Han behöver verkligen jobba på disciplinen och jämnheten om han ska vara kapten..
Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
-
Eller om vi hade haft en målvakt i någon av de sista matcherna...Jjax skrev: tor 05 jun 2025, 14:35Hriviks pass mot Örebro i slutsekunderna var tungan på vågen förra året och eftersom han inte är kvar kan den passen inte slås och då går vi till slutspel. Kan kanske tyckas att analysen är väl grund men just nu är den lika god som någon annan analysWiborg skrev: tor 05 jun 2025, 13:55Håller med till viss del vilket ju syntes i att när man väl insåg (trodde) att man var klara för slutspel så förlorade man fem raka. Hade man insett att det skulle handla om målskillnad till slut tror jag inte att man förlorat fem raka, då hade man haft en annan motivation och då är jag övertygad om att man tagit minst en poäng till. Nu var man övertygade om att man istället kunde ta det lugnt och bara förbereda sig för slutspelet...
-
-
Vet inte, känns som att Karlberg är alldeles för het och skulle snacka till sig utvisning i varje avblåsning om han fick fri access till domarna..Aggeman skrev: Igår, 15:28Hjärtat, viljan och tugget kommer man långt på. Om vi pratar disciplin är inte Caito det bästa valet heller.

-
Varför inte 15 eller 34?bender skrev: Igår, 16:49Vet inte, känns som att Karlberg är alldeles för het och skulle snacka till sig utvisning i varje avblåsning om han fick fri access till domarna..![]()
-
Karlbergs 3 senaste säsonger:
22/23 - 5p
23/24 - 14p
24/25 - 24p
25/26 - ?
22/23 - 5p
23/24 - 14p
24/25 - 24p
25/26 - ?
-
Fibonaccar man det där så blir det 35
Senast redigerad av Gösen den fre 06 jun 2025, 18:58, redigerad totalt 1 gång.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Karlberg ska fokusera på att vara starkare än somliga tror och käka sina myror.
Kapten: Caito (Cehlarik)
Ass: Östman(Knuts) / Cehlarik (Caito)
OM jag visste att Knuts klev in i varje byte och tryckte gasen i botten mot anfall när han har möjlighet så som han gör 1-3 gånger per säsong annars så hade jag valt honom till kapten.
Kapten: Caito (Cehlarik)
Ass: Östman(Knuts) / Cehlarik (Caito)
OM jag visste att Knuts klev in i varje byte och tryckte gasen i botten mot anfall när han har möjlighet så som han gör 1-3 gånger per säsong annars så hade jag valt honom till kapten.
-
Karlberg är ju knappt torr bakom öronen.
Spenderar fritiden med att spela TV-spel, låter mamma sköta tvätten och det största problemet han dagligen tänker på är om han ska packa med ett halv eller helset golfklubbor till avslutningsresan till Mallorca nästa vår.
Om något så är det han som behöver en lagkapten som tar hand om honom.
Eller hur Mackan
Den där Färjestadaren då? Vad är det för en typ?
Spenderar fritiden med att spela TV-spel, låter mamma sköta tvätten och det största problemet han dagligen tänker på är om han ska packa med ett halv eller helset golfklubbor till avslutningsresan till Mallorca nästa vår.
Eller hur Mackan
Den där Färjestadaren då? Vad är det för en typ?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Hur ska det då gå nästa säsong när pappa inte är kvar i föreningen?Gösen skrev: Igår, 19:10 Karlberg är ju knappt torr bakom öronen.
Eller hur Mackan![]()
-
Gillar inte tanken på en kapten som ser fullständigt ointresserad ut 80% av tiden.. Sänder liksom inte rätt signaler till övriga laget? Men vem vet, de kanske kommer ut på ett helt annat sätt nästa säsong.Chris skrev: Igår, 17:42Varför inte 15 eller 34?bender skrev: Igår, 16:49Vet inte, känns som att Karlberg är alldeles för het och skulle snacka till sig utvisning i varje avblåsning om han fick fri access till domarna..Aggeman skrev: Igår, 15:28
Hjärtat, viljan och tugget kommer man långt på. Om vi pratar disciplin är inte Caito det bästa valet heller.![]()
-
Jag vill ha en lagkapten som förtjänar det.
Som kan leda genom exempel och som andra kan se upp till. En lagkapten som kan åka ut när det går tungt proppa alla motståndare för att sedan åka av bara för att ge laget energi. En som kan hålla brandtal som en modern Engelbrekt i omklädningsrummet.
Oh min Romeo och min Romeo vart finns du
Som kan leda genom exempel och som andra kan se upp till. En lagkapten som kan åka ut när det går tungt proppa alla motståndare för att sedan åka av bara för att ge laget energi. En som kan hålla brandtal som en modern Engelbrekt i omklädningsrummet.
Oh min Romeo och min Romeo vart finns du
-
Givetvis vill man ha en lagkapten som förtjänar det (det tror jag alla vill).
Däremot tycker inte jag det ska vara den som åker ut och proppar någon för att få igång laget - det kan många som inte är kaptener göra.
För mig är det viktigt med någon som kan stå upp för laget och driva på när det behövs, men också kyla ner när det behövs. En person som, trots heta känslor, kan ta en diskussion med övriga spelare, tränare och så klart domare.
Inget ont om Mackan, men ta inte fokus från hans utveckling som spelare för att lägga en sån här sak på honom - det tror jag inte han är mogen för än.
Jag, precis som många andra vad det verkar, kände att Zacke var riktigt bra i den rollen, men det är ju knappast sannolikt att han hade varit lika bra som 20+ utan massor av erfarenhet.
Vem jag tycker det ska vara? Vet faktiskt inte. Möjligen Caito, men helt klart har vi ju tappat en del spelare som jag tror har den typen av egenskaper som åtminstone jag är ute efter för den här rollen.
Däremot tycker inte jag det ska vara den som åker ut och proppar någon för att få igång laget - det kan många som inte är kaptener göra.
För mig är det viktigt med någon som kan stå upp för laget och driva på när det behövs, men också kyla ner när det behövs. En person som, trots heta känslor, kan ta en diskussion med övriga spelare, tränare och så klart domare.
Inget ont om Mackan, men ta inte fokus från hans utveckling som spelare för att lägga en sån här sak på honom - det tror jag inte han är mogen för än.
Jag, precis som många andra vad det verkar, kände att Zacke var riktigt bra i den rollen, men det är ju knappast sannolikt att han hade varit lika bra som 20+ utan massor av erfarenhet.
Vem jag tycker det ska vara? Vet faktiskt inte. Möjligen Caito, men helt klart har vi ju tappat en del spelare som jag tror har den typen av egenskaper som åtminstone jag är ute efter för den här rollen.
-
Vissa växer med uppgiften medan andra tyngs av den.
Svårt för oss att veta.
Caito och Östman håller jag högt som kaptenen i denna upplaga, härifrån tangentbordet.
Svårt för oss att veta.
Caito och Östman håller jag högt som kaptenen i denna upplaga, härifrån tangentbordet.
Södra Siljan speglar vinnare
-
- Intendent
"Ska på träningscamp med Islanders"
- FK-sportens startsida -
Hockeynews:
- FK-sportens startsida -
* * *Tre LIF-målvakter på kontrakt – här är Gidlöfs NHL-besked
Att Leksand har tre målvakter på pappret betyder inte att Marcus Gidlöf är på väg bort.
Åtminstone inte enligt huvudpersonen själv.
– Jag är inställd på att spela kvar här nästa säsong, säger 19-åringen.
https://www.falukuriren.se/2025-06-07/t ... hl-besked/
Hockeynews:
Med Jakob Hellsten kvar från i fjol och Robin Christoffersson inplockad från Hockeyallsvenskan, ser konkurrensen mellan stolparna onekligen tuff ut i LIF. Men Gidlöf, som slog igenom på allvar i SHL under vintern och avslutade säsongen med ett starkt lån i Djurgården, har fått signaler som pekar åt ett tydligt håll.
– Det är upp till ledarstaben att hantera det (situationen med tre målvakter i träning), för av det jag har hört så ska jag tillbaka (till Leksand) efter campen med Islanders.
– Om nånting händer på vägen får man ta det då, men jag är inställd på att jag ska spela i Leksand nästa säsong, säger Gidlöf till DT.
Gidlöf har den senaste tiden tränat med Leksands trupp på hemmaplan, men nyligen sågs han också i en annan roll – som instruktör i Falu IF:s målvaktsskola, där hans egen hockeyresa en gång började.
– Det var här som jag startade min hockeyresa liksom, så det är jättekul att kunna komma hit och träffa spelarna lite. Det är väl ett sätt att ge tillbaka, säger han till DT.
Efter midsommar väntar en resa till USA för att delta i New York Islanders utvecklingsläger, men någon flytt över Atlanten är inte aktuell i nuläget.
https://hockeynews.se/nyheter/darfor-ha ... -malvakter