Eastis skrev: tor 01 maj 2025, 14:47
Å jag tror att vår förväntansnivå måste sänkas rejält. Jag räknar inte med några värvningar av toppspelare. Det blir nog i kategorin utvecklingsbara som vi får se kommande nyförvärv.
Om det stämmer att vi var med och budade på Jonsson Fjällby så är det ju ändå hyfsad klass man letar i.
Vi gjorde minst mål och blivit av med två av våra offensiva kuggar. Finns mer att kräma ur befintligt material men spets måste in.
Externa sponsorer borde väl teoretiskt kunna gå in och ta en del lönekostnader på nyförvärv? Lyckas inte tjomme få in 3-4 forwards som presterar åker vi så det skriker om det. Men det kanske är vad som behövs, en omstart i HA.
Å jag tror att vår förväntansnivå måste sänkas rejält. Jag räknar inte med några värvningar av toppspelare. Det blir nog i kategorin utvecklingsbara som vi får se kommande nyförvärv.
Om det stämmer att vi var med och budade på Jonsson Fjällby så är det ju ändå hyfsad klass man letar i.
Vi gjorde minst mål och blivit av med två av våra offensiva kuggar. Finns mer att kräma ur befintligt material men spets måste in.
Externa sponsorer borde väl teoretiskt kunna gå in och ta en del lönekostnader på nyförvärv? Lyckas inte tjomme få in 3-4 forwards som presterar åker vi så det skriker om det. Men det kanske är vad som behövs, en omstart i HA.
en omstart i HA kan du glömma för om vi åker ur nästa säsong så ska fortfarande sign off bonusarna betalas och då är pengarna slut så då blir det konkurs för LIF tyvärr.. inte äns kommunen kan rädda oss om vi åker ur nästa säsong
SteelSky skrev: tor 01 maj 2025, 10:36
Hannes Hellberg är väl våran fortfarande?
Han ryktas till Almtuna enligt Uppsala Nya Tidning.
Han hade väl kontrakt den här säsongen ut men inte kommande?
Lampa skrev: tor 01 maj 2025, 16:20
Lyckas inte tjomme få in 3-4 forwards som presterar åker vi så det skriker om det. Men det kanske är vad som behövs, en omstart i HA.
Vi behöver ha forwards som levererar det håller jag helt med om. Men det behöver inte vara just de som kommer in som är de som levererar, vi har ju ganska stor potential i spelare i truppen redan som kan och borde leverera mer än de gjorde senaste säsongen. Tänker på Cehlárik, Max och Lang främst som borde kunna få ut mer med tanke på nivån de besitter. Östman och Karlberg kan säkert öka produktionen och och även Rindell ifall han blir kvar. Sedan är det klart att ju mer nyförvärv bidrar desto bättre, men jag ser inte att allt står och hänger på vad de presterar utan att hela gruppen måste höja sig. Gör alla i laget ett eller två mål mer än tidigare så ger det ganska stort utfall...
Men man ska också ha i åtanke att idag är det många företag som går lite på knäna och en stor osäkerhet råder i de flesta branscher för tillfället. Just sponsring är en av de första sakerna som brukar dras in.
Det är nog inte helt lätt att få några större löften från företagen.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Lyckas inte tjomme få in 3-4 forwards som presterar åker vi så det skriker om det. Men det kanske är vad som behövs, en omstart i HA.
Vi behöver ha forwards som levererar det håller jag helt med om. Men det behöver inte vara just de som kommer in som är de som levererar, vi har ju ganska stor potential i spelare i truppen redan som kan och borde leverera mer än de gjorde senaste säsongen. Tänker på Cehlárik, Max och Lang främst som borde kunna få ut mer med tanke på nivån de besitter. Östman och Karlberg kan säkert öka produktionen och och även Rindell ifall han blir kvar. Sedan är det klart att ju mer nyförvärv bidrar desto bättre, men jag ser inte att allt står och hänger på vad de presterar utan att hela gruppen måste höja sig. Gör alla i laget ett eller två mål mer än tidigare så ger det ganska stort utfall...
Mer intressant än enskilda spelares prestationer är vad vi kan uträtta som lag.
Önskvärt är naturligtvis att öka antalet mål från 2,3 till 2,8 per match. Om inte annat för att sluta skylla förluster på målvakten som just släppt in två mål men för min del är det att föredra att alla spelare gör 6 mål var istället för att ha tre spelare som gör 30 mål var.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Mer intressant än enskilda spelares prestationer är vad vi kan uträtta som lag.
Önskvärt är naturligtvis att öka antalet mål från 2,3 till 2,8 per match. Om inte annat för att sluta skylla förluster på målvakten som just släppt in två mål men för min del är det att föredra att alla spelare gör 6 mål var istället för att ha tre spelare som gör 30 mål var.
Mycket klokt skrivet och jag vill tillägga en uppmaning om att hitta spelare som kompletterar det spelarmaterial vi har så vi får ett komplett lag, istället för att värva individuella spelare och sedan försöka bygga laget.
Som exempel: Bygg en kedje kring Lang, dvs spelare som hinner med honom och kan vara passningbara för honom så han slipper vänta in hela laget genom att åka krokar och kringlor ner vid offensiva kortsidan i allt för lång utsträckning innan alla ens hinner in i zonen.
Om jag minns rätt så var skribenten SteveY, boende i Västervik, inte direkt imponerad av A. Jonsson Fjällby under den korta sejouren i Västerviks IK säsongen 2020/21. Jag tror att ordet "förlorare" användes i SteveY's beskrivning av spelaren ifråga.
bjernagris skrev: Igår, 15:33
Om jag minns rätt så var skribenten SteveY, boende i Västervik, inte direkt imponerad av A. Jonsson Fjällby under den korta sejouren i Västerviks IK säsongen 2020/21. Jag tror att ordet "förlorare" användes i SteveY's beskrivning av spelaren ifråga.
Men SVALLET!
Han har egentligen inte uträttat något i seniorhockeyn i Sverige. Ett målstim under en kort tid i Djurgården (vilket även Jon kan hamna i när stjärnorna står rätt), utöver det har han en frisyr, bra fart på skridskorna och säkerligen ett högt löneanspråk. Inget Leksands IF ska lägga pengarna på enligt mig.
Ska vi ha en brunker kan vi hitta billigare alternativ i många ligor.
Det råder tydligen delade meningar om Fjällby, är han bra eller dålig, passar han in i laget?
Han har inte gjort så mycket i svensk hockey stämmer förvisso, men han har inte spelat här sedan säsongen 20-21, då 22 år. Han har ändå nosat på NHL av någon anledning och de senaste två åren har han gjort 30 respektive 27 poäng i AHL, är han en "late bloomer"? Har han rätt kynne/personlighet (dvs inte den gentlemanna-hockeyspelare som vi i övrigt har bestyckat laget med, vi behöver verkligen ha in 3-4 grisar i laget som väger upp övriga svärmorsdrömmar i laget) så kanske han ändå kan vara något? Är han snabb på skridskorna så kanske han passar med Lang? För vi behöver verkligen ett par spelare som passar ihop med Lang kan jag tycka. Finns han kvar på marknaden och vad kostar han är väl ytterligare viktiga frågor, vilken prislapp är rimlig? Blir han i så fall vår dyraste spelare så är jag direkt skeptisk. Hans frisyr är i alla fall definitivt något vi saknar i laget