Silly season 25/26

Användarens profilbild
Gösen

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: ons 09 apr 2025, 12:35
Gösen skrev: ons 09 apr 2025, 11:10 Och på tal om golf...
...så finns det en tråd med rubriken Övrig sport. Golfärenden hänvisas dit. Har hört att Sniper frekventerar tråden, jag vet inte, jag kikar aldrig in.

Vad gäller Gotland - inget fel alls. Men elitishockey (och annan publikidrott) finns det nog inte riktigt underlag till. Det gäller väl å andra sidan nästan Leksand också. STOCKHOLM däremot...
Det var ju du som tog upp golfen först i ditt inlägg. Svarade bara.

Visby 25k. Kan fylla tre arenor av Tegeras storlek.
Man ur huse! Storstadsområdet 60k!
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Toe Drag
9 april 2025, 14:14
Antar att det är denna herre & hans investmentbolag som åsyftas. Personligen hade jag aldrig velat se vår förening tillhöra en och samma person/bolag till 49% oavsett hur mycket pengar som skulle ha pumpats in.
https://www.helagotland.se/story-sport/ ... a/j8eyvxmj
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Klas skrev: ons 09 apr 2025, 07:57
Pellefant skrev: ons 09 apr 2025, 07:52 På vilken bild eller film är tröjan bortredigerad?
Jag undrar varför man skulle göra sig besväret oavsett?
Eller hur? Såg samma påstående på avskrädeshögen X….
Alldeles oavsett framtida planer, så har han väl inget intresse av att radera ut historien? Så jävligt kan han väl inte trivas att han inte vill kännas vid de senaste säsongerna..?
Jag menar.. Jag skulle helst inte kännas vid Hriviks senaste säsonger.. :roll:
Lampa

Inlägg av Lampa »

Strandell på väg in!

Enligt sportlovin.se

Men verkar som rimlig värvning med tanke på Hedberg.

Har varken sett honom spela särskilt mycket eller läst varken positivt eller negativt från LHC/HV supportrar. Kom in snett i HV med mycket skador.

Kanske kan ersätta Rindell om man nu skeppar honom.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Lampa skrev: tor 10 apr 2025, 17:19 Strandell på väg in!

Enligt sportlovin.se

Har varken sett honom spela särskilt mycket eller läst varken positivt eller negativt från LHC/HV supportrar. Kom in snett i HV med mycket skador.

Chrippes pöjk?
Han var väl i Mora under Hedberg?
Lampa

Inlägg av Lampa »

Gösen skrev: tor 10 apr 2025, 17:55
Lampa skrev: tor 10 apr 2025, 17:19 Strandell på väg in!

Enligt sportlovin.se

Chrippes pöjk?
Han var väl i Mora under Hedberg?
Japp.

Från Expressen:

Det har varit en lång väg för Olle Strandell.
Han har Leksands IF som moderklubb, men tog en väg via Västerås juniororganisation, och avslutade sista året som junior som lagkapten i Leksands J20-lag.
Sedan blev det en lång väg via Hockeyettan i Borlänge, innan Johan Hedberg och Mora IK plockade in Strandell. Då kom det stora lyftet. Strandell lyckades så väl att han skrev ett SHL-kontrakt med HV71, som dock präglades av skador och han fick ingen lyckad tid. Han lämnade HV efter en och en halv säsong och hamnade i Linköping. Där han visade att han höll i SHL, men det fanns ingen plats i Linköping till nästa säsong, och sedan dess har Strandell varit tillgänglig på marknaden.
Strandell återförenas med Hedberg
Nu återförenas han med Johan Hedberg i Leksand, erfar Expressen. Parterna är muntligt överens med varandra, och affären kommer att bli av om inget oförutsett inträffar.
Strandell är i bra ålder, är från byn och kan spela för en billig peng. Dessutom finns det en stor uppsida. Olle Strandell har mer eller mindre spelat sin bästa ishockey i karriären under Johan Hedberg. Något man nu alltså hoppas kunna få ut även i Leksand.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

David1?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: tor 10 apr 2025, 20:19David1?
David 2: Olles nya tränare

Bild
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tor 10 apr 2025, 20:49
Gösen skrev: tor 10 apr 2025, 20:19David1?
David 2: Olles nya tränare
Bild
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Svagt intresse på färjan för Strandell. Men ju mer jag läser och kikar på honom känns det positivt. Verkar ha gjort det bra i LHC. En värvning med Leksands IF som moderklubb, där får man in lite hjärta i laget, en modern tvåvägsback. Man får anta att det är till en bra mycket billigare peng än vad Rindell kostar. Kan man spara in 70 lax i månaden på ett byte där så är det ju bara positivt.

Lundqvist - Caito
Lyytinen - A.Johansson
Milosevic - Strandell
Nilsson - V.Johansson

Tror det blir såhär. Hedberg vill spela på 6 backar under match, så jag tror inte det blir någon mer värvning på backsidan än Strandell. Blir väldigt intressant att se om man löser Rindell.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

När Olle gjorde sitt första mål i LHC-tröjan och avgjorde förlängningen uppe i Ö-vik https://www.shl.se/single-video/video%7 ... e%7C337824

* * *
– Nu får jag flytta in till svärmor på Kärringberget*. Jag ska bo i hennes källare och kika hockey på video varje kväll. Det passar mig. Jag älskar att jobba många timmar per dygn.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-killarna
Olle? Nej, Ulf Samuelsson, två hus från Olles föräldrahem, där nye backen fortfarande är skriven.

*Det heter inte "Kärringberget" utan Käringberget.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Leksand jagar ”Jägaren”
Leksand har senaste åren haft en förkärlek att värva spelare med Djurgårdskoppling. Det är inte så konstigt med tanke på att general managern Thomas Johansson har rötter hos mesta mästarna. Nu är Leksand intresserade av Axel Jonsson-Fjällby. ”Jägaren” som fått sin hockeyutbildning i Djurgården och vann SM-silver med laget 2019. Därefter har han spelat i NHL och AHL, men nu talar allt för att han vänder hem till Europa.

Vi har i ett tidigare Silly-surr skrivit om Jonsson-Fjällbys framtidsplaner och nu kan vi utveckla dem och berätta att Leksand är med i matchen. Många vill ha den skridskostarka forwarden och blir han även het på den schweiziska marknaden får Leksand tufft att vinna budkriget.

Axel Jonsson-Fjällby har hunnit med att bli 27 år och är i den klassiska brytpunkten där han anses som en ”senior” spelare i Nordamerika och lätt kan ersättas med en yngre förmåga.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -i-budkrig
VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

Noterar att Marcus Westfält nu har fått lämna Färjestad. Så vad säger rykten om honom nu??

Sedan tror jag att Strandell kommer att ersätta Anton Johansson om han fortsätter spela som han gör nu i AHL.
Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: fre 11 apr 2025, 06:37 Svagt intresse på färjan för Strandell. Men ju mer jag läser och kikar på honom känns det positivt. Verkar ha gjort det bra i LHC. En värvning med Leksands IF som moderklubb, där får man in lite hjärta i laget, en modern tvåvägsback. Man får anta att det är till en bra mycket billigare peng än vad Rindell kostar. Kan man spara in 70 lax i månaden på ett byte där så är det ju bara positivt.

Lundqvist - Caito
Lyytinen - A.Johansson
Milosevic - Strandell
Nilsson - V.Johansson

Tror det blir såhär. Hedberg vill spela på 6 backar under match, så jag tror inte det blir någon mer värvning på backsidan än Strandell. Blir väldigt intressant att se om man löser Rindell.
Ja har man inte råd med 8 bra backar så är det väl till att spela med 6 kompetenta (annars är jag lite emot detta med att köra med 6 backar under en hel match), någon/några kommer alltid vara skadade enligt vår tradition de senaste åren. Tycker inte man ska räkna V Johansson som en A-lagsspelare fullt ut i en första säsong, det är orättvist både mot honom, laget och resten, han ska inte ens behöva spela hälften av matcherna.

Matt caito 180cm 86kg
Anton Johansson 193 cm 89kg
Fred Nilsson 185 cm 81kg
Alexander Lundqvist 189cm 83kg
Joonas Lyytinen 183cm 79kg
Olle Strandell 180cm 82kg
Stefan Milosevic 192cm 100kg
Victor Johansson 186cm 75kg

Axel Rindell 182cm 87kg

Har vi tyngd och storlek så det räcker där bak? Har vi de som kan gå in och flytta på eller hålla undan motståndarna i ett BP?