LIF i media

Användarens profilbild
Leksing i vargaland

Re: LIF i media

Inlägg av Leksing i vargaland »

Då var SM guldet i hamn
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... r-alla-lag

14. LEKSAND
Placering 2024/25: 11

13. DJURGÅRDEN
Placering 2024/25: Nykomlingar

12. LINKÖPING
Placering 2024/25: 12

11. MALMÖ
Placering 2024/25: 10

10. ÖREBRO
Placering 2024/25: 9

9. TIMRÅ
Placering 2024/25: 6

8. HV71
Placering 2024/25: 14

7. VÄXJÖ
Placering 2024/25: 8

6. RÖGLE
Placering 2024/25: 7

5. SKELLEFTEÅ
Placering 2024/25: 5

4. FÄRJESTAD
Placering 2024/25: 4

3. LULEÅ
Placering 2024/25: 2

2. BRYNÄS
Placering 2024/25: 1

1. FRÖLUNDA
Placering 2024/25: 3
Lat Värmlänning
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Han kan ju lika gärna sätta upp ett finger i luften och tippa säsongen 32/33.

Ge killen ett hederligt arbete istället så han slipper förnedra sig genom att spå i kaffesump.
Mänskligheten är maneter som sköljer fram och tillbaka i historiens tidvatten.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

LIF:s media
Nepster
4 maj 2025, 07:42
Har Leksand fimpat av kommunikations avdelningen nu? Varken Rasmus Näsman eller Johan Pelles är kvar på hemsidan. Dessa 2 är väl de som gjort alla intervjuer med berörda?
Chris Hawelka in https://www.leksandsif.se/personal
Rösten, ryggtavlan och vita mössan här:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hotlips
4 maj 2025, 09:12

SuperHajar skrev:
Leksand är tippad plats 14 Otippad från Wennerholm ????

I dagsläget har han helt rätt.
Vem bryr sig om dagsläget? Är det premiär i maj? Är lagbygget färdigt?
deatknut

Inlägg av deatknut »

Sniper skrev: Igår, 09:54
Hotlips
4 maj 2025, 09:12

SuperHajar skrev:
Leksand är tippad plats 14 Otippad från Wennerholm ????

I dagsläget har han helt rätt.
Vem bryr sig om dagsläget? Är det premiär i maj? Är lagbygget färdigt?
vi kan väl vara överens om att Wennerholm knappast är någon kunnig hockey expert men väldigt duktig på att generera aftonbladet + clicks och pengar till aftonbladet för brukar inte vara mycket som stämmer i hans expert utlåtande när det gäller hockey.
deatknut

Inlägg av deatknut »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... olm-tippar

inför 23/24 tippa han LIF med typ komplett lag på en 11 plats.. samma lag som länge hade häng på topp 3 och som till sist sluta 5a
så kanske är bra att wennerholm tippa så för det brukar oftast bli motsatt effekt för dom flesta lagen.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Wennerholm är måhända duktig på att vända kappan efter vinden och en ganska kass tippare. Men det är heller ingen lätt uppgift, vilket vår egen tipstävling visade. Jag menar, det var väl typ bara jag och Pastis som hade alla rätt.

Hursomhelst, dit jag vill komma är att det framstår en smula arrogant att håna Wennerholm i nuläget. Vi kommer med största sannolikhet att tippas i botten av de flesta. Vi slutade 11 och med lite motflyt hade vi lika gärna kunnat hamna under det förhatliga sträcket. Och nu är pengarna slut. Ser inte direkt bra ut.

(Jag saknar Lillguds pessimism i forumet. Ibland behövs en Lillgud som viskar att vi är dödliga.)
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Stjärnan

Inlägg av Stjärnan »

Sniper skrev: Igår, 09:36 LIF:s media
Nepster
4 maj 2025, 07:42
Har Leksand fimpat av kommunikations avdelningen nu? Varken Rasmus Näsman eller Johan Pelles är kvar på hemsidan. Dessa 2 är väl de som gjort alla intervjuer med berörda?
Chris Hawelka in https://www.leksandsif.se/personal
Rösten, ryggtavlan och vita mössan här:

Chris Hawk tuah? Blir intressant.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:31 Wennerholm är måhända duktig på att vända kappan efter vinden och en ganska kass tippare. Men det är heller ingen lätt uppgift, vilket vår egen tipstävling visade. Jag menar, det var väl typ bara jag och Pastis som hade alla rätt.

Hursomhelst, dit jag vill komma är att det framstår en smula arrogant att håna Wennerholm i nuläget. Vi kommer med största sannolikhet att tippas i botten av de flesta. Vi slutade 11 och med lite motflyt hade vi lika gärna kunnat hamna under det förhatliga sträcket. Och nu är pengarna slut. Ser inte direkt bra ut.

(Jag saknar Lillguds pessimism i forumet. Ibland behövs en Lillgud som viskar att vi är dödliga.)
Va? Sm-guld!!
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Här kommer mitt kamikaze-tips:

1. Färjestad
2. Frölunda
3. Skellefteå
4. Rögle
5. Luleå
6. Växjö
7. Brynäs
8. Leksand
9. Timrå
10. Örebro
11. HV71
12. Malmö
13. Djurgården
14. Linköping
Användarens profilbild
svepet

Inlägg av svepet »

Är väl egentligen inte konstigt att Leksand är bottentippat om man måste tvingas tippa nu. Usel ekonomi o tappat två starkaste offensiva pjäserna(inte Hrivik) och ytterligare frågetecken kring flera andra(AJ, PZ mm).

Sen att Wennerholm tippar oss 14 är ju bara trevligt. Är ju ingen myt att han är hela universums sämsta tippare. Han senaste tips var ju bägge finalerna - där han tippade AIK o Brynäs som vinnare….det borde man utnyttjat ekonomiskt med ett säkert bet.
deatknut

Inlägg av deatknut »

Wittgenstein skrev: Igår, 12:31 Wennerholm är måhända duktig på att vända kappan efter vinden och en ganska kass tippare. Men det är heller ingen lätt uppgift, vilket vår egen tipstävling visade. Jag menar, det var väl typ bara jag och Pastis som hade alla rätt.

det är 2 personer som lämnat som presterat poängmassigt denna säsongen. Elvenes och hans +- slutade på -14 vilket är ruskigt dåligt sämst i leksand och då spelade han bara 38 matcher. visst så är han en duktig playmaker men som det såg ut 24/25 så vägde inte hans plays upp de individuella misstagen han gör när han spelar 5v5. Kloos är riktigt synd att vi tappar men om det skulle göra så vi blir tippade på en 14 plats vette fan. patrik noren var inget vidare inte martin karlsson heller. hrivik på tok för dyr mot vad han presterat. vi har ju fortfarande kvar veronneau och celarik som båda visat att dom kan göra 20+ mål på en säsong i leksand som ska kunna producera mer än vad dom åstadkommit förra säsongen.
CMB

Inlägg av CMB »

Wennerholm tippar alltså att vi spelar i SHL kommande säsong…
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: Igår, 14:30 Wennerholm tippar alltså att vi spelar i SHL kommande säsong…
Eller så får alla lagen starta om i trean. :mrgreen:
CMB

Inlägg av CMB »

Gösen skrev: Igår, 14:35
CMB skrev: Igår, 14:30 Wennerholm tippar alltså att vi spelar i SHL kommande säsong…
Eller så får alla lagen starta om i trean. :mrgreen:
Ja, i LIFs ekonomiska situation så blev jag lite hemmablind där…😊