Silly season 25/26

Pellefant

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Pellefant »

Lampa skrev: Igår, 16:12
SteveY skrev: Igår, 16:00 Tiktok-Tjomme pratade två eller tre nya forwards, jag tror det är viktigt att det blir tre, varav två är centrar.
Jag ser gärna att vi startar säsongen med 14 forwards. Vi får inte underskatta antalet kroppar. Tror inte att Altörn OCH Kaderli är redo för full Shl-säsong, möjligtvis Kaderli, men vi känns sårbara med bara 13 forwards från start. Inledningen på säsongen kommer vara nyckeln.
Leker med tanken att Tjomme har 500.000/mån att röra sig med. Vill fördela dessa 3x 160.000, eller något liknande.
Vi har stjärnorna, nu behöver vi bredden/stommen.
Helt enig med dig där. Synd att inte Zacke kunde vara kvar och bli ”nr 3” forwarden.
Har jag missat något? Men jag vill verkligen ha en topp-topp-center och jag tycker vi har bredden. Vi blev nyss varse att vår bäste center från förra säsongen inte blir kvar, jag vill inte ersätta Zacke med en breddspelare.

....och helst två forwards som inte motståndarna flyttar på hur lätt som helst vore önskvärt.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Pellefant skrev: Igår, 16:18 Men jag vill verkligen ha en topp-topp-center
Förhoppningsvis är "spetscenter" något som tangerar "topp-topp-center".
harfager skrev: Igår, 13:51 Men ni tittar på en spetscenter till?

– Ja, det vill man ha. Nån mer vill vi ha
Lampa

Inlägg av Lampa »

Pellefant skrev: Igår, 16:18
Lampa skrev: Igår, 16:12
SteveY skrev: Igår, 16:00 Tiktok-Tjomme pratade två eller tre nya forwards, jag tror det är viktigt att det blir tre, varav två är centrar.
Jag ser gärna att vi startar säsongen med 14 forwards. Vi får inte underskatta antalet kroppar. Tror inte att Altörn OCH Kaderli är redo för full Shl-säsong, möjligtvis Kaderli, men vi känns sårbara med bara 13 forwards från start. Inledningen på säsongen kommer vara nyckeln.
Leker med tanken att Tjomme har 500.000/mån att röra sig med. Vill fördela dessa 3x 160.000, eller något liknande.
Vi har stjärnorna, nu behöver vi bredden/stommen.
Helt enig med dig där. Synd att inte Zacke kunde vara kvar och bli ”nr 3” forwarden.
Har jag missat något? Men jag vill verkligen ha en topp-topp-center och jag tycker vi har bredden. Vi blev nyss varse att vår bäste center från förra säsongen inte blir kvar, jag vill inte ersätta Zacke med en breddspelare.

....och helst två forwards som inte motståndarna flyttar på hur lätt som helst vore önskvärt.
Frågan är vilken sorts topp topp vi kan få tag i? Känns som Nolan Stevens är typ ett toppnamn för Leksand.

Men att starta säsongen med 13 fw varav två är Altörn och Kaderli är som att be om en dålig start (=kval). Även om vi behöver toppspelare (håller verkligen med dig) så behövs ju också bredd. Man kan ju nästan räkna med att en forward är borta jämt, så kändes det förra säsongen iaf.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Emil Sylvegård, vore en riktig rysare. Han sitter ju på verktygen som vi saknar..
Får han plats i Malmö? Om inte, hugger Tjomme?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Ok
8 juni 2025, 20:29
Hörde från en person jag litar på och som har viss insyn i föreningen att Leksand jobbar hårt på att få låna in unger sörum och Isak Rosén till nästa säsong. Det har gått så långt att de frågat ett par sponsorer om de kan tänka sig och stötta ekonomiskt om de lyckas lösa detta. Sponsorerna har ställt sig positiva till detta.
Användarens profilbild
Einar Berg

Inlägg av Einar Berg »

Sniper skrev: Igår, 21:11
Ok
Hörde från en person jag litar på och som har viss insyn i föreningen att Leksand jobbar hårt på att få låna in unger sörum och Isak Rosén till nästa säsong. Det har gått så långt att de frågat ett par sponsorer om de kan tänka sig och stötta ekonomiskt om de lyckas lösa detta. Sponsorerna har ställt sig positiva till detta.
Det vore fantastiskt!
Användarens profilbild
bender

Inlägg av bender »

Ok
Rosén, Sörum och en 1a-center (gärna Nolan). Det skulle definitivt vara över förväntningarna.. Skulle säkerligen sälja några extra säsongskort också.
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Einar Berg skrev: Igår, 21:15
Ok
Det vore fantastiskt!
Man undrar vad det krävs ekonomiskt om det skulle gå i lås
Lampa

Inlägg av Lampa »

Vad fantastiskt det vore. Men vad har Buffalo och Carolina att tjäna på det? Det är ju enklare att få en NHL spelare om man utvecklar dom därborta istället för i SHL på stor rink.

PC - FUS - Lindqvist
Rosén - Stevens - Veronneau
Lang - Vejdemo - Östman
Knuts - Eljas - Karlberg
Kaderli, Altörn

Hade suttit. Har för mig att Carolina ser FUS som center och har kört han som det i AHL, men kan ha fel.

Jag tror dock att detta är rent påhitt.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Det första jag gör när någon mindre känd Masugnen-användare kommer med uppgifter är att gå till sökfunktionen och mata in användarnamnet för att se inläggshistoriken och därigenom få en bild av skribenten. Men efter att forumet låg nere häromdagen och genomgick ansiktslyft får man följande meddelande vid sökning:
Ett fel har inträffat. Var god försök igen.
Har inget minne av att användaren förmedlat uppgifter förr men vill se om han eller hon överlag gör ett gott intryck. Och även om så är fallet - och "Ok" är ok - kan källan vara felunderrättad.

Men...vad gjorde egentligen Tjomme i Nordamerika? :geek: