Hockeyallsvenskan 2024/25
-
Re: Hockeyallsvenskan 2024/25
För mycket djurgårdsagenda på Tjomme, vilket känns jävligt skevt. Vid avancemang får DIF ta över Vejdemos kontrakt som tack för hjälpen.
-
- Intendent
Djurgårdens försiktiga retorik är bara tomt snack. Klart att de inte öppet odugligförklarar sina två målvakter genom att säga att Gidlöf går direkt in i laguppställningen och är aktuell för spel. Men han ÄR aktuell för spel. Tro inget annat.
-
- Intendent
Bra. Hoppas att det bara är början och att det börjar mullra ordentligt därute.
-
Kul. Ens absoluta favoritspelare i LIF ska representera det absoluta hatlaget.Sniper skrev: sön 13 apr 2025, 14:49 Tycker Tjomme att det är lyckat att Gidlöf ska vara del av ett lag som ingen leksing - som jag uppfattade det igår - kommer hålla på? Kommer röster höjas eller förblir leksingarna tämligen apatiska i Gidlöf-frågan?
Själv tycker jag detta är vedervärdigt. Vid inhopp för Gidlöf ska man alltså sitta och hoppas på att han inte är sitt bästa jag. Jag håller på AIK. Punkt.
Tjomme till gamarna eller direkt till äldreboendet. Välj själva.
Jag till psyket.
-
- Kapten
På den tiden då allsvensk fotboll hade hockeyallsvenska publiksiffror (Malmö FF - Brage 3395 åskådare).Sniper skrev: sön 13 apr 2025, 12:30 1993 var det inte bara andradivisionen Troja hade chansen att gå upp i, utan högsta. Oavgjort räckte i sista matchen för att nå Elitserien. Här en färsk video från den matchen:
Tyvärr omkom Karin Thorin efter den störtloppskrasch som nämndes i början av sändningen.
-
Jag tycker att det är pest eller kolera vilka som går upp. Men jag tycker det är sjukt att Leksands IF har ett finger med i spelet och tar parti för DIF.
En klar majoritet verkar vara helt inne på att det är DIF som inte får gå upp. Man får inte glömma bort att AIK också är en avskyvärd förening.
En klar majoritet verkar vara helt inne på att det är DIF som inte får gå upp. Man får inte glömma bort att AIK också är en avskyvärd förening.
-
Tänk om Gidlöf gör supersuccé. NHL, here I come... redan i år!
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
- Intendent
...och Bemström följer hjärtat - avstår större pengar och väljer mellan gamla klubbarna Leksand och Djurgården. Bestämmer sig till sist för nykomlingen Djurgården.
* * *
Tjomme kanske tror att godhet lönar sig i de här sammanhangen. Men det är en ond värld. Om den var god och rättvis hade Södertälje avgjort när den ovårdade Berg satt utvisad för ytterligare en crosschecking. Och grisen Grewe hade definitivt inte blivit hjälte.Återigen är vi väldigt tacksamma mot Leksand över att få den här möjligheten, kommenterar Djurgårdens sportsligt ansvarige Niklas Wikegård.
-
- Kapten
Jag hoppas detta blir en positiv erfarenhet för Gidlöf och att vi ser honom i målet hos oss till hösten.
-
Själv håller jag om möjligt ännu mindre på AIK.Sniper skrev: sön 13 apr 2025, 14:49 Tycker Tjomme att det är lyckat att Gidlöf ska vara del av ett lag som ingen leksing - som jag uppfattade det igår - kommer hålla på? Kommer röster höjas eller förblir leksingarna tämligen apatiska i Gidlöf-frågan?
Själv tycker jag detta är vedervärdigt. Vid inhopp för Gidlöf ska man alltså sitta och hoppas på att han inte är sitt bästa jag. Jag håller på AIK. Punkt.
Är det för sent att ångra sig? Behålla Modo?
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
-
- Intendent
Igår: Hudiksvall hade 3-0 efter första - men tappade och föll efter förlängning.
Idag: Återigen 3-0 efter första - och sedan också 4-0 och 5-0 halvvägs in i andra.
Andra perioden är nu slut och Troja har reducerat x2...
Idag: Återigen 3-0 efter första - och sedan också 4-0 och 5-0 halvvägs in i andra.
Andra perioden är nu slut och Troja har reducerat x2...
-
Min anledning till att jag håller på AIK i den här finalen är framförallt att Melin har möjlighet att göra en liknande resa med AIK som han gjorde med Leksand. Älskar den typen av sagor. Dessutom tror jag att Djurgården har större chans att få till ett riktigt bra lag i SHL med återvändare än vad AIK har. Men hittills har inte en enda önskan gått in från mitt håll hockeymässigt den här säsongen så jag räknar med Djurgården i SHL nästa säsong, SM-guld till Brynäs och VM-guld till Kanada.Aggeman skrev: sön 13 apr 2025, 15:42 Jag tycker att det är pest eller kolera vilka som går upp. Men jag tycker det är sjukt att Leksands IF har ett finger med i spelet och tar parti för DIF.
Pain is temporary, glory is forever
-
- Intendent
Att Gidlöf ska representera Djurgården i HA-finalen gör mig rasande.Har Horace rätt? Vad gör dig rasande när du tittar på sport? Är målen för stora, skridskorna för små? Är proffsen för högbetalda eller orienteringen för underbevakad? Kommentera härunder, eller mejla kristoffer.bergstrom@aftonbladet.se och vädra din ilska.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nalistiken
Jo, det är dåligt. Det finns inget som är bra med att spela för Djurgården.”Det var det första Wikegård sa när han ringde…”
14 april 2025 10:00
Turerna har varit många – under söndag blev det klart.
LIF:s supertalang Marcus Gidlöf avslutar säsongen med att försöka spela upp Djurgården till SHL i en infernalisk derbyserie mot AIK.
– Det är inget dåligt att få vara med i en stekhet finalserie, säger 19-åringen från sitt hotell i Stockholm.
https://www.falukuriren.se/2025-04-14/d ... an-ringde/
* * *
För övrigt håller jag med Wiborg. Och tillägger: kort efter att AIK gått upp - för det MÅSTE bli så - är det naturligtvis slutgullat med dem. De är då våra seriekonkurrenter och ska behandlas därefter.
-
Ja, upp och vända i dörren tycker jag kan vara ett godkänt scenario med tanke på den här skitsäsongen...Sniper skrev: mån 14 apr 2025, 11:09 För övrigt håller jag med Wiborg. Och tillägger: kort efter att AIK gått upp - för det MÅSTE bli så - är det naturligtvis slutgullat med dem. De är då våra seriekonkurrenter och ska behandlas därefter.
Pain is temporary, glory is forever
-
Jaha. Så var Gidlöf då på plats i DIF till slut. Få se om han får spela nåt..
Till skillnad från andra så ser jag hellre dif gå upp än -ursäkta uttrycket- äckelaik göra det.
Till skillnad från andra så ser jag hellre dif gå upp än -ursäkta uttrycket- äckelaik göra det.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
No matter how many times you go down,
Keep RISING!