Gösen skrev: tis 20 maj 2025, 09:55
Inget jag kommer ihåg. För ung för att ha egna pengar och föräldrar som aldrig skulle slösa surt intjänade slantar på sådana dumheter.
Var på Domus parkeringen låg den? Mot Allans?
Nere i Chicken kommer jag ihåg två stycken. Men det var nog in i början 90-tal nån gång.
Snett nedanför Ljud & Bild, mot utfarten ned mot Allans, ja. Chicken blev man hänvisad till när Frans Van Deetjen stängde spelhallen en bit in på 80-talet. Flipper och strips med dressing på Chicken - det var grejer det! Inte bara sitta framför en skärm som ungdomen nuförtiden.
Fanns Baby Pac-Man?
Nej, men det hade nog passat mig. Jag var stark defensivt; väldigt få kulor rann i mitten, men jag var sårbarare på kanterna. Jobbade inte lika aktivt som exempelvis Ola - med hårda slag på flipperspelets sidor - och var mer tilträdd.
Å andra sidan, vem vill spela Pac-Man samtidigt? Vilken stress.
Sniper skrev: tis 20 maj 2025, 10:13
Snett nedanför Ljud & Bild, mot utfarten ned mot Allans, ja. Chicken blev man hänvisad till när Frans Van Deetjen stängde spelhallen en bit in på 80-talet. Flipper och strips med dressing på Chicken - det var grejer det! Inte bara sitta framför en skärm som ungdomen nuförtiden.
Fanns Baby Pac-Man?
Nej, men det hade nog passat mig. Jag var stark defensivt; väldigt få kulor rann i mitten, men jag var sårbarare på kanterna. Jobbade inte lika aktivt som exempelvis Ola - med hårda slag på flipperspelets sidor - och var mer tilträdd.
Å andra sidan, vem vill spela Pac-Man samtidigt? Vilken stress.