Einar Berg skrev: fre 25 apr 2025, 13:39
Finns det någon substans gällande Jack Dugan (...)
Nope. Men jag fick feeling när namnet droppades första gången (bjernagris) och jag kollade upp honom lite mer. Hans lag Fort Wayne ligger under 3-2 i matcher mot Iowa. Match 6 i morgon.
Näää.... kolla sidan 39 den 18e mars...
Nu har ni nog fått det om bakfoten...
Trevlig helg!
Einar Berg skrev: fre 25 apr 2025, 13:39
Finns det någon substans gällande Jack Dugan (...)
Nope. Men jag fick feeling när namnet droppades första gången (bjernagris) och jag kollade upp honom lite mer. Hans lag Fort Wayne ligger under 3-2 i matcher mot Iowa. Match 6 i morgon.
Näää.... kolla sidan 39 den 18e mars...
Nu har ni nog fått det om bakfoten...
Trevlig helg!
Bra svar av Wikegård faktiskt. Allt är inte budget.
Vet du hur stor spelarbudget du kommer att ha?
– Inte en aning faktiskt, men det är klart att den blir lite större än den vi har haft i hockeyallsvenskan i alla fall. Men spelarbudget och spelarbudget. Rätt karaktär, rätt spelare, fortsätta bygga på ett lag. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ancemanget
En inställd värvning är också en värvning. Tjomme tänkte ju så rätt när det gäller en sådan som Filip Cederqvist. "Rätt karaktär, rätt spelare". Och en skytt och avslutare var vi nära i Lekkerimäki.
Viktiga pusselbitar i lagbygget har uteblivit. Vi måste ha större lycka där. Allt är inte budget, och allt är inte kända talanger. Vi kan hitta andra som är "rätt karaktär, rätt spelare" för just vårt lagbygge. Samt naturligtvis förlösa och förädla spelare vi redan har. I supporterledet är kanske inte tron så stor just nu, men huvudsaken den finns hos nya tränarparet. Tron och förmågan. Och hos Tjomme själv - förmågan att hitta rätt karaktärer, rätt spelare.