2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Matchtrådar för alla matcher.
Användarens profilbild
Wittgenstein
Inlägg: 552
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:33

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Wittgenstein »

Dags att återuppväcka derbygrupperna och låta oss ingå i Norrlandsgruppen?
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
SteveY
Inlägg: 216
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 09:34

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av SteveY »

Tre raka trepoängare! Det är vi inte bortskämda med.
Användarens profilbild
Klas
Inlägg: 1132
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:31
Ort: Gusselhyttan

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Klas »

CMB skrev: tis 31 okt 2023, 21:11
Sniper skrev: tis 31 okt 2023, 21:09 Leksand-Norrland 12-3
Och som grädde på moset är Klas där och dricker upp deras öl också. :))
😎😎🍺🎉🥳
I brist på alternativ sken solen på ingenting nytt.

10 078 inlägg på mitt CV. De flesta med tvivelaktigt innehåll.
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: tis 31 okt 2023, 20:48 Ska inte någon skicka ner mig till Ica igen?
Jag gör det gärna.
Har ju gått bra tidigare gånger.
Det viktiga är inte att se tredjeperioderna utan att det blir tre poäng.
Tycker vi är i en period där vi är såpass trygga i grundspelet att jag inte ens hade blivit nervös vid ett 3-2 mål. Kom på mig själv med att hoppas på fler Timrå avslut. Bara för att höja Filips räddningsprocent så han får vara kvar i toppen av den statistiken.
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Uffe88 »

Får se om BH var den "felande" länken...

Underbar seger!
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Stjärnan »

Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:31
Sniper skrev: tis 31 okt 2023, 20:48 Ska inte någon skicka ner mig till Ica igen?
Jag gör det gärna.
Har ju gått bra tidigare gånger.
Det viktiga är inte att se tredjeperioderna utan att det blir tre poäng.
Tycker vi är i en period där vi är såpass trygga i grundspelet att jag inte ens hade blivit nervös vid ett 3-2 mål. Kom på mig själv med att hoppas på fler Timrå avslut. Bara för att höja Filips räddningsprocent så han får vara kvar i toppen av den statistiken.
Ja, när han föll ner på deyga 94 i matchen blev jag nästan besviken [-X
Men han kanske kom upp på 95 tillslut?
Mycket bra målvakt och kul han visar det även hos oss.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
Användarens profilbild
bjernagris
Inlägg: 613
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 12:18

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av bjernagris »

Riktigt kul att se Unger Sörum spela ut och att resten av hockeysverige börjar få upp ögonen för honom. Han gav också ett riktigt bra och moget intryck i pausintervjun. Man kunde lätt tro att det var en veteran med 10 år i ligan som stod där, snarare än en grabb som varit myndig i drygt en månad. Ska bli kul att se honom i JVM!
Användarens profilbild
svepet
Inlägg: 132
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 18:38

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av svepet »

En riktigt bra o kreativ andraperiod följdes upp av en väldigt trevligt tråkig tredjeperiod. Stänga ner ytor utan att bli för passiv, bra.
Tror helt klart att ändringarna i båset fått positiv effekt. Framförallt lite mer aktivitet o dialog, tidigare var det stundtals tre lyktstolpar i båset. Nu känner dubbel-Challe säkert mer frihet o mandat att agera.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Stjärnan »

svepet skrev: tis 31 okt 2023, 22:21 En riktigt bra o kreativ andraperiod följdes upp av en väldigt trevligt tråkig tredjeperiod. Stänga ner ytor utan att bli för passiv, bra.
Tror helt klart att ändringarna i båset fått positiv effekt. Framförallt lite mer aktivitet o dialog, tidigare var det stundtals tre lyktstolpar i båset. Nu känner dubbel-Challe säkert mer frihet o mandat att agera.
Ja, de har tvingats till friare tyglar vilket tydligen var vad laget behöver.
Jag hoppas Björn blir bättre men saknar honom inte just nu.

Frågan är vem som annars ska in? Bäst vore att ta en från egna leden, nåt som nog även TJ förespråkar. Minst risk till kallskuret då.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!
8mars73
Inlägg: 29
Blev medlem: fre 22 sep 2023, 15:50

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av 8mars73 »

"Vi är en ramträff från 4-1 men kan vara bra att vi fortfarande måste spela disciplinerat. 10 borde bänkas i tredje. Säkerhetsrisk. Zacke gjorde också en inibananare men 10 gör de mer frekvent och i helt ohotade lägen. Borde verkligen vila nu."

Har sett det förr.
Ung back, man är livrädd varje gång han går ner i eget hörn och hämtar puck de första matcherna. Lär sig vända åt rätt håll, gör inga misstag, spelar i sidled. Får beröm. Då ska det plötsligt börjas åka framåt med pucken. Över blå, mot röda. Lagkamraterna har nu åkt ifrån sina platser där dom var passningsbara och alternativen börjar ta slut för vår unge back med Niklas Lidström på pojkrumsväggen och pucken förloras i mittzon. Sen kan vad som helst hända.
Filip J. Calle S. och Anton.
Verkar vara en fas man måste prova, att spela sitt eget spel innan man inordnar sig. Åkande backar är ju en alldeles härlig krydda i ishockey.
Idag gick det bra, skönt för Anton.
Uffe88
Inlägg: 231
Blev medlem: ons 20 sep 2023, 13:06

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Uffe88 »

Stjärnan skrev: tis 31 okt 2023, 22:30
svepet skrev: tis 31 okt 2023, 22:21 En riktigt bra o kreativ andraperiod följdes upp av en väldigt trevligt tråkig tredjeperiod. Stänga ner ytor utan att bli för passiv, bra.
Tror helt klart att ändringarna i båset fått positiv effekt. Framförallt lite mer aktivitet o dialog, tidigare var det stundtals tre lyktstolpar i båset. Nu känner dubbel-Challe säkert mer frihet o mandat att agera.
Ja, de har tvingats till friare tyglar vilket tydligen var vad laget behöver.
Jag hoppas Björn blir bättre men saknar honom inte just nu.

Frågan är vem som annars ska in? Bäst vore att ta en från egna leden, nåt som nog även TJ förespråkar. Minst risk till kallskuret då.
Bemström är nära till hands.

Kanske Tornberg blir aktuell igen och CB flyttas upp som HC?
Fjodor
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 13:10

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Fjodor »

Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:31
Sniper skrev: tis 31 okt 2023, 20:48 Ska inte någon skicka ner mig till Ica igen?
Jag gör det gärna.
Har ju gått bra tidigare gånger.
Det viktiga är inte att se tredjeperioderna utan att det blir tre poäng.
Tycker vi är i en period där vi är såpass trygga i grundspelet att jag inte ens hade blivit nervös vid ett 3-2 mål. Kom på mig själv med att hoppas på fler Timrå avslut. Bara för att höja Filips räddningsprocent så han får vara kvar i toppen av den statistiken.
Ja det är en underlig upplevelse att som leksing sitta lugn och nästan uttråkad hela tredjeperioder vid ledning. Även frugan har varit frågande till varför svenska språkets mindre vackra haranger inte har brölats fram vid tider då hon vet att det pågår tredjeperioder. Konstigt är det, får se om man vänjer sig.
Trummor på hockeyläktare borde ge spöstraff
Användarens profilbild
Wiborg
Inlägg: 498
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 10:12
Ort: Lindesberg

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Wiborg »

Stjärnan skrev: tis 31 okt 2023, 19:40
CMB skrev: tis 31 okt 2023, 19:31
Men va trötta de låter, särskilt Wikegård. Lite bättre i avslutningen av perioden men…
Tisdagsmatch. TråkTimrå på besök och ett ibland trågHemmalag. Who can blame?

Men visst, jag med faller ju in i dvala här. Sömnig tillställning som blev lite bättre sista 5 när vi började snurra lite.
Tålamod nu LIF. Kvittera, så har vi redan där ett trendbrott och vad som helst kan sen hända.

Knuts gick av och som alltid har vi ingen att kasta in. Faktiskt pinsamt detta. TJ har inte gjort sitt jobb ordentligt när det är likadant 13-14 matcher in i serien.

Filip bra i mål. Känns ändå som att vi har en ok chans till att vända detta.
Ja, det var ganska sömningt första 10, men sista 10 bättre och framförallt sista 4-5 minuterna.

Håller inte med att det är pinsamt att man rullar på 3 centrar. Det är inga problem alls de två sista matcherna inför uppehållet. Vi har 3 forwards på skadelistan sedan tidigare, det är klart att det blir tunt om ytterligare en faller bort.
Sundsvalll skrev: tis 31 okt 2023, 20:09 Ingen Björn i båset och laget spelar som dom är på steroider. Så där var felet då. Men vi spelar bra det är lite segt nu med 7 min kvar men vi har en bra mössa i dag
Tänk om det vore så lätt... Det har givetvis ingenting med intåget av Caito att göra, återkomsten av Lindholm eller att man går samman som grupp när något tragiskt händer. Lite typiskt människan att leta enkla anledningar till komplexa situationer.
Aggeman skrev: tis 31 okt 2023, 21:10 Riktigt gedigen insats! Första 5 minuterna i andra är magiska och Sörum med Råmaliknande puckhantering var riktigt kul att se! Stabilt rakt igenom!
Fast med fart dessutom ;) På grund av skada på Ruohomaa så har både han och Felix spelat 7 matcher, Felix har dubbelt så många poäng :D
Stjärnan skrev: tis 31 okt 2023, 21:55
Gösen skrev: tis 31 okt 2023, 21:31
Sniper skrev: tis 31 okt 2023, 20:48 Ska inte någon skicka ner mig till Ica igen?
Jag gör det gärna.
Har ju gått bra tidigare gånger.
Det viktiga är inte att se tredjeperioderna utan att det blir tre poäng.
Tycker vi är i en period där vi är såpass trygga i grundspelet att jag inte ens hade blivit nervös vid ett 3-2 mål. Kom på mig själv med att hoppas på fler Timrå avslut. Bara för att höja Filips räddningsprocent så han får vara kvar i toppen av den statistiken.
Ja, när han föll ner på deyga 94 i matchen blev jag nästan besviken [-X
Men han kanske kom upp på 95 tillslut?
Mycket bra målvakt och kul han visar det även hos oss.
Nära 95 i alla fall. 19 skott hade Timrå så 94,74 landade Fille på om jag minns siffrorna rätt. Så det är ju lite sämre än vanligt men minskar ju inte hans totala räddningsprocent jättemycket. Men Marmenlind är alldeles precis bakom så det gäller att vi fortsätter göra ett antal mål mot Malmö imorgon. För Filip!

Första 10 var sådär, resten av matchen var man det klart bättre laget och vinner rättvist. Filip stabil. Unger Sörum börjar komma in i SHL på riktigt. Cehlarik och Max målar. Det är inte mycket att klaga på en dag som denna...
Pain is temporary, glory is forever
Användarens profilbild
Gösen
Inlägg: 1846
Blev medlem: mån 18 sep 2023, 22:43

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå

Inlägg av Gösen »

Wiborg skrev: Håller inte med att det är pinsamt att man rullar på 3 centrar. Det är inga problem alls de två sista matcherna inför uppehållet. Vi har 3 forwards på skadelistan sedan tidigare, det är klart att det blir tunt om ytterligare en faller bort.



.
Hellre rulla på tre centrar än att stöka om i kedjorna och flytta in Kalle. Speltid Hrivik 20:22 Vejdemo 20:10 Zackrisson 18:24

När är egentligen vårt gamla nyförvärv Kloos tillbaka. Efter uppehållet?
Fiskar skulle leva längre om de lärde sig att hålla munnen stängd.
Stjärnan
Inlägg: 1029
Blev medlem: tis 19 sep 2023, 07:29

Re: 2023-10-31 Tisdag 19:00 Leksand - Timrå 4-1

Inlägg av Stjärnan »

Wiborg
Jag skrev aldrig att det är pinsamt att rulla på tre kedjor. Pinsamt att vi i varenda match tvingas ställa upp med max 12 forwards. TJ har misslyckats där.

Gösen
Kanske redan i morgon sa de inför matchen idag, men jag undrar om de inte låter han läka ordentligt ända tills uppehållet. Om nu Knuts är indisponibel så kommer Kloos nog vara med mot malmö.
Sun taught me,
No matter how many times you go down,
Keep RISING!