Låter nästan som att FK gjort en fuling och lurat TJ att ta samtalet genom att använda ett nummer de normalt inte brukar köra med. Nu tvingades han svara på frågor när han är mitt uppe i arbetet och inte hunnit sy ihop allting.Lifstarsll skrev: ons 16 apr 2025, 22:03 Tjomme är lite grinig i intervjun vilket jag tycker är sunt.
LIF i media
-
- Intendent
Re: LIF i media
-
Gösen - antar att Hotlips är jag, så jag får väl fundera på att byta till det.Wibbe skrev: tor 17 apr 2025, 09:28Tror man får särskilja mellan på när kostnaden (påverkar resultatet) läggs och när utbetalningen (påverkar likviditeten) läggs. Hade det gjorts rätt (enligt mitt tycke) från början så skulle kostnaden för sign-off periodiserats och påverkat resultatet under alla år spelaren spelat i LIF och därför är det bara en likviditetsfråga om att cash finns när det ska betalas ut.Gösen skrev: tor 17 apr 2025, 09:05 Utan att veta så gissar jag att sådana utbetalningar av skattetekniska skäl måste göras det redovisningsår spelaren lämnar landet. Det kanske Färjans revisorer, Hotlips eller Bender kan svara på.
"Det finns alltid folk som vill hjälpa till när det ska värvas spelare" Det här behöver också lösas. Hellre förr än senare.
Med det sagt så kan det vara så att LIF kan ta hela kostnaden utan att betala ett öre och istället redovisa det som skuld till berörd spelare.

Wibbe - i alla normala sammanhang resonerar du helt korrekt. Om sen hockeyvärlden och LIF gör så vet vi ju inte med säkerhet. Oavsett vilket så är ju Gösen inne på en lite annan aspekt, nämligen den skattemässiga. Det här är verkligen inte mitt specialområde, men i alla normalfall beskattas en privatperson enligt kontantprincipen - alltså när pengarna betalas ut. Det borde med andra ord inte vara omöjligt att avvakta med utbetalning av det skälet. Sen kan man ju fråga sig om Marek vågar vänta, eller vill det, inte bara av risk för att inte få pengarna. Det kan ju bli extra krångligt om han vill spela i Sverige igen om frågan inte är löst. Men som sagt nu killgissar jag en del.

-
Det är alltid jobbigt att få reda på vad man egentligen heter via forum. Men nu vet du.HIPS skrev: Igår, 17:21
Gösen - antar att Hotlips är jag, så jag får väl fundera på att byta till det.![]()

Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.