JOFA

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

JOFA

Inlägg av Mats_ume »

TSN har gjort en intressant dokumentär om JOFA-hjälmen. Den fick mig att dra på smilbanden av många olika anledningar. 8-)

Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Re: JOFA

Inlägg av Mats_ume »

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

I JOFA-katalogen 1962-63 finns det något för alla. T.o.m. en kurvig kvinna, som jag skulle vilja placera i kategorin keeper. Eller vad säger expertisen (Bingo)?

Bild

* * *

Men den här hjälmen som Labraaten bär på stora bilden kanske tilltalar ännu mer?

Bild

* * *

För detta faller väl inte i smaken?

Bild

* * *

Nu är topic uttömt för min del och jag föreslår att tråden får rubriken Hockeyutrustning eller motsvarande, annars riskerar det bli en fiaskotråd - om det nu bekymrar trådstartaren det minsta.
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: lör 31 maj 2025, 20:07 Nu är topic uttömt för min del och jag föreslår att tråden får rubriken Hockeyutrustning eller motsvarande, annars riskerar det bli en fiaskotråd - om det nu bekymrar trådstartaren det minsta.
Hade du sett klippet ovan hade inte "topic" varit uttömt....
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: lör 31 maj 2025, 20:55
Sniper skrev: lör 31 maj 2025, 20:07 Nu är topic uttömt för min del och jag föreslår att tråden får rubriken Hockeyutrustning eller motsvarande, annars riskerar det bli en fiaskotråd - om det nu bekymrar trådstartaren det minsta.
Hade du sett klippet ovan hade inte "topic" varit uttömt....
Om du säger det så. Aj då, JOFA:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Tänk att JAG ska behöva hålla på och rädda andras trådar från fiaskostämpel. Kan de inte hålla liv i sina egna trådar?

BildBild
https://www.etsy.com/dk-en/listing/1048 ... key-jersey
Användarens profilbild
Mats_ume
Kapten

Inlägg av Mats_ume »

Sniper skrev: tis 03 jun 2025, 21:02 Tänk att JAG ska behöva hålla på och rädda andras trådar från fiaskostämpel. Kan de inte hålla liv i sina egna trådar?

BildBild
https://www.etsy.com/dk-en/listing/1048 ... key-jersey
Vad tycker du om TSN:s analys av vilka två klubbar som dominerat ishockeyn i Dalarna?
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: tis 03 jun 2025, 21:02 Tänk att JAG ska behöva hålla på och rädda andras trådar från fiaskostämpel. Kan de inte hålla liv i sina egna trådar?
Wow, där kan vi snacka tredjeställskandidat. Hela skärmen lyser av glädje, till skillnad från det nedtonade, dova och tråkiga som möter en när man slår upp nyhetssidan på shoppen.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Hockeyskoleeleverna drog runt i stora gäng om kvällarna och störde pågående Himlaspel.

Bild

(JOFA-tråden goes kulturtråden)
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: tis 03 jun 2025, 22:51 Vad tycker du om TSN:s analys av vilka två klubbar som dominerat ishockeyn i Dalarna?
För de som inte orkar titta på en 20+ minuter lång video - och jag misstänker de är många - startar här videon vid den punkt Mats_ume syftar på. Den som klickar belönas stort.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 12:19
Mats_ume skrev: tis 03 jun 2025, 22:51 Vad tycker du om TSN:s analys av vilka två klubbar som dominerat ishockeyn i Dalarna?
För de som inte orkar titta på en 20+ minuter lång video - och jag misstänker de är många - startar här videon vid den punkt Mats_ume syftar på. Den som klickar belönas stort.

Du behövde inte heller kolla särskilt länge. 2,32🥳
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.