Silly season 25/26

Lampa

Re: Silly season 25/26

Inlägg av Lampa »

Ja, flera positiva nyheter borde ju innebära mer än bara Stevens..
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

NU är det pluralis ;)

Spännande: Nolan
Positivt: AJ
CMB

Inlägg av CMB »

Positivt 2:

Leksands IF kan idag meddela att Cehlarik överlevde forsränningen och kommer att spela i LIF kommande säsong!

(Nej då, är mycket bra för LIF att AJ blir kvar hela säsongen.)
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Tjomme åkte på scouting-resa den 3:e mars. Fortier spelade inte en enda match i mars vad jag kan se. Däremot så hade Manitoba Moose fyra raka hemmamatcher på 6 dagar. med start 4:e mars. Med Johan Hedbergs Manitoba-koppling och Tjommes uttalade intresse för Axel Jonsson-Fjällby, så kan det mycket väl vara så att Tjomme satt där på läktaren i någon av dessa matcher. Detta spär på ryktet om C.J Suess, som deltog i alla fyra hemmamatcher.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Satt han på någon läktare eller var det bara en förtäckt semester?

Kanske han bara kör en Harry-boy med Carnbros utvalda hästare baserat på odds?
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Gösen skrev: lör 28 jun 2025, 11:40 Satt han på någon läktare eller var det bara en förtäckt semester?

Du har inte höga tankar om Tjomme Gösen :lol:
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: lör 28 jun 2025, 11:05 Tjomme åkte på scouting-resa den 3:e mars. Fortier spelade inte en enda match i mars vad jag kan se. Däremot så hade Manitoba Moose fyra raka hemmamatcher på 6 dagar. med start 4:e mars. Med Johan Hedbergs Manitoba-koppling och Tjommes uttalade intresse för Axel Jonsson-Fjällby, så kan det mycket väl vara så att Tjomme satt där på läktaren i någon av dessa matcher. Detta spär på ryktet om C.J Suess, som deltog i alla fyra hemmamatcher.
Bra spaning. Suess' Instagram-följande är en gåta. Att det bara skulle vara för Veronneau - för att de spelade ihop i Barracuda och är vänner på Instagram - känns för tunt.

NÄR började Suess följa Leksand? Nyligen eller längre tillbaka? Om det var nyligen känns Veronneau-kopplingen ännu tunnare. Blev han intresserad av Leksands IF nu först? Bara för att gamle Max spelar där.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: lör 28 jun 2025, 13:24
Gösen skrev: lör 28 jun 2025, 11:40 Satt han på någon läktare eller var det bara en förtäckt semester?

Du har inte höga tankar om Tjomme Gösen :lol:
Kanske inte just i hänseende av underliggande statistik 😅 men jag tänker också att sportchefer och tränare aldrig får vara lediga utan att drevet går. Under slutskedet av säsongen måste de vara på plats, under sommaren sker allt det "viktiga" arbetet och till hösten drar ju säsongen igång. En hemlig scouting-resa är ett bra alibi.
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Gösen skrev: lör 28 jun 2025, 13:46 En hemlig scouting-resa är ett bra alibi.
https://www.flashback.org/t3106588
Jag kallar mitt beteende för att smygresa. Det är det inte egentligen inte frågan om, men ordet får duga.

Förr om åren hade jag ett jobb där jag tvingades resa mycket, framförallt inom Europa, men även några resor till USA och ett par till Asien blev det. Jag klagade ofta högljutt över resandet till min fru som på den tiden var min flickvän. Jag var trött på resandet så jag bytte tjänst där jag har uppdrag vilket innebär i stort sett noll utlandsresor.
För några år sen började jag känna mig rastlös, jag ville resa. Men jag ville resa privat. Och jag ville resa SJÄLV. Utan fru och barn. Jag ville resa och slappa på resmålet. Dricka öl på hotellrummet, se på film, gå ut och promenera, kanske gå på strippklubb, gå på museum, sitta på hotellbalkongen med en GT och kolla på solnedgången osv osv.
Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Wittgenstein skrev: lör 28 jun 2025, 14:00
Gösen skrev: lör 28 jun 2025, 13:46 En hemlig scouting-resa är ett bra alibi.
https://www.flashback.org/t3106588
Jag kallar mitt beteende för att smygresa. Det är det inte egentligen inte frågan om, men ordet får duga.

Förr om åren hade jag ett jobb där jag tvingades resa mycket, framförallt inom Europa, men även några resor till USA och ett par till Asien blev det. Jag klagade ofta högljutt över resandet till min fru som på den tiden var min flickvän. Jag var trött på resandet så jag bytte tjänst där jag har uppdrag vilket innebär i stort sett noll utlandsresor.
För några år sen började jag känna mig rastlös, jag ville resa. Men jag ville resa privat. Och jag ville resa SJÄLV. Utan fru och barn. Jag ville resa och slappa på resmålet. Dricka öl på hotellrummet, se på film, gå ut och promenera, kanske gå på strippklubb, gå på museum, sitta på hotellbalkongen med en GT och kolla på solnedgången osv osv.
"Sitta på hotellbalkongen med en GT och kolla på solnedgången" medan laget man ansvarar för klappar ihop och missar slutspelet.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Finns det strippklubbar i Manitoba?
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Teaservideon med volymreglaget i januari: AJ +2 år.
Teaservideo med fiolmusik på max: AJ spelar i Leksand 2025-26 (+ Nolan Stevens)
AJ klar två gånger på ett halvår.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: lör 28 jun 2025, 16:05 Teaservideon med volymreglaget i januari: AJ +2 år.
Mjölka sin dräng.
-Ben Hogan
SteelSky

Inlägg av SteelSky »

AJ klart är ju toppen. Men det hade jag missat att det inte redan var klart. Var ju på en hemmamatch för några månader sedan där man presenterade att AJ skrivit på. Så jag ser få inte detta som en nyhet, men positivt är det.

Sen att spela på Carnbros hästar (Gösen) 🤣😁
Humor!
- Jag ser helt outveckade hästar med bra underliggande statistik framför mig. De är där de ska vara i höladan och på uppvärmningen. Andra ser att de kommer toksist i varje lopp medan jag, (Carnbro), ser något annat.
Södra Siljan speglar vinnare
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: lör 28 jun 2025, 16:26
Sniper skrev: lör 28 jun 2025, 16:05 Teaservideon med volymreglaget i januari: AJ +2 år.
Mjölka sin dräng.
Google AI-översikt (som inte ska förväxlas med AJ-översikt):
Uttrycket "mjölka sin dräng" är inte ett vedertaget uttryck eller fras i svenska språket. Det har ingen etablerad betydelse. Det är möjligt att det är en felhörning, ett missförstånd eller en anakronism, möjligen med ursprung i historiska sammanhang där drängar och pigor hade specifika arbetsuppgifter, såsom mjölkning på gårdar.
Google AI-översikt sökning 2 (det är olika svar varje gång):
Uttrycket "mjölka sin dräng" är en gammal och nedsättande fras som syftar på att utnyttja en person ekonomiskt eller på annat sätt. Det är inte ett uttryck som används i modern svenska och har sitt ursprung i ett historiskt sammanhang där drängar och pigor var anställda på gårdar och hade en underordnad ställning. Uttrycket "mjölka sin dräng" syftar på att utnyttja någon som är i en utsatt position, likt att mjölka ett djur.