Styrelser samt ekonomi

Hejalif

Re: Styrelser samt ekonomi

Inlägg av Hejalif »

Jag tycker att det finns vettiga åsikter i både lägren av 51% regeln. Visst har vi ett arv och en historia, men problemet är att traditionalisterna glömmer dom mörka bitarna i vår historia rekonstruktioner, dålig ekonomi.Men vi måste lära av HELA våran historia.Bra som dåligt.
På den andra så finns mer pengar proffsigt skött ekonomin möjligt att köpa ett inflytande etc.
Okej för mig vet jag inte hur det ska bli bättre styrelsen och bättre skött ekonomin bara för man inte har kvar 51%regeln? Mer pengar behöver väll det inte heller bli? Du köper Aktier så du får ett inflytande och kan då skippa sponsringen som styrmedel.
Okej vart jag vill komma till är att det finns inget som säger gräset blir grönare bara för att reglerna ändras.

Vi måste börja sköta föreningen proffsigt, vi behöver god man från kommunen och banken, vi behöver en professionell styrelse som kan fatta rätt beslut. Det behöver inte vara en leksing utan kan vara styrelseproffs.
Faktum är att jag tror att det bästa för ekonomin skulle vara folk utan hjärta för då fattas beslut med hjärnan och inte hjärtat.
Sen funderar jag på skulle man kunna skapa en privat investeringsgrupp dom köper in talanger och får betala i nhl pengar?