Silly season 25/26
-
Re: Silly season 25/26
Strandell - Caito
Milosevic - Johansson
Lundqvist - Nilsson
Lyytinen - Johansson
Svagaste backsidan på pappret i SHL, skulle jag säga. Men potential finns absolut.
Milosevic - Johansson
Lundqvist - Nilsson
Lyytinen - Johansson
Svagaste backsidan på pappret i SHL, skulle jag säga. Men potential finns absolut.
-
Vet inte vad vi behöver här (mest) men, en poängstark back som hotar i exemplevis PP hade varit välkommet ala Huokko, Hersley (allround som Tomas Jonsson drömmen, nåja), men även en defensiv pjäs ala Timander, Frögren, är ju otroligt viktigt speciellt i ett slutspel oavsett nedåt eller uppåt om man vill gå långt...Förmodar dock att en sån som Milosevic fyller eller är iaf att TÄNKT fylla den funktionen, trots saknaden av rutinen då...men vem fyller då den offensiva biten då tex i ett PP, väntar man på utslag från Anton J? För Caito vet vi, väl, vad som mer eller mindre kan förväntas. Och en sån som Strandell går väl mer eller mindre +/- noll för en relativt billig poäng. Förväntar mig nu att man vill ersätta Rindell med en mer poänstark back.Lampa skrev: tor 12 jun 2025, 22:58 Strandell - Caito
Milosevic - Johansson
Lundqvist - Nilsson
Lyytinen - Johansson
-
Hedberg sa ju 8 backar.. så det bygger på att Victor Johansson lånas ut eller gnuggar J20, men det hade ju absolut behövts en bra tvåvägsback.syd b. skrev: tor 12 jun 2025, 23:41Vet inte vad vi behöver här (mest) men, en poängstark back som hotar i exemplevis PP hade varit välkommet ala Huokko, Hersley (allround som Tomas Jonsson drömmen, nåja), men även en defensiv pjäs ala Timander, Frögren, är ju otroligt viktigt speciellt i ett slutspel oavsett nedåt eller uppåt om man vill gå långt...Förmodar dock att en sån som Milosevic fyller eller är iaf att TÄNKT fylla den funktionen, trots saknaden av rutinen då...men vem fyller då den offensiva biten då tex i ett PP, väntar man på utslag från Anton J? För Caito vet vi, väl, vad som mer eller mindre kan förväntas. Och en sån som Strandell går väl mer eller mindre +/- noll för en relativt billig poäng. Förväntar mig nu att man vill ersätta Rindell med en mer poänstark back.Lampa skrev: tor 12 jun 2025, 22:58 Strandell - Caito
Milosevic - Johansson
Lundqvist - Nilsson
Lyytinen - Johansson
-
Caito, Johansson, Lyytinen och Lunkan är stabila.
Nilsson kom starkt i slutet av förra säsongen.
Strandell klarar nog av det. Om Milo kommer in i tempot kan det bli bra, kanske som Eddie typ. Sen en hungrig Johansson. Jag tycker det ser bra ut defensivt sett åtminstone. Visst hade jag velat haft en till back för pp, men hoppas att Anton skjutit in sig och att Caito återigen får fram lite mer offensiv med nya tränare.
Strandell klarar nog av det. Om Milo kommer in i tempot kan det bli bra, kanske som Eddie typ. Sen en hungrig Johansson. Jag tycker det ser bra ut defensivt sett åtminstone. Visst hade jag velat haft en till back för pp, men hoppas att Anton skjutit in sig och att Caito återigen får fram lite mer offensiv med nya tränare.
Södra Siljan speglar vinnare
-
Ut: Rindell, Eddie Larsson och Norén.
In: Strandell, Milosevic och V. Johansson.
Mindre rutin, mer utvecklingspotential. Lite för osäkra namn kan jag tycka, hade gärna sett en till back med lite mer respektingivande bakgrund.
In: Strandell, Milosevic och V. Johansson.
Mindre rutin, mer utvecklingspotential. Lite för osäkra namn kan jag tycka, hade gärna sett en till back med lite mer respektingivande bakgrund.
-
A.J. Vanderbeck.
Bra ålder, rightare, utgående kontrakt, 27mål och tvåa i poängligan. Ändå inget intresse från Shl vad jag sett.
Vad är det för fel på killen? Någon som sett några matcher med honom?
Bra ålder, rightare, utgående kontrakt, 27mål och tvåa i poängligan. Ändå inget intresse från Shl vad jag sett.
Vad är det för fel på killen? Någon som sett några matcher med honom?
-
- Intendent
Ja, Caito är backarnas motsvarighet till Max och Kjell-Erik.SteelSky skrev: Igår, 00:18 Caito, Johansson, Lyytinen och Lunkan är stabila.
Någon skrev i Masugnen sent igår kväll att "vi har en backsida helt utan offensiv uppsida". Struntprat. AJ och Lyytinen är offensiva vapen. Något som också Caito kan bli. Igen. Om han uppmuntras.
-
Bästa backsidan i SHL skulle jag säga!
Lika trovärdigt som att säga sämsta så här års men betydligt roligare.
Lika trovärdigt som att säga sämsta så här års men betydligt roligare.
-
Rindell till HV..ok. Jag har väl inget emot om Leksand hittar en lösning att någon tar över Rindells kontrakt. MEN, stämmer uppgifterna att Leksand kommer få stå för en del av lönen då tycker jag det är åt helvete. Ska tok-värvarklubben HV som dessutom kommer bli en av våra huvudkonkurrenter i nedre halvan av tabellen få rabatt av oss? Usch!
Jag tillhör väl en av få som faktiskt tror att Rindell har potentialen att vara en riktigt bra SHL-back. Han fick en usel start i vår tröja och den ryggsäcken bar han med sig hela säsongen, trots att jag tyckte han spelade upp sig rejält på vårsäsongen. Varje misstag han gjorde renderade i giljotinen i diverse forum, motsvarande misstag hos andra backar som också var vanligt förekommande fick inte alls samma spott o spä.
Näe, till en konkurrent ska ingen rabatt ges alls. Om han skulle gå till finsk klubb eller annan utländsk så kan jag möjligen tycka att det är ok.
Men vi är ju Leksand, och där löser vi allt på ett bra sätt....
Jag tillhör väl en av få som faktiskt tror att Rindell har potentialen att vara en riktigt bra SHL-back. Han fick en usel start i vår tröja och den ryggsäcken bar han med sig hela säsongen, trots att jag tyckte han spelade upp sig rejält på vårsäsongen. Varje misstag han gjorde renderade i giljotinen i diverse forum, motsvarande misstag hos andra backar som också var vanligt förekommande fick inte alls samma spott o spä.
Näe, till en konkurrent ska ingen rabatt ges alls. Om han skulle gå till finsk klubb eller annan utländsk så kan jag möjligen tycka att det är ok.
Men vi är ju Leksand, och där löser vi allt på ett bra sätt....
-
Om alternativet är att han ska sitta på läktaren för 250k i månaden så är det ju en fullgod lösning att spara in 200k varje månad genom att till slut äntligen hitta någon som vill ta över honom.
Speciellt om man anser att han inte är utbildningsbar på ett sätt som får honom att passa in i den spelide man har framöver.
Speciellt om man anser att han inte är utbildningsbar på ett sätt som får honom att passa in i den spelide man har framöver.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
-Ben Hogan
-
Två-tre platser kvar beroende på ekonomin enligt TJ på TT.
Hoppas på en bra back, spetscenter, och breddforward eller helst Unger Sörum då.
Hoppas på en bra back, spetscenter, och breddforward eller helst Unger Sörum då.
-
- Intendent
Minus en, när Stevens presenteras.Lampa skrev: Igår, 12:19 Två-tre platser kvar beroende på ekonomin enligt TJ på TT.
Vi ska nog inte räkna med någon back.
Center + forward. Om vi har tur.
-
Haha, ja vinklar man det hela på sitt önskade sätt så blir det ju ett solklart fallGösen skrev: Igår, 11:48 Om alternativet är att han ska sitta på läktaren för 250k i månaden så är det ju en fullgod lösning att spara in 200k varje månad genom att till slut äntligen hitta någon som vill ta över honom.

Och det är nog så att jag har mkt sämre koll än dig, du kanske t om jobbar inom Leksand

Det sistnämnda borde dock inte stämma, för jag förutsätter att den person som skrivit ett tvåårs-kontrakt på 250k i månaden hade scoutat Rindell så väl att han såg stor potential och utveckling i honom.
Sen har jag väldigt svårt att se Rindell hellre sitter på läktaren en säsong för 250k än spelar i HV för 200k, så om ditt resonemang på pengar skulle stämma så borde han helt kunna riva kontraktet med Leksand och skriva på för HV.
Personligen tror jag han kommer att göra bra ifrån sig i HV. Kommer säkert lossna i målskyttet också, några lär han smälla in mot Leksand på ren adrenalin

Nä, nu somnar jag om. Var ett temporärt inhopp, nu lämnar jag hockeyn för åtminstone några månader, eventuellt dyker jag upp här höst. Men längtar till hockeysäsongen gör jag absolut inte. Då är ju sommaren och semestern över dessutom.
-
Vi skulle bytt Rindell mot Tommi Tikka, dom bör väl ligga på ungefär samma löner. Tikka skulle tillföra rutin och framförallt tyngd till laget. Tycker dessutom att han var oerhört nyttig för Hv i kvalet.
-
- Intendent
Inte jag heller. Det gör jag aldrig. Inte ens på premiärdagen. Men direkt efter första nedsläpp kommer man in i det.
Man ska ta tillvara på sommaren och forumets show about nothing (även om det varit händelserikt på sistone med LIF-mått mätt).
På HV-forumet siar några i Oskar Stål Lyrenäs https://forum.hv71fans.se/t/spelarmarkn ... /8166/1583SteveY skrev: Igår, 13:08 Vi skulle bytt Rindell mot Tommi Tikka, dom bör väl ligga på ungefär samma löner. Tikka skulle tillföra rutin och framförallt tyngd till laget. Tycker dessutom att han var oerhört nyttig för Hv i kvalet.