan inte de göra mål.
Johan Hedbergs krav: Bra lungor
Vad vill du addera till den spelartruppen som finns i Leksand 2025/2026?
– Jag skulle nog säga att det är lite ”grit”. Folk som är på insidan och som vill slå sig in i de tuffa områdena. Och fart.
– Leksand hade en väldigt bra fart för ett år sen, men tycker inte man spelade med samma fart i slutet av den här säsongen.
– Det vill jag se att vi har snabba spelare. Folk som orkar åka, kan åka och orkar åka mycket. Om man tänker sig lite mer hur Luleå spelar, hur Skellefteå spelar med en hög intensitet.
Från Siljan-svängar till fysiskt spel?
– Ja, både och. Självklart så ska vi vara fysiska i rätt lägen, men inte för att gå bort oss. Utan ibland kan det vara bättre att behålla farten i en hemgång än att smälla på någon. Vi ska vara trygga i vår defensiv och ge målvakten förutsättningar att vara så bra som möjligt. Jag har en hyfsat klar bild hur jag vill att det ska se ut. Sen vill jag även prata med Alexander Millner, målvaktstränaren, som jag har yttersta respekt för.
Hur blir Leksands upplägg inför seriestarten?
– Jag har inte hunnit sätta alla delarna, kom till Leksand i går och vi har inte hunnit gå igenom allt ännu. Men jag förväntar mig att alla som är på plats kommer ha en riktigt, riktigt bra sommar med Jesper Gillerås i gymmet.
Foto: Johan Bernström / Bildbyrån
– De korta samtalen jag har haft med honom om vad kravbilden och önskan är; vi ska åka, vi ska åka mycket. Jag kräver bra lungor, bra spänst och energi och spelarna ska kunna ge energi under en lång tid.
Kommer fyskraven öka på spelarna?
– Jag vet inte vad kraven har varit innan jag kom hit, men mina krav är att de ska vara väldigt vältränade och att det ska vara en så pass bra daglig verksamhet så att vi allihopa blir bättre under säsongens gång. Kan vi få alla spelare att lyfta sig med 5–10 procent så är vi ett bättre lag när säsongen avslutas. Jag lägger en väldigt stor vikt vid träning, hur vi tränar, hur vi förbereder oss, vilket engagemang vi kommer till rinken med och varför vi tränar.
– Jag vet hur vi jobbade i Örebro, Mora och Färjestad och att det var stor vikt vid den fysiska statusen och jag vill verkligen ge mandat till Gillerås att jobba med spelarna på den biten, Leksand måste orka.
Vill en bra powerplayback till Leksand
De utländska spelarna har ju under vissa säsonger haft upplägg där de har tränat på hemmaplan oavsett vilket land man har kommit ifrån. Är det någonting som de ska fortsätta få göra?
– Den kan ju vara svår i och med att befintliga kontrakt redan är gjorda och man kan ha olika upplägg. Oftast så brukar ju importerna vara hemmavid och köra på.
– Dessutom så har vi ju kontrollfunktioner på dem. Vi har olika mätsätt för att se så att de sköter sig och är på den nivån vi vill. Men i en framtida värld så skulle jag gärna se att alla är på plats dagligen.
Vad har du för drömvärvning till Hedbergs Leksand?
– Oj. Ja, att ta fram ett namn sådär är nog svårt. Det beror ju också på vilka ekonomiska förutsättningar du har. Men ...
– Vill ju gärna ha två stycken skickliga offensiva kedjor. En riktigt bra powerplayback. En frejdig, jobbig, halvtung, halvelak fjärdelina.
Och en trygg tredjelina som kan gå ner och vara lite ”shutdown” och trygghet för oss. Vilka som sen passar in i de olika rollerna, det får vi se vad tiden utvisar.
Vad har du för målsättning? Du har skrivit tre år med Lif.
– Jag ogillar att sätta upp resultatmål, utan ... det kanske låter tråkigt med processer, med det är lite så för mig.
– Vi ska bli bättre för varje dag som går. Varje dag vi kommer till rinken ska vi lägga en byggsten i vårt hus. Gör vi det med en bra daglig verksamhet så brukar slutresultatet bli bra.
– Det känns onödigt att sätta upp att vi ska vara topp fem, eller topp sex, eller topp åtta, eller vad vi nu ska vara för någonting. Utan det bidrar bara till en stress och oro.
Stor intervju med klubbens nye tränare
Tomas Ros
Uppdaterad 19.41 | Publicerad 19.09
Följ
Mejla
Dela
Spara
0
Johan Hedberg, 51, blir ny huvudtränare för Leksands IF.
Hur ska Leksandsikonen göra dalalaget till vinnare igen?
Just det är frågan som leksingarna vill ha svaret på.
På torsdagen gick Leksands IF ut med att Johan Hedberg, 51, blir ny huvudtränare för A-laget.
Kontraktet är skrivet på tre år och det innebär att Hedberg gör comeback i Leksands IF, en klubb som han spelat för i 23 år och även suttit i styrelsen för.
En av klubbens största spelare genom tiderna är hemma.
Leksands IF är visserligen tillbaka i högsta serien och har så varit sedan 2019, men trenden är senaste åren att man tappat gentemot topplagen i SHL. Den här säsongen missade man slutspelet efter att ha avslutat säsongen med fem raka förluster.
Det trenden vill Johan Hedberg ändra på.
Varför tackade du ja till Leksands IF?
– Jag tycker att det är en jättespännande uppgift och givetvis är det ett lag som ligger mig varmt om hjärtat. Och jag tycker att det ska bli kul att få jobba med en sådan anrik förening givetvis. Det är en förening som har betytt otroligt mycket för mig under årens lopp, säger han till Sportbladet.
Challe Berglund har sagt i en intervju att han inte skulle vilja träna Djurgårdens IF igen, med tanke på att han har så mycket känslor för föreningen. Hur resonerar du? Du är ju urleksing.
– Mm. Så tänkte jag också lite från början, när jag flyttade hem till Mora. Det skulle kanske vara tufft att ta Leksand med allt, den personliga kopplingen och så vidare. Men ju mer jag har funderat på tankar och framtid och så vidare så känner jag att jag är ganska trygg i mig själv, vad jag står för och vad jag vill, känner mig ändå mogen att ta mig an den uppgiften.
”Måste jobba bättre i dagliga verksamheten”
Hur blir det att gå och handla på Ica Mårtas och prata powerplay med Sture, 76?
– Ja, men faktiskt egentligen bara roligt. Jag har inget problem att kommunicera med folk. Det är klart att det är lätt att säga innan man förlorar fyra matcher i rad. Men jag tror inte att det är någonting som jag räds och engagemanget är ju fantastiskt. Och det är klart att det kommer säkerligen att blåsa hårt då och då och det kommer säkert vara, liksom överallt, ”ups and downs”. Men jag tror på att har vi en bra daglig verksamhet och gör det vi tror på så är jag övertygad om att det kommer bli bra i slutändan. Så det gäller att övertyga folk att vi är på rätt väg.
Johan Hedberg.
Johan Hedberg.
Foto: Fredrik Karlsson / Bildbyrån
Du har varit tränare i elva år nu, vad har du lärt dig på den tränarresa som du gjort?
– Jag tycker att jag har lärt mig ganska mycket, speciellt om skillnaden mellan svensk och nordamerikansk hockey. När jag kom hem först och hamnade i Mora så var jag väldigt influerad av hur vi spelade och hur jag ledde laget. Och där är nog fortfarande basen densamma. Jag är ganska präglad av det kanske lite rakare ledarskapet än vad det är i Sverige. Sen tycker jag att jag har fått en bättre bild av hur ligorna fungerar, hur bra de är, hur små marginalerna är mellan att vinna och förlora över en lång säsong och förstår den noggrannhet som du måste ha. Jag tror inte att jag förändras så mycket som ledare, men jag tror att jag har en större kunskap om ligorna.
Du har ju varit utanför Leksand ett tag och du har ju koll på Leksand. Vad är det som gjort att Leksand kanske inte har blivit bättre och bättre för varje säsong på slutet utan snarare kanske tappat lite mot topplagen i SHL?
– Ja, men tittar man när Björn Hellkvist kom in första året så hamnade Leksand trea och allting funkade, alla nyförvärv presterade på topp. Man fick ut max av i stort sett alla spelare fram till slutspelet. Tittar man nu så har det varit ganska mycket skador och man har inte fått ut max av spelare i vissa lägen. Där är en stor anledning till att laget missade slutspelet 2025. Man hade ju ändå väldigt, väldigt fina delar av säsongen, men för att sedan tappa betänkligt under andra delar av säsongen. Vi måste kanske jobba bättre i den dagliga verksamheten för att spelarna ska hålla sig hela.
Hur kommer man märka av som Leksandssupporter att Johan Hedberg är ny huvudtränare?
– Jag tror att det kommer vara lite rakare spel.
Kan du utveckla det?
– Rakare spel är att jag vill ta mig från egen zon till anfallszon så fort som möjligt, är inte så mycket för att söka burskydd eller sakta ner spelet. Växjö spelar ett fantastiskt bra spel, men det är inget spel som jag vill coacha.
– Vi vill ta pucken framåt, spela framåt och spela med tempo, hög forecheck, mycket skridskoåkning, hålla fart i spelet. Det jag nämner är väl kanske de större förändringarna. Leksand har varit väldigt trygga i sin mittzonspress på slutet, men de blir också ganska passiva. Så där kommer nog fansen se skillnad.
– Sen vill jag också att vi ska utveckla anfallsspelet, att det blir lite jobbigare framför motståndarnas målvakt. Ta oss in där, se till att ha riktigt med folk framför motståndarkassen, göra det tufft för deras målvakt.
– Det som jag har stått för sen jag började är att jag vill ha mycket tid i anfallszon. Det kan ibland gå stick i stäv med att man vill vara rak och enkel. Men har vi pucken så kan inte de göra mål.
Johan Hedbergs krav: Bra lungor
Vad vill du addera till den spelartruppen som finns i Leksand 2025/2026?
– Jag skulle nog säga att det är lite ”grit”. Folk som är på insidan och som vill slå sig in i de tuffa områdena. Och fart.
– Leksand hade en väldigt bra fart för ett år sen, men tycker inte man spelade med samma fart i slutet av den här säsongen.
– Det vill jag se att vi har snabba spelare. Folk som orkar åka, kan åka och orkar åka mycket. Om man tänker sig lite mer hur Luleå spelar, hur Skellefteå spelar med en hög intensitet.
Från Siljan-svängar till fysiskt spel?
– Ja, både och. Självklart så ska vi vara fysiska i rätt lägen, men inte för att gå bort oss. Utan ibland kan det vara bättre att behålla farten i en hemgång än att smälla på någon. Vi ska vara trygga i vår defensiv och ge målvakten förutsättningar att vara så bra som möjligt. Jag har en hyfsat klar bild hur jag vill att det ska se ut. Sen vill jag även prata med Alexander Millner, målvaktstränaren, som jag har yttersta respekt för.
Hur blir Leksands upplägg inför seriestarten?
– Jag har inte hunnit sätta alla delarna, kom till Leksand i går och vi har inte hunnit gå igenom allt ännu. Men jag förväntar mig att alla som är på plats kommer ha en riktigt, riktigt bra sommar med Jesper Gillerås i gymmet.
Foto: Johan Bernström / Bildbyrån
– De korta samtalen jag har haft med honom om vad kravbilden och önskan är; vi ska åka, vi ska åka mycket. Jag kräver bra lungor, bra spänst och energi och spelarna ska kunna ge energi under en lång tid.
Kommer fyskraven öka på spelarna?
– Jag vet inte vad kraven har varit innan jag kom hit, men mina krav är att de ska vara väldigt vältränade och att det ska vara en så pass bra daglig verksamhet så att vi allihopa blir bättre under säsongens gång. Kan vi få alla spelare att lyfta sig med 5–10 procent så är vi ett bättre lag när säsongen avslutas. Jag lägger en väldigt stor vikt vid träning, hur vi tränar, hur vi förbereder oss, vilket engagemang vi kommer till rinken med och varför vi tränar.
– Jag vet hur vi jobbade i Örebro, Mora och Färjestad och att det var stor vikt vid den fysiska statusen och jag vill verkligen ge mandat till Gillerås att jobba med spelarna på den biten, Leksand måste orka.
Vill en bra powerplayback till Leksand
De utländska spelarna har ju under vissa säsonger haft upplägg där de har tränat på hemmaplan oavsett vilket land man har kommit ifrån. Är det någonting som de ska fortsätta få göra?
– Den kan ju vara svår i och med att befintliga kontrakt redan är gjorda och man kan ha olika upplägg. Oftast så brukar ju importerna vara hemmavid och köra på.
– Dessutom så har vi ju kontrollfunktioner på dem. Vi har olika mätsätt för att se så att de sköter sig och är på den nivån vi vill. Men i en framtida värld så skulle jag gärna se att alla är på plats dagligen.
Vad har du för drömvärvning till Hedbergs Leksand?
– Oj. Ja, att ta fram ett namn sådär är nog svårt. Det beror ju också på vilka ekonomiska förutsättningar du har. Men ...
– Vill ju gärna ha två stycken skickliga offensiva kedjor. En riktigt bra powerplayback. En frejdig, jobbig, halvtung, halvelak fjärdelina.
Och en trygg tredjelina som kan gå ner och vara lite ”shutdown” och trygghet för oss. Vilka som sen passar in i de olika rollerna, det får vi se vad tiden utvisar.
Vad har du för målsättning? Du har skrivit tre år med Lif.
– Jag ogillar att sätta upp resultatmål, utan ... det kanske låter tråkigt med processer, med det är lite så för mig.
– Vi ska bli bättre för varje dag som går. Varje dag vi kommer till rinken ska vi lägga en byggsten i vårt hus. Gör vi det med en bra daglig verksamhet så brukar slutresultatet bli bra.
– Det känns onödigt att sätta upp att vi ska vara topp fem, eller topp sex, eller topp åtta, eller vad vi nu ska vara för någonting. Utan det bidrar bara till en stress och oro.
-
Nä vem fan vill spela som Växjö….som att se målarfärg torka typ.Gösen skrev: Igår, 20:35 "Vill inte spela som Växjö Lakers”
Säger han till AB.
Man blir ju lite nyfiken vad mer som sägs.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
-
Tack.
Gösen är Fisherman's friend.
Eller i vart fall tvärtom
Gösen är Fisherman's friend.
Eller i vart fall tvärtom

Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
Neeeej! Hade lite småförhoppningar på Hedberg men de är nu grusade, glömde bort att han varit mestadels på andra sidan pölen för det är precis så NHL-lagen bygger upp sina lag. Med den enormt stora skillnaden att där har de utbudet av världens bästa hockeyspelare. Då kan man slänga ihop två riktigt vassa offensiva kedjor i världsklass. Då kan man ha en riktigt fysisk och jobbig fjärdekedja där spelarna ändå har bra andra skills än bara brunk. Och sätta resten av mellanmjölken i en tredjekedja. Med skillnaden att den i NHL är riktigt färsk och god istället för lite sur med halvdan eftersmak.Vill ju gärna ha två stycken skickliga offensiva kedjor. En riktigt bra powerplayback. En frejdig, jobbig, halvtung, halvelak fjärdelina.
Kan inte se hur den filosofin ska funka i SHL, än mindre i Leksand. Bara de lag med extremt vass spets kan formera nåt åt det hållet.Om de dessutom har de andra ingredienserna. Men ser inte att något lag gör det. Frölunda och Skellefteå är ju två exempel på lag som bygger på riktigt bra sätt. Jämna starka enheter där de bygger lag med enheter där olika spelartyper sätts ihop till fungerande enheter. Och inte efter lönekuvertet. Fyra relativt jämna kedjor som alla har potentialen att hota framåt men samtidigt tar ansvar bakåt.
Som truppen ser ut i nuläget och med ekonomin vi har så är det utveckling av spelare vi främst behöver, och det verkar även Hedberg tycka. Men då kan man inte som Leksand i alla år gjort matcha alla juniorer eller spelare som Eljas i en fjärdekedja med Knuts and the gang. Det utvecklar inte! Unga måste få spela med kreativa erfarna spelare. Men det kommer aldrig ske om det ska skapas separata rollkedjor med tydlig hierarki....
Men en vass powerplay back tackar jag inte nej till

-
Låter som att Hedberg vill ha hem Lodin. Kanon!
-
Vart stod det? Han lär i alla fall vara hyfsat billig i kurs i FBK efter hans tilltag i deras uttåg ur slutspelet

-
-
-
Ja dels var det den där crosscheckingen men sedan höll han ju på med lite allt möjligt (han spelade verkligen med huvudet under armen och utan att tänka i den matchen), i match 4 av 6 ( han blev ju avstängd i de sista viktiga matcherna), filmningen där han drar av sig sin egen hjälm och vill ha utvisning på motsåndaren tycker dock jag egentligen är värre, domarna måste börja bestraffa sånt hårdare (matchstraff redan där enligt min regelbok). Hittar dock inget klipp på det tilltaget och i artikeln nedan omnämns det bara i ett par rader.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nte-snyggt
-
- Intendent
Vilken king! Det är grymt, det är klart han är saknad. Det är en stor profil.
- Per Åslund -
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... leftea-shlHan är en helt underbar människa.
- Linus Johansson -
Bland lagkamraterna står han han inte lågt i kurs i alla fall.
Laget som ̶a̶l̶d̶r̶i̶g̶ dog
-
Ja det där har blivit ett ganska vanligt tilltag för att "kompensera" sig själv för att vara avstängd, jag tror inte det är så spontant agerande som en del vill få det att låta alla gånger, därmed inte sagt att det inte var så i Lodins fall.Sniper skrev: Idag, 09:21Vilken king! Det är grymt, det är klart han är saknad. Det är en stor profil.
- Per Åslund -https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... leftea-shlHan är en helt underbar människa.
- Linus Johansson -
Bland lagkamraterna står han han inte lågt i kurs i alla fall.
-
Tack, då är jag med, men det låter ju inte som någonting som man skulle bli oönskad i laget för. Och som kommentarerna från Aftonbladet visar så är ju den spelartypen som kanske är mest omtyckt i laget ändå även om det går över gränsen ibland. Och crosscheckingen tycker jag inte heller är så farlig utan mer oturlig att den träffar ansiktet.
Pain is temporary, glory is forever
-
Jag vet inte jag...han är ju en briljant spelare, och en spelartyp som vi inte varit i närheten av på många många år. Men jag är sjukt otänd på att en spelare ska hålla på och filma och förstärka och ha sig...men gissar att det är en icke-fråga, han lär aldrig dra på sig våran tröja igen.Wiborg skrev: Idag, 09:48 Tack, då är jag med, men det låter ju inte som någonting som man skulle bli oönskad i laget för. Och som kommentarerna från Aftonbladet visar så är ju den spelartypen som kanske är mest omtyckt i laget ändå även om det går över gränsen ibland. Och crosscheckingen tycker jag inte heller är så farlig utan mer oturlig att den träffar ansiktet.
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.
-
Läser man hur Hedberg vill spela så kommer bla vejdemo få en jobbig säsong.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
-
Ja, eller rolig säsong beroende på hur man ser det och hur han tar det.VonGustaf skrev: Idag, 10:43 Läser man hur Hedberg vill spela så kommer bla vejdemo få en jobbig säsong.
Södra Siljan speglar vinnare