Souvenirer
-
- Intendent
Re: Souvenirer
En bobblehead på Erik Aterius
i blåvitt matchställ utan gult
skulle säkert bli en storsäljare i vissa läger.
-
I vissa läger kanske, men inte i alla.Sniper skrev: fre 09 maj 2025, 07:44 En bobblehead på Erik Aterius
Får jag föreslå ett tillägg till morgonens förtydligande kommunicerat av Leksands IF:
Med anledning av det som sagts i vissa medier de senaste dagarna vill vi förtydliga några saker – men också dela med oss av hur vi ser på läget just nu.
Först och främst: det gula kommer att finnas kvar. Den gula färgen är en del av vår identitet, den representerar det lokala och vår anknytning till bygden. Gult är en krigares färg och solen lyser gult över Dalarna.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
-
- Intendent
Wittgenstein skrev: fre 09 maj 2025, 10:09Med anledning av det som sagts i vissa medier de senaste dagarna vill vi förtydliga några saker – men också dela med oss av hur vi ser på läget just nu.
Först och främst: det gula kommer att finnas kvar. Den gula färgen är en del av vår identitet, den representerar det lokala och vår anknytning till bygden. Gult är en krigares färg och solen lyser gult över Dalarna.
Nya Leksand med bett i kommunikationen. Älskar't.Vi vill också bemöta påståendet att dialog förs med Erik Aterius. Om det har vi egentligen bara en sak att säga:
-
- Intendent
-
- Maskinchef
Jamen, herre gud. Vem är det som designar alla saker i shopen? Vet man det? Det skulle behövas lite nytänk här... Jag vill också ha en ny snygg hood och ziphood med gula inslag som jag kan beställa och sedan använda på hockeyisarna i Karlstad...

-
Mer gult än såhär blir det nog inte.Pastis skrev: ons 21 maj 2025, 13:06Jamen, herre gud. Vem är det som designar alla saker i shopen? Vet man det? Det skulle behövas lite nytänk här... Jag vill också ha en ny snygg hood och ziphood med gula inslag som jag kan beställa och sedan använda på hockeyisarna i Karlstad...![]()

499kr
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
- Maskinchef
På outleten och så saknas storleken XL...Gösen skrev: ons 21 maj 2025, 13:13Mer gult än såhär blir det nog inte.Pastis skrev: ons 21 maj 2025, 13:06Jamen, herre gud. Vem är det som designar alla saker i shopen? Vet man det? Det skulle behövas lite nytänk här... Jag vill också ha en ny snygg hood och ziphood med gula inslag som jag kan beställa och sedan använda på hockeyisarna i Karlstad...![]()
499kr

-
Sorgligt tydligt åt vilket håll vi är på väg. Men ska vi konka så kan vi kanske konka i blåvitt.
I den lille Wittgensteins värld fanns två bergfasta sanningar om LIF:
I den lille Wittgensteins värld fanns två bergfasta sanningar om LIF:
- Leksands IF:s dräkts utformning ändrades inte på. Att byta färg, form, klubbmärke etc. var för andra, inte för LIF
- Leksands IF hade Sveriges bästa fans
Ett tecken från högre makt?JUST NU: Gul snövarning
-
- Intendent
Hatten var gul, får man förmoda?Wittgenstein skrev: ons 21 maj 2025, 16:05 I den lille Wittgensteins värld fanns två bergfasta sanningar om LIF:
- Leksands IF:s dräkts utformning ändrades inte på. Att byta färg, form, klubbmärke etc. var för andra, inte för LIF
Inget av ovanstående har dock visat sig överensstämmande med verkligheten. Tyvärr.
- Leksands IF hade Sveriges bästa fans

-
Hamnade i rulltrappan bakom en karl med en keps med texten "Folkets lag" broderat i nacken. Försökte se vad det kunde tänkas stå på framsidan men gick bet. Visade sig att det inte var mer spännande än så här:

(Apropå "Hela Sveriges lag")

(Apropå "Hela Sveriges lag")
-
- Intendent

Finns blå också https://shop.leksandsif.se/nyheter
...och den har inte heller ett enda stänk av gult.
-
LIF hade en dag på Ica häromveckan.Sniper skrev: mån 02 jun 2025, 10:10
Finns blå också https://shop.leksandsif.se/nyheter
...och den har inte heller ett enda stänk av gult.
Shoppen hade ett bord där de krängde saker.
Jag är ingen samlare så jag kollade inte särskilt noga men noterade i vart fall att de sålde muggar samt något mer med gult på. Annars var det tämligen färglöst.
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-

Ännu mer blåvitt, nu en "headcover". Själv brukar jag kalla det "mössa" men om man överger det gula måste man kanske vara så långhövad att den där tingesten passar på knoppen.
-
Men jäklars!!Wittgenstein skrev: mån 02 jun 2025, 17:17
Ännu mer blåvitt, nu en "headcover". Själv brukar jag kalla det "mössa" men om man överger det gula måste man kanske vara så långhövad att den där tingesten passar på knoppen.
Kommer att handla för första gången på länge.
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Vad e det där?Gösen skrev: mån 02 jun 2025, 17:53Men jäklars!!Wittgenstein skrev: mån 02 jun 2025, 17:17
Kommer att handla för första gången på länge.