Hockeyallsvenskan 2024/25

Lampa

Re: Hockeyallsvenskan 2024/25

Inlägg av Lampa »

Håller med, det var lite halvt vämjeligt att höra. Men killen är inte gammal och håller nollan mot ett fullsatt hovet, klart han är uppumpad.

Kanonbra för Gidlöf att få stå denna och förmodligen nästa match. Han visar att han är redo att vara en stor del i räddat kontrakt nästa säsong hos Leksand.
Användarens profilbild
bjernagris

Inlägg av bjernagris »

Leksands IF får väl ekonomisk ersättning för utlåningen av M. Gidlöf? Beggars can’t be choosers.
Användarens profilbild
Wiborg

Inlägg av Wiborg »

Ullvi, typ skrev: Igår, 20:42 AIK har haft den solklart bästa målisen i finalen, Brattström. Nästan omutlig. Nu är Gidlöf överlägsen och avgör det här. Som vi sett honom göra för oss så många gånger.
Vederstyggligt att se detta.
Enda trösten i det här är att han (om vi inte kånkar) står för oss nästa år. Och kanske blir den som räddar oss kvar efter Tjommes värvarfrenzy som jag gissar är det som satt oss i skiten.
Fel tråd visserligen men jag har så jäkla svårt att förstå hur man kan beskylla TJ för ekonomin. Han har fått en budget som han uppenbarligen har hållit då han annars aldrig hade fått vara kvar. Det är de som har gett honom budgeten som är ansvariga för haveriet av ekonomin.

I övrigt tycker jag att det är fel att Gidlöf får spela med Djurgården och dessutom komma in och vara tungan på vågen. Helt klart enligt regelboken och det är klart att Djurgården tar till de medel de kan, men regeln måste ju ses över.

Och kritiken mot Gidlöf har jag lite svårt för. Grabben är ung och har möjligheten att helt utan press få gå in och spela en finalserie i HA som dessutom är ett av de mest klassiska derbyn vi har i svensk idrott. Klart som fan han ska spela om han får den möjligheten och att han flirtar med publiken och supportrarna i Djurgården är väl inte så jäkla konstigt. Ska han låtsas som att han inte bryr sig om laget och inte vill vara där? Släpp det bara och låt grabben ha roligt och lära sig något som han kan ta med sig i framtida slutspelsmatcher.
Pain is temporary, glory is forever
Ullvi, typ

Inlägg av Ullvi, typ »

Wiborg skrev: Idag, 07:49
Ullvi, typ skrev: Igår, 20:42 AIK har haft den solklart bästa målisen i finalen, Brattström. Nästan omutlig. Nu är Gidlöf överlägsen och avgör det här. Som vi sett honom göra för oss så många gånger.
Vederstyggligt att se detta.
Enda trösten i det här är att han (om vi inte kånkar) står för oss nästa år. Och kanske blir den som räddar oss kvar efter Tjommes värvarfrenzy som jag gissar är det som satt oss i skiten.
Fel tråd visserligen men jag har så jäkla svårt att förstå hur man kan beskylla TJ för ekonomin. Han har fått en budget som han uppenbarligen har hållit då han annars aldrig hade fått vara kvar. Det är de som har gett honom budgeten som är ansvariga för haveriet av ekonomin.

I övrigt tycker jag att det är fel att Gidlöf får spela med Djurgården och dessutom komma in och vara tungan på vågen. Helt klart enligt regelboken och det är klart att Djurgården tar till de medel de kan, men regeln måste ju ses över.

Och kritiken mot Gidlöf har jag lite svårt för. Grabben är ung och har möjligheten att helt utan press få gå in och spela en finalserie i HA som dessutom är ett av de mest klassiska derbyn vi har i svensk idrott. Klart som fan han ska spela om han får den möjligheten och att han flirtar med publiken och supportrarna i Djurgården är väl inte så jäkla konstigt. Ska han låtsas som att han inte bryr sig om laget och inte vill vara där? Släpp det bara och låt grabben ha roligt och lära sig något som han kan ta med sig i framtida slutspelsmatcher.
Du har säkert rätt. Men jag är lite sur på Tjomme nu som säkert satt hemma i soffan och jublade kring åttatiden i går kväll.
Och det där med #signoffdollars är kanske värt en egen tråd.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

För mig råder det inga tvivel om att Djurgården står bättre rustade än AIK om de tar sig upp till SHL. Med tanke på Leksands högst ansträngda ekonomi så finns det en överhängande risk att Djurgården kommer vara ett större hot för Leksand än vad AIK potentiellt skulle vara. Att man då indirekt är med och hjälper Djurgården upp med en uppenbar risk för en ökad konkurrens för dem själva var kanske inte helt genomtänkt. Eller så var det kanske inte svårare än så att den erfarenhet som Gidlöf kan skaffa sig i de här matcherna vägde tyngre och att det också fanns en ekonomisk kompensation. Men helt oproblematisk är det inte för Leksand om nu Djurgården tar steget upp med hjälp av Gidlöf och sedan tvingas stå inför en än tuffare sportslig utmaning nästa säsong.
https://www.expressen.se/sport/blogg/sa ... -framover/
Hagge88
22 april 2025, 20:58
Jag vill veta summan vi får av DIF, den behöver vara ganska stor för att detta ska vara värt det.
Jag tror ju att det är korvören.
Eller om man hellre kallar det "bäckar små".