2023-10-28 Lördag 18:00 Skellefteå - Leksand 1-4

Matchtrådar för alla matcher.
Lifstarsll
Inlägg: 29
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:33

Re: 2023-10-28 Lördag 18:00 Skellefteå - Leksand 1-4

Inlägg av Lifstarsll »

Myser av att höra beröm över Lunkan, Sanny imponerad. Personligen besviken de matcher jag såg av honom i AIK men mer imponerad av spelet i Leksand, speciellt nu med Norén. Spelar framåtlutad och på tårna så att säga.
En situation igår som jag funderar kring är när SAIK gör mål i pp, Lunkan har "fw2" vid högra stolpen, lägger sig mellan honom och puckföraren. Känns som han är överspelad och våra andra gubbar likaså. Puck går till fw2, in i mitten, mål...
Vad får han för tips i båset? Kunde han gjort annorlunda? :-??
Nu har jag inte gått igenom situationen särskilt utan det är känslan från matchen. Kunde han gjort det bättre som sagt...
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-28 Lördag 18:00 Skellefteå - Leksand

Inlägg av Wiborg »

SteveY skrev: lör 28 okt 2023, 11:10 Är det bara jag eller föredrar dom flesta en matchstart kl 15.15 istället 18.00 på en lördag?
Helt klart senare matchtiden som föredras här, då ligger man inte så långt efter när man börjar titta efter att man lagt barnen. Annars är ju risken att man råkar se resultatet innan man börjar titta..
Stjärnan skrev: lör 28 okt 2023, 18:14 Hemskt PP spel som vanligt, men likt de första matcherna lyckas vi få in ett slumpmål och köper oss tid. BRA! :grin:
Förut spelade vi bra men fick ingen utdelning, då var vi dåliga i PP. Nu spelar vi sämre men får utdelning, då är vi dåliga i PP. Det enda som räknas verkar vara klapp-klapp och utdelning typ varje gång ;)
Klas skrev: lör 28 okt 2023, 18:20
Ludde skrev: lör 28 okt 2023, 18:19 Tur vi har SHLs hetaste målvakt, enbart han som håller oss kvar nu.

Veronneau hade satt sitt läge 100 gånger av 100 för två säsonger sen.
Jo, men nu tog han åkningen och kom till avslut. Tidigare i år har han inte ens åkt i den där luckan.
Kan bara instämma, intentionerna blir bättre och bättre. Snart sitter den mellan benen igen.
Klas skrev: lör 28 okt 2023, 19:54
Stjärnan skrev: lör 28 okt 2023, 19:50 Förstår frustrationen hos Karlberg..
Ytterst märkligt att man inte tar en två där. Precis som när Lang rivs ner i andra….
Det är konstigt att man aldrig vänjer sig, så har det ju sett ut så länge jag kollat på hockey. Likförbannat blir man lika frustrerad varje gång.

Skön seger! Jag får vibbar från när Tobbe Fopp skadades, man går ihop som ett lag när något händer en i laget och blir starkare. Fortsätt på den här vågen nu! Hemmamatcher i veckan nu men fortsätter med norrländskt motstånd, sedan raka motsatsen på torsdag. Ska det bli första gången vi har en segerrad att tala om?
Pain is temporary, glory is forever