🇸🇪 🍓 :YMPARTY: Glad Midsommar! :YMHUG: 🍓 🇸🇪

Silly season 25/26

harfager

Re: Silly season 25/26

Inlägg av harfager »

Sniper skrev: tor 19 jun 2025, 09:40
Jjax skrev: tor 19 jun 2025, 08:24 Vem vet Kloos kanske dyker upp, Intresset verkar ju svalnat från övriga eller?
Vet inte vem som avses här - Kloos?
Leksandsstjärnan hamnar hos SHL-konkurrenten
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -ersattas/
* * *

Tiktok-Tjomme ska väl ändå önska glad midsommar idag. Lika bra att stöka över Stevens också?
Från chatten:

Rosengren Nyköping: Fick höra att Justin Kloos inte är helt avskriven för Leksand då det ska finnas sponsorer som går in. Kan det verkligen stämma?

Johan Svensson: Nej. Det blir HV71 i Sverige för honom. Men det är som sagt några skattemässiga bitar som ska klaffa. Men i Sverige – då blir det HV71.
Lampa

Inlägg av Lampa »

”Samuel: Vilka lag tror du får kriga om att hålla sig kvar i SHL?
Johan Svensson: Det där är en jäkligt svår fråga. Så enormt små marginaler. Det rimliga är väl dock att du får räkna in Djurgården, Örebro, Leksand och HV71 där. Sedan kan givetvis lag som Malmö, Linköping och Timrå halka in där också, om det blir snett från början, om fel spelare blir skadad, någon floppar som de måste ha poäng av etc. Att hamna nia och fjortonde behöver inte handla om mer än att lag nio har målvakter som ligger plus jämfört med förväntade insläppta och att lag 14 inte har ett fungerande powerplay. ”

Malmö glajjorna på för Mrmadhawk. Tror garanterat Malmö får kriga i botten.
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

harfager skrev: tor 19 jun 2025, 11:03
Sniper skrev: tor 19 jun 2025, 09:40
Jjax skrev: tor 19 jun 2025, 08:24 Vem vet Kloos kanske dyker upp, Intresset verkar ju svalnat från övriga eller?
Vet inte vem som avses här - Kloos?
Leksandsstjärnan hamnar hos SHL-konkurrenten
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -ersattas/
* * *

Tiktok-Tjomme ska väl ändå önska glad midsommar idag. Lika bra att stöka över Stevens också?
Från chatten:

Rosengren Nyköping: Fick höra att Justin Kloos inte är helt avskriven för Leksand då det ska finnas sponsorer som går in. Kan det verkligen stämma?

Johan Svensson: Nej. Det blir HV71 i Sverige för honom. Men det är som sagt några skattemässiga bitar som ska klaffa. Men i Sverige – då blir det HV71.
Får i så fall hoppas att dessa sponsorer kan tänka sig lägga degen på den nya centern istället då! (Plus Nolan)
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Signaturen "Gula Tidningen" har ju annonserat sommarlov, men en presentation av Nolan Stevens kanske skulle innebära avbruten semester och några ord i tråden? Silly är inte sill. Matglädje saknas men säkert inte nyförvärvsglädje.

Jag har grävt i Nolans förflutna men mest hittat saker av äldre datum. Som att han är "A good puck protector and battler in front of the net" och att "Stevens come by his goals honestly through his strong work ethic" (dobberprospects.com). Pappa John Stevens - NHL-coachen - lyfte fram sonens karaktär när Nolan signade med St. Louis Blues:
“This is dad talking now,” he said. “He’s a great kid. He loves the game. He grew up around the game. He’s grown up around watching teams win and he’s been on a lot of winning teams his whole life. If you know Nolan, he’s an emotional leader on his hockey team. So I think his personality, he’ll be very respectful but his personality will be welcomed in the locker room for sure.”
- latimes.com -
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

"En hel del spännande och positiva nyheter" utlovas kommande vecka.

* * *

Nästan två timmar sen jag var först i världen att dela videon
(efter att ha varit helt offline i tre timmar
slumpade det sig att jag tittade in på Tiktok
i exakt den minut videon kom upp)
och forumet har formligen rullat i grässlänten av upphetsning.
:-L ;)
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Interloper
20 juni 2025, 16:17
Nu verkar det inte fungera att kopiera länken från Leksands story på instagram för att visa vansinnet här men... Tjomme står alltså och viskar till skränande fioler och säger att det inte finns något att presentera till midsommar men att hålla utkik i nästa vecka.

Det är så jävla dålig produktion så det finns inte. Det inte värdigt överhuvudtaget. Jag har egentligen inget emot tjomme men att han filmar tiktoks i sin trädgård och lägger ut oredigerade videos med katastrofal kvalité är inte ett friskhetstecken för en fungerande marknadsavdelning.
Ja, fokusera på det, Masugnen. Istället för "en hel del spännande och positiva nyheter". I PLURAL.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 14:32 "En hel del spännande och positiva nyheter" utlovas kommande vecka.

* * *

Nästan två timmar sen jag var först i världen att dela videon
(efter att ha varit helt offline i tre timmar
slumpade det sig att jag tittade in på Tiktok
i exakt den minut videon kom upp)
och forumet har formligen rullat i grässlänten av upphetsning.
:-L ;)
Det är mest för att det inte funkar att se på längre. Eller se kan jag , men jag hör inget. Och trycker jag på videon blir jag ombedd att logga in. Vilket inte kommer att ske. Men vad jag förstår så verkar det där också vara en "show about nothing" så det är väl lika bra ändå tänker jag.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

För mig funkar det - utan att logga in.
Sen är ju fiolmusiken väldigt hög och Tjommes röst låg
men jag är ju inte Masugnen och ägnar ett helt inlägg åt det
utan att ens nämna att det blir sportsliga nyheter i plural.
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Jag trodde matvrakstråden skulle gå bananas idag, men jag vill hävda att det istället är rena fiaskonivån. Vad gäller Johanssons lockrop - är verkligen Tik tok rätt plattform att gå ut på? Klagomuren på Masugnen har nog en eller två poänger när de klagar på LIFs marknadssida.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Wittgenstein skrev: Igår, 17:48 Jag trodde matvrakstråden skulle gå bananas idag,
Pjiu. Ännu en ointressant amatörafton.
Men Kebaben på Mitti för ett par timmar sedan var inte alls så dum. En riktig svensk klassiker.

Tips på passade gravöl kan däremot sparas till ett senare tillfälle. När alla amatörer har flytt fältet.
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: Igår, 18:06
Wittgenstein skrev: Igår, 17:48 Jag trodde matvrakstråden skulle gå bananas idag,
Men Kebaben på Mitti för ett par timmar sedan var inte alls så dum. En riktig svensk klassiker.

Tips på passade gravöl kan däremot sparas till ett senare tillfälle. När alla amatörer har flytt fältet.
Med bröd, rulle eller tallrik? Jag äter för få med bröd numera, då den lokala är för liten för att vara prisvärd (jag kräver mycket kött, mycket grönt och inget snålande med peperoni).

Om vi nu ska kvotera in lite silly här, så kan man undra vad det blir utöver Nolan. Gåpåmålamerikanen, FUS, annan?
CMB

Inlägg av CMB »

Thomas Vinterberg ger i alla fall TJ högsta betyg för festen i Leksand, både filmmässigt och innehållsmässigt. Och jag med. Spännande nästa vecka! Får vi välja mellan blått och vitt? Eller får vi både och?

Glad midsommar!
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

CMB skrev: Igår, 19:12 Thomas Vinterberg ger i alla fall TJ högsta betyg för festen i Leksand, både filmmässigt och innehållsmässigt. Och jag med. Spännande nästa vecka! Får vi välja mellan blått och vitt? Eller får vi både och?

Glad midsommar!
Bild

Blå löpare kors och tvärs till E1
Senast redigerad av Gösen den fre 20 jun 2025, 19:49, redigerad totalt 1 gång.
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: Igår, 18:42
Gösen skrev: Igår, 18:06

Med bröd, rulle eller tallrik? Jag äter för få med bröd numera, då den lokala är för liten för att vara prisvärd (jag kräver mycket kött, mycket grönt och i?
Alltid med bröd.
Jag brukar snarare be dem dra ner lite på köttet så man slipper äta med gaffel och istället kan använda hamburgergrepp. Mitti kör med pitabröd. Pizza-botten som en del pizzerior använder sig av betackar jag mig för. Jag tycker varken om Calzone eller kebabpizza. Och definitivt ingen crossover med sallad på.
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Jag är inte så jäkla het på det här. Får lära mig under resans gång, men...tycker det är skönt att ha en liten egen kanal och skicka ut lite information till alla leksingar.
...sa Tjomme efter att han fått skäll av frun att han bar solbrillor i första videon.

Efter alla högklassiga presentations- och förlängningsvideor - där Leksands IF tillhör de främsta i hockeysverige - kan vi mycket väl unna oss lite tillbakalutat.