...löd alltså ett citat av asketiske Ludwig Wittgenstein på newyorker.com (länkad för en tid sen). För att inte hans namne ska knorra att det förekommer mat i övriga trådar startar jag denna tråd. Normalt brukar jag avstå från långa videor - men här är det frågan om topp topp-pizza. Det enda topp topp vi ser på det här forumet numera.We will have a plate of porridge for breakfast, vegetables from the garden for lunch, and a boiled egg in the evening.
Mathörnan
-
- Intendent
Mathörnan
-
-
- Intendent
Re: Mathörnan
Inte lika stort fiasko som Dr. Wittgensteins öppna mottagning i alla fall, som myndigheterna eller innehavaren stängde ner redan efter någon dag.
Där hade vi annars kunnat sitta i väntan på att Mr Madhawk eller Tjomme kastat åt oss ett köttben. Idag är hela Leksandsfärjan ett fiaskoforum.
-
Jag återkommer med ett Bookmaker (I'm toast) tips så fort någon fått upp ramar och förutsättningar i en annan tråd än denna.
Förövrigt åt jag en pizza i Rönninge idag. Gamla brandstationen. 3,8/5.
Återkommer med recension av Leksands nya ICAs egentillverkade matlådor efter grand opening på tisdag.
Förövrigt två så sitter vi såhärdags utomhus och äter middag i Leksand om kvällarna.
Förövrigt åt jag en pizza i Rönninge idag. Gamla brandstationen. 3,8/5.
Återkommer med recension av Leksands nya ICAs egentillverkade matlådor efter grand opening på tisdag.
Förövrigt två så sitter vi såhärdags utomhus och äter middag i Leksand om kvällarna.
“You build your future, It isn’t handed to you.”
-Frank Underwood
-Frank Underwood
-
- Intendent
Lägre än snittet som är 4,3 https://www.google.com/search?sca_esv=1 ... 66&bih=633Förövrigt åt jag en pizza i Rönninge idag. Gamla brandstationen. 3,8/5.
Spännande! Både med själva butiken https://www.siljannews.se/naringsliv/sa ... n-insidan/ och matlådorna.Återkommer med recension av Leksands nya ICAs egentillverkade matlådor efter grand opening på tisdag.
* * *
På tal om Ica så hade jag tänkt äta sushi idag. Men partiet med 8-bitars de tog in igår och sålde till veckans klipp-pris 49:90 var redan slut. Blir lövbiff istället.
-
Själv har jag svårt med kylt ris.
Även om det får rumstempererat.
Dala Sushi i padelhallen 4,7/5.
It's all about the rice!
Även om det får rumstempererat.
Dala Sushi i padelhallen 4,7/5.
It's all about the rice!
-Frank Underwood
-Frank Underwood
-
På trådskaparens inrådan ska påpekas. Den öppna mottagningen kanske öppnar igen i framtiden då den behövs bättre. Men tills dess måste vi på egen hand ta oss igenom en ekonomisk atomvinter, en händelselös silly och knorrande magar från Gösen och Sniper.Sniper skrev: ons 14 maj 2025, 16:05Inte lika stort fiasko som Dr. Wittgensteins öppna mottagning i alla fall, som myndigheterna eller innehavaren stängde ner redan efter någon dag.
Där hade vi annars kunnat sitta i väntan på att Mr Madhawk eller Tjomme kastat åt oss ett köttben. Idag är hela Leksandsfärjan ett fiaskoforum.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Jag har kollat vad som är "en 11" och det är tydligen detta:
Signaturen "Knorrande forummedlem" undrar vad Gösen brukar välja?PHAD MED MAMOANG
Wokad lök, paprika, chili, purjolök och cashewnötter.
https://wanpenthaifood.se/take-away-meny/
-
Nästa gång man postar något hockeyrelaterat blir det väl ett jävla liv för att man stör mitt i maten.

Vem är Gösen och vem är Sniper?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
Gösen ligger munier och sprattlar i varmt smör strax under bildkant.Wittgenstein skrev: ons 14 maj 2025, 17:53 Nästa gång man postar något hockeyrelaterat blir det väl ett jävla liv för att man stör mitt i maten.
-Frank Underwood
-Frank Underwood
-
- Intendent
Så gjorde jag sorti, jag in i natten gled
Rendez-vous i Rönninge med dig
Rendez-vous i Rönninge i natt
Rendеz-vous i Rönninge med dig
https://genius.com/Lustans-lakejer-rend ... rio-lyrics
-
Länge sedan man hörde något från Bruno K. ÖjerSniper skrev: tor 15 maj 2025, 07:18Så gjorde jag sorti, jag in i natten gled
-Frank Underwood
-Frank Underwood
-
- Intendent
Jag har sökt på Bruno K. Öijer + stekt ägg, men kan inte hitta intervjun där han säger att han inte äter något förrän efter midnatt och då bara ett stekt ägg.Gösen skrev: tor 15 maj 2025, 08:13Länge sedan man hörde något från Bruno K. ÖjerSniper skrev: tor 15 maj 2025, 07:18Så gjorde jag sorti, jag in i natten gled
Dagens pizzarecension är inställd då det står "hittas inte" när den klistras in och förhandsgranskas. Om det inte varit så att andra, äldre recensioner funkat hade jag kunnat tro att det är myndigheterna* som stoppat möjligheten.
*Mats_ume
-
Imorgon ska jag äta en Pelle Janzon på Nybrogatan 38 i Stockholm, mycket trevligt. På lördag bänkar jag arslet i Globen.
-
- Intendent
Ett välkommet inslag i succétråden. Det har jag aldrig ätit. Ser lockande ut på diverse bilder.Lampa skrev: tor 15 maj 2025, 17:22 Imorgon ska jag äta en Pelle Janzon på Nybrogatan 38 i Stockholm, mycket trevligt.