Hockeyallsvenskan 2024/25

Användarens profilbild
Gösen

Re: Hockeyallsvenskan 2024/25

Inlägg av Gösen »

Tyvärr en boogie på fyran.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Snart slår klockan, sanna mina ord.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Lampa

Inlägg av Lampa »

Jävla skit

Djurgården lär gå upp.
Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Tidernas hockeyallsvensk final. Håll i hatten!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Moringarna får säga vad de vill - om så Gidlöf bara står i båset i den där tröjan när Djurgården går upp är det LÅNGT VÄRRE än när Daniel Ljunggren gjorde några grundseriematcher i Leksand.

Men de ska inte upp. Det ska Melins AIK.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Melin vs. Berg i 2019-duell. Melin har alla mina sympatier.
Användarens profilbild
Aggeman

Inlägg av Aggeman »

Fan att man tvingas pallra sig till Hovet/Globen nästa säsong. Ser bara mardrömsscenarion framför mig…
Eastis

Inlägg av Eastis »

Då och då dyker det upp debatter om vilka krav som ställs på föreningar som tar sig upp i HA med ishallar med plats för endast ett hundratal åskådare. Då känner jag nånstans att ja det är väl rimliga krav att om man spelar i en viss nivå så krävs det väl att arenan också håller måttet. Det är väl rimligt.

Något som borde vara krav 1A är att motståndarlaget ska kunna närvara med någon slags klack. Ett självklart krav, eller hur!?

Men det gäller tydligen inte för huvudstadslagen. Eller jo det gäller alltid förutom när man möter ett specifikt lag, AIK för DIF och DIF för AIK. Då anser Polisen att arenan inte klarar säkerhetskraven för att separera klackarna. Va??

Låt det sjunka in en stund och konstatera att det är nåt av det konstigaste man hört! Eller hur!?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det kommer att skrivas och sägas många stora ord.

Det räcker så här.

Djurgården–AIK är den största finalen som har spelats i svensk hockey.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -har-final
Det kunde ha varit. Men det här med publiken förstör om inte allt så åtminstone förtar mycket.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Eastis skrev: sön 13 apr 2025, 00:29 Då och då dyker det upp debatter om vilka krav som ställs på föreningar som tar sig upp i HA med ishallar med plats för endast ett hundratal åskådare. Då känner jag nånstans att ja det är väl rimliga krav att om man spelar i en viss nivå så krävs det väl att arenan också håller måttet. Det är väl rimligt.

Något som borde vara krav 1A är att motståndarlaget ska kunna närvara med någon slags klack. Ett självklart krav, eller hur!?

Men det gäller tydligen inte för huvudstadslagen. Eller jo det gäller alltid förutom när man möter ett specifikt lag, AIK för DIF och DIF för AIK. Då anser Polisen att arenan inte klarar säkerhetskraven för att separera klackarna. Va??

Låt det sjunka in en stund och konstatera att det är nåt av det konstigaste man hört! Eller hur!?
Eller att motståndarna krävs komma i neutrala färger och inte visa några glädjeyttringar vid bortamål.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hur stort är AIK–Djurgården i en final för dig?

– Jag är ju väldigt mån om Stockholmshockeyn och i huvudsak Djurgården så klart. Och att Södertälje, Djurgården och AIK kan vara tre av de fyra gängen (i semifinal i hockeyallsvenskan) tycker jag är bra för Stockholmshockeyn som behöver både ett, två och tre lag i SHL.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... sodertalje
32 kommentarer
Dalmasen
för tre minuter sedan
"Det blir inte större" skriver Aftonbladet jublande om finalen i andradivisionen. Nej det blir väl inte det för 08-or. Vi övriga ser fram mot den riktiga finalen i högsta serien.
Vad är det för "dalmas" som ser fram emot en final med Brynäs?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Sniper skrev: lör 12 apr 2025, 18:20 Hockeyettan-final match 1: Hudiksvall-Troja 5-6 eft förl
Redan idag spelas match 2 - åter i Hudiksvall (16:00).
Det är i bäst av fem som gäller och behovet av ytterligare ett smålandslag är mycket litet*.

Bild
Ingen vill veta var du köpt din Troja

*Nu åkte visserligen Tingsryd ur, men det finns fortfarande en handfull kvar.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

1993 var det inte bara andradivisionen Troja hade chansen att gå upp i, utan högsta. Oavgjort räckte i sista matchen för att nå Elitserien. Här en färsk video från den matchen:

Användarens profilbild
Catami

Inlägg av Catami »

Gidlöf till DIF inför finalen. (källa ab)
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Tycker Tjomme att det är lyckat att Gidlöf ska vara del av ett lag som ingen leksing - som jag uppfattade det igår - kommer hålla på? Kommer röster höjas eller förblir leksingarna tämligen apatiska i Gidlöf-frågan?

Själv tycker jag detta är vedervärdigt. Vid inhopp för Gidlöf ska man alltså sitta och hoppas på att han inte är sitt bästa jag. Jag håller på AIK. Punkt.