Övrig sport

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Re: Övrig sport

Inlägg av Sniper »

Mats_ume skrev: ons 02 jul 2025, 12:04 Det har dykt upp ett superintressant klipp på nätet igår som behandlar en 31 år gammal händelse: Fotbolls-VM i USA 1994. Eller rättare sagt, hur sporten fotboll relaterades till det amerikanska psyket 1994.

Se gärna klippet här:

Det viktigaste citatet:
"We've come to the conclusion that soccer does not offer some of the basic characteristics that Americans seek. Uh, traditional soccer is improvisational. Americans don't want that in their outdoor sports. Traditional soccer is poetic. Americans don't necessarily seek that in their outdoor sports. They want something that has different characteristics. And that's what we've put together."
-----

Läs mer om fenomenet i en artikel från 2016 i The Guardian: https://www.theguardian.com/football/bl ... -never-was
Nu ska Mats_ume tvinga folk att se på engelskspråkig video igen. Tippa utfallet:

1 Ingen orkar klicka och rör sig vidare. Fiaskoinlägg.
X De klickar på videon men när de upptäcker att den är 6:28 slutar de titta.
2 De ser videon till dess slut med samma stora behållning som Snipers pizzarecensioner.
Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

Kan man helgardera .
Eller snarare: kan inte alla tre vara lika sanna samtidigt :mrgreen:

Lite som den 23 minuter långa långfilmen från Dalsjö Rough camp. Men plot-twisten fick mig i varje fall att snabbskumma igenom för att få en glimt av Emilia.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Gösen skrev: ons 02 jul 2025, 16:03 Lite som den 23 minuter långa långfilmen från Dalsjö Rough camp. Men plot-twisten fick mig i varje fall att snabbskumma igenom för att få en glimt av Emilia.
Ja, det var bra segt där i inledningen och mitten (nästan som när jag såg Tarkovskys Stalker på Svea-biografen). Det var därför jag la in Gidlöf-introduktionen och hintade om att det blir Emilia i slutet.

Bild
https://www.imdb.com/title/tt0079944/
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Har ni en crush på Emilia? :P
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

SteveY skrev: ons 02 jul 2025, 16:27 Har ni en crush på Emilia? :P
Hedberg hjälpte henne loss från däcken och i del 1 fick hon hjälp av Pajen i den här sekvensen:

Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Bild

Och denna weekend har redan börjat. Enda pågående match: Houston Astros @ Colorado Rockies. Som står 2-2 efter första inningen. I övrigt bara nattmatcher, och de följer jag inte (om nu någon trodde det).

I morgon kan man se Cardinals @ Cubs 20:20 svensk tid.

Användarens profilbild
Wittgenstein

Inlägg av Wittgenstein »

Sniper skrev: Igår, 21:29

I övrigt bara nattmatcher, och de följer jag inte (om nu någon trodde det).

Det tror jag att vi alla förutsatte. Varför blir du annars så kinkig när Gösen klampar runt i arla morgonstund?

Ordförande i Föreningen för det gulas bevarande.