Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Frågan är ju hur sjutton de ska formera det här? Det skulle in 2 forwards + ev. Zacke. Nu blir det ingen Zacke så frågan är om de tänker värva en till 4:e ändå för det är enda positionen jag hade kunnat se honom på se då jag förutsätter att sista(?) pusselbiten ska vara en 1:a center. Blir det ingen center så riskerar vi gå in i säsongen med den svagaste centeruppsättningen SHL kan ha skådat.
Lindqvist-x-Cehlarik
Max-Östman-Crookes
Lang-Vejdemo-Karlberg
Knuts-Eljas-Kaderli
Altörn
Milosevic-Caito
Lyyttinen-A.Johansson
Lundqvist-Nilsson/Rindell(ev. ny om de blir av med honom)
Strandell-V.Johansson
Spelarna i de tre första känns det som att man kasta om precis hur som helst och det blir tre ungefärligt lika i slagstyrka. Blir Rindell kvar så måste man i min värld satsa på honom och ge honom utrymme att få chansen att bli en toppback annars är det bara att skeppa tänker jag.
Kanhända att man bara skickar honom och sparar pengar.
Det vill då till att Hedberg och co. Får ut mer av helheten än vad delarna på papperet ser ut att kunna ge annars blir det ett tungt år. Lyckas de få ut det som Max och Peter presterat när de presterat på topp så kan det såklart se helt annorlunda ut men orolig det är jag.
Lindqvist-x-Cehlarik
Max-Östman-Crookes
Lang-Vejdemo-Karlberg
Knuts-Eljas-Kaderli
Altörn
Milosevic-Caito
Lyyttinen-A.Johansson
Lundqvist-Nilsson/Rindell(ev. ny om de blir av med honom)
Strandell-V.Johansson
Spelarna i de tre första känns det som att man kasta om precis hur som helst och det blir tre ungefärligt lika i slagstyrka. Blir Rindell kvar så måste man i min värld satsa på honom och ge honom utrymme att få chansen att bli en toppback annars är det bara att skeppa tänker jag.
Kanhända att man bara skickar honom och sparar pengar.
Det vill då till att Hedberg och co. Får ut mer av helheten än vad delarna på papperet ser ut att kunna ge annars blir det ett tungt år. Lyckas de få ut det som Max och Peter presterat när de presterat på topp så kan det såklart se helt annorlunda ut men orolig det är jag.
-
Självklart måste det in tre nya spelare varav en förstacenter material. Man hade ju budat på Nolan Stevens så en center är man ju ute efter.
Lindqvist, PC och Vero är avslutare som behöver playmakers intill sig.
PC - X - Lindqvist
X - Vejdemo - Veronneau
Lang - Östman - Karlberg
Eljas - Knuts - Kaderli
Altörn
PC - X - Lindqvist
X - Vejdemo - Veronneau
Lang - Östman - Karlberg
Eljas - Knuts - Kaderli
Altörn
Senast redigerad av Lampa den tis 03 jun 2025, 07:29, redigerad totalt 1 gång.
-
Ser bra ut det där tycker jag, givetvis beroende på vad som kommer in. En stark första center är A nu.Lampa skrev: mån 02 jun 2025, 21:35 Självklart måste det inte tre nya spelare varav en förstacenter material. Man hade ju budat på Nolan Stevens så en center är man ju ute efter.
PC - X - Lindqvist
X - Vejdemo - Veronneau
Lang - Östman - Karlberg
Eljas - Knuts - Kaderli
Altörn
Lissel kan ta Knuts plats om han börjar lika segt som förra säsongen. Gillar att du satt Kadeli där och Altörn som extra, som ändå kan få några byten per match mot Eljas, Kaderli och där det ömmar/tjärvar.
En tung småful jävel till andra kedjan nu, som får igång Vejdemo och där de banar väg för den åter snabbskrinnade kontrande och iskalla avslutaren Max.
I Linkan för vi äntligen igång pp på riktigt där han med flera kan göra mål. För vi igång passtempot med fler direktskott, från flera möjliga avslutare, så ska det kunna gå vägen. Lägg därtill att AJ blivit ett år äldre och kommer börja sätta fler skott på mål.
Börjar kännas som att vi som underdogs kan chocka många motståndare!
Södra Siljan speglar vinnare
-
- Intendent
Danne78 a day ago
Kan inte annat än att önska dig lycka till i Leksand , bra val Linköping hade vart jobbigare!
Kowalski 21 hours ago
Verkligen. Hoppas på succé. Leksand är ett av få lag man unnar framgång (lagom sådan), konstiga ekonomiska upplägg med kommunen eller ej. Gör en Prestberg.
http://hockeyforat.com/d/733-sn-lla-linkan/13
-
Det man nu saknar är en oupptäckt billig playmaker från over there som gör succe och en Rindell med självförtroende så ska nog det här bli bra. Lika bra att vara positiv nu innan mens man kan
-
SorryJjax skrev: tis 03 jun 2025, 19:51 Det man nu saknar är en oupptäckt billig playmaker från over there som gör succe och en Rindell med självförtroende så ska nog det här bli bra. Lika bra att vara positiv nu innan mens man kan![]()

Södra Siljan speglar vinnare
-
Den la jag själv upp på straffpunkten. Ett komma kan förändra så mycket precis som gubbglasögon.
-
Jag tror vi kan förvänta oss någon forward för topp 6. En center vore drömmen men det kanske blir svårt att finna. Vidare kan det tillkomma någon f för spel i 3-4e linan.
Jag tycker att vår backlinje håller hög klass. Definitivt inte sämre än förra året.
Jag tycker att vår backlinje håller hög klass. Definitivt inte sämre än förra året.
Många lever med en sådan förbluffande rutin, att det är svårt att tro de lever för första gången.
-
- Intendent
Vi håller inte på med skambud i Leksand, sa Tjomme.
Å andra sidan är inte Facebook-kommentarer de säkraste källorna.
Å andra sidan är inte Facebook-kommentarer de säkraste källorna.
Tore Jobs 2000
3 juni 2025, 22:43
Från Södertälje facebook avtackning på Nolan Stevens kommentarer. Siffror kanske nämnts tidigare, jag vet inte.
Han går till Tyskland/Schweiz, Leksand hade erbjudit honom ett kontrakt mellan 160-180k men han tacka nej till det så han kräver garanterat över 200k+
-
- Intendent
Gnagare tolkar tappet av Fitzgerald som att det nu blir PZ till AIK.
-
Troligtvis två platser, kanske tre om plånboken tillåter enligt Tjomme på TT. Backsidan känns bra men kan hänga grejer där med säger han. Gissar på Rindell då.
-
- Intendent
Alla dessa stora ord om värvningarna som pågår runt omkring oss. Nu "spetsback" till Örebro.
Jag skulle kalla detta osäkert kort - liksom jag kallar de flesta osäkra kort.
Luke Martin hade inte visat någonting innan han kom till Finland.
Han kan bli ett fiasko som Thomas Grégoire eller lyckad på Caito-nivå.
Sa jag att jag kallar andra lags värvningar osäkra kort? Ja, det sa jag. Jag sitter inte och darrar och tänker "Åh vad de vräker på och vi har inte råd". Jag tippar INTE Leksand på kvalplats i kamikaze-tipset.
Sa jag att jag kallar andra lags värvningar osäkra kort? Ja, det sa jag. Jag sitter inte och darrar och tänker "Åh vad de vräker på och vi har inte råd". Jag tippar INTE Leksand på kvalplats i kamikaze-tipset.
-
Sniper skrev: Igår, 11:38 Alla dessa stora ord om värvningarna som pågår runt omkring oss. Nu "spetsback" till Örebro.
Kan bara hålla med, jag tänker också på dessa sensationsrubriker om stjärnor och nhl-meriterade spelare till andra lag som eventuella floppar, vi kanske borde starta en egen tråd för andra lags nyförvärv, det vore intressant att kunna syna dem lite och ha lite bättre koll.
I denna tråd så tenderar allt att försvinna,samtidigt som man gärna håller den ren från annat än de som har med Leksand att göra.
Om vi börjar syna de andra lagens nyförvärv så kanske man känner sig lite mer förberedd och mindre orolig inför säsongsstarten. Eller så blir det tvärtom, men ominte annat så kan man kanske skaffa sig en mer objektiv syn på läget.
-
- Intendent
Jag googlade efter Tidningarnas Telegrambyrå - ibland förekommer artiklar direkt från TT - men ovanstående var tydligen hämtat härifrån igenLampa skrev: Igår, 11:21 Troligtvis två platser, kanske tre om plånboken tillåter enligt Tjomme på TT. Backsidan känns bra men kan hänga grejer där med säger han. Gissar på Rindell då.

-
Lite surt sa räven feeling här inne. En och annan toppvärvning kommer så klart att floppa, men det betyder knappast att det är bättre att inte värva. (Det ska tilläggas att i mitt Kamikaze-tips får Leksand kvala så det sjunger om det).
Sen vill jag också tillägga att den lagdel jag själv känner störst oro inför är målvaktssidan. I Lillguds frånvaro tar jag gärna på mig att varna för att ställa en så omeritierad trio på en så viktig position.
Sen vill jag också tillägga att den lagdel jag själv känner störst oro inför är målvaktssidan. I Lillguds frånvaro tar jag gärna på mig att varna för att ställa en så omeritierad trio på en så viktig position.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.