Sniper skrev: tis 10 jun 2025, 11:14
Om man googlar "skriver för en exklusiv skara" kommer en AI-översikt högst upp:
"Skriver för en exklusiv skara" betyder att man skriver för en begränsad och speciell grupp av läsare eller mottagare. Det antyder att innehållet är anpassat till en mindre publik med högre krav och/eller mer specifika intressen.
Lillgud hade den inställningen - han skrev inte bara för forummedlemmar utan också för gästande läsare. Han föreställde sig finsmakare därute.
Samma med pizzavideorna. Eller för den skull baseballvideorna.
Du menar att Lillgud, salig i åminnelse, skrev för skara finsmakande hockeyälskare som la till vid färjan för att ta del av hans alster? Lillgud är en saknad skribent här, hans navelskådande skulle behövts i dessa tider, men hans texter lockade knappast till läsning. Även jag, som läser allt jag kommer över om LIF, skummade ibland igenom hans genomgångar. Jag tror han verkligen bara skrev för en exklusiv skara av några få medresenärer.
Samma är det med er mathörna och er basegolf. Inte så att jag motsätter mig dessa, kör på! Men jag tror jag tar sommarlov tills hockeytrådarna dyker upp högre i flödet igen.
Wittgenstein skrev: tis 10 jun 2025, 11:51
Du menar att Lillgud, salig i åminnelse, skrev för skara finsmakande hockeyälskare som la till vid färjan för att ta del av hans alster? Lillgud är en saknad skribent här, hans navelskådande skulle behövts i dessa tider, men hans texter lockade knappast till läsning. Även jag, som läser allt jag kommer över om LIF, skummade ibland igenom hans genomgångar. Jag tror han verkligen bara skrev för en exklusiv skara av några få medresenärer.
Jag skulle inte ha skrivit så om han inte uttryckligen sagt så. Han ville nå ut till så många som möjligt och var mån om att forumet (Superstars) var i sådant skick att gäster hittade dit.
Gösen skrev: tis 10 jun 2025, 13:21
Mathörna goes Övrig sport med inslag av CMBs klubb 300 på Leksings-spaning när Gösen såg Calle Halfvarsson på Chop Chop i Borlänge häromdagen.
Jag var som tonåring inte riktigt beredd på den där motorsågsscenen I Scarface mitt på blanka eftermiddagen nere i gillestugan. Tyckte hela filmen hade en obehaglig stämning. Det hindrade dock inte att jag såg om filmen x antal gånger i framtiden.
Vi är nu tillbaka till Miami, och det tas inte fram någon motorsåg när det ska sättas betyg på pizzan. Tvärtom.
Wittgenstein skrev: tis 10 jun 2025, 11:51
Samma är det med er mathörna och er basegolf. Inte så att jag motsätter mig dessa, kör på! Men jag tror jag tar sommarlov tills hockeytrådarna dyker upp högre i flödet igen.
Flöde och trendar och sådant är något man inte behöver bekymra sig om när man, som jag, aldrig använder sig av Olästa inlägg/Aktiva trådar. Jag blickar bara ner över startsidan vid inloggning och ser om något hänt i respektive kategori sedan förra inloggningstillfället. Mattråden och Övrig sport-tråden är endast två försynta trådar långt därnere.
På Superstars forum var det en annan sak. Då möttes man direkt av senast aktiva användarnamn och kunde inte undkomma senaste inlägget.
Ludwig Wittgenstein var en österrikisk filosof som tillbringade en tid som krigsfånge i Italien under första världskriget. Där skrev han en del av sin första bok, Tractatus Logico-Philosophicus
Jag kan sträcka mig till viss bitterhet över det gulas utfasande. Att det sker i det fördolda borde uppröra minst lika mycket som när man försöker kuppa in en moring styrelsen. Men vissa saker är tydligen inte alls viktiga att förankra hos supportrar och medlemmar. Trots att det berör en så viktig del av klubbens identitet.
Efter att idag läst intervjun med The Moose i mediatråden sprang jag faktiskt på älgkorv. Stensåkra. 25 kr (annars runt 60). Köpte ett paket samt hjortkorv. De hade vilttema (och även kantarellkorv ingick men den har jag testat förr).
Så du är tillbaka in i värmen - värmen från stekpannan.
Jag åt en riktigt god älgkorv på St1-macken i Ed i Dalsland i höstas. Igår åt jag en varmkorv i Mora och tänkte på August Berg.
Är Weißwurst med Brezn och söt Hausmachersenf nedsköljt med veteöl inom ramen för korv med bröd?
Sniper skrev: tor 29 maj 2025, 19:45
Efter att idag läst intervjun med The Moose i mediatråden sprang jag faktiskt på älgkorv. Stensåkra. 25 kr (annars runt 60). Köpte ett paket samt hjortkorv. De hade vilttema (och även kantarellkorv ingick men den har jag testat förr).
Så du är tillbaka in i värmen - värmen från stekpannan.
Jag åt en riktigt god älgkorv på St1-macken i Ed i Dalsland i höstas. Igår åt jag en varmkorv i Mora och tänkte på August Berg.
Är Weißwurst med Brezn och söt Hausmachersenf nedsköljt med veteöl inom ramen för korv med bröd?
Snor väl Wittgensteins länk som han postat i sin smala tråd.
Sniper skrev: fre 27 dec 2024, 12:48
Gistedt - "slipsen" från Uddevalla.
Kul att denna öken till hockeystad (som jag numer kallar mitt hem) får uppmärksamhet på ett Leksandsforum. Trots det finns det inget som är lika svalt som Fridhemshallen, både när det gäller temperatur och intresse från lokalbefolkningen.
En dåre som ska äta totalt 290 korvar i 290 kommuner och en annan dåre som snart har köpt ett paket korv på extrapris vid samtliga busshållplatser i Storstockholms södra regioner.
Vem är galnast?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan