Styrelser samt ekonomi

Användarens profilbild
Gösen

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Gösen »

Jag menar att det är lätt att säga att man vill ha en bra styrelse. Vem vill inte det liksom.
Den kommer inte dit av sig själv. Förändringar i stadgarna ändras inte heller av sig själv. Folk måste rösta om det. Om då några av de som borde få rösta helt enkelt fråntas den rätten så kommer de bli förbannade och klaga högljutt.

Och en genuin undran.
Om traditioner, kultur eller att vi ens håller till i Leksand inte spelar någon roll utan enbart att vi ska vinna SM-Guld. Varför inte bara hålla på Färjestad istället?

Och missförstå mig rätt. LIF är ingenting utan alla fans ute i landet. Men jag förstår på riktigt inte hur man kan kritisera de som är uppvuxna här, spenderat sin barndom i ishallen, sett sina vänner spela i laget, numera deras barn och lever nära föreningen och tycker mjuka värden är viktiga. Eller kritisera kan man så klart göra. Men att man inte tycker att de ska få komma till tals och hur man kan likställa att vi inte vunnit med att vara bakåtsträvande.
“You build your future, It isn’t handed to you.”
-Frank Underwood
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 21:46 Och en genuin undran.
Om traditioner, kultur eller att vi ens håller till i Leksand inte spelar någon roll utan enbart att vi ska vinna SM-Guld. Varför inte bara hålla på Färjestad istället?
Vem har sagt det? Jag skrev tidigare att LIF inte behöver bli Växjö bara för att man bedriver elitverksamhet på det sätt som elitverksamhet bedrivs på 2020-talet. LIF ska givetvis hålla kvar vid del lokala och värna sin kultur - men den kulturen behöver ju inte nödvändigtvis vara en förlorarkultur.

Ibland upplever jag det som att ni boendes i Leksand helst av allt slapp oss utomsocknes-supportrar. Vilket är en paradox då LIF inte vore mer än Skinnskattebergs IF utan alla supportrar över hela landet.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 22:02
Vem har sagt det? Jag skrev tidigare att LIF inte behöver bli Växjö bara för att man bedriver elitverksamhet på det sätt som elitverksamhet bedrivs på 2020-talet. LIF ska givetvis hålla kvar vid del lokala och värna sin kultur - men den kulturen behöver ju inte nödvändigtvis vara en förlorarkultur.

Ibland upplever jag det som att ni boendes i Leksand helst av allt slapp oss utomsocknes-supportrar. Vilket är en paradox då LIF inte vore mer än Skinnskattebergs IF utan alla supportrar över hela landet.
Så missförstå fel? Eller bara missförstå punkt
-Frank Underwood
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: Igår, 22:20
Wittgenstein skrev: Igår, 22:02

Så missförstå fel? Eller bara missförstå punkt
Er diskussion visar faktiskt på en del brister som finns inom organisationen i Leksand. Det är inte tydligt uttalat vad man är, står för och vill vara. De finns många som jobbar och uttalar sig som att vi är folkets lag, hela landets lag. Sedan finns det falanger som talar om att man hellre spelar i div 3 och med enbart eget fostrade spelare OCH styrelse.
Det gäller nog att enas om vad man vill vara och jobba åt samma håll inom HELA föreningen. När man kommit fram till det så vet jag vad jag hoppas på för ståndpunkt, annars kan nog hända att jag faktiskt vänder sporten ryggen, för då försvinner faktiskt vitsen med att kalla sig Leksing när man bor så pass långt ifrån bygden som jag gör.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: Igår, 22:20 Så missförstå fel? Eller bara missförstå punkt
Vad menar du?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 22:48
Gösen skrev: Igår, 22:20 Så missförstå fel? Eller bara missförstå punkt
Vad menar du?
gösen skrev:Och missförstå mig rätt. LIF är ingenting utan alla fans ute i landet.
-Frank Underwood
Ludde

Inlägg av Ludde »

51 procentregelns vara eller icke vara lät vi få dras med ett tag och förstår att det finns viss oro runt att ta bort den.

Dock tror jag att föreningsdemokratin kan vara minst lika förödande i slutänden.

Det är väl sannolikt så att majoriteten som är medlemmar inte har kunskap eller förståelse för hur man driver en mångmiljonsorganisation på bästa sätt.
Leksandsfärjan, om Leksingen själv får välja
Superstars forum 2005-2023 R.I.P