Laget 25/26

Användarens profilbild
Gösen

Re: Laget 25/26

Inlägg av Gösen »

Sniper skrev: ons 04 jun 2025, 22:04
Gösen skrev: fre 07 mar 2025, 20:54 Jon är Tjänstledig för att prova på hockeyliv och ta ett par sabbatsår men kommer efter det direkt återgå till sin ordinarie tjänst på regeringskansliet som sakkunnig inom utrikespolitiska frågor.

Men först kommer han vara vår bästa center säsongen 25/26. Kom ihåg var ni läste det först. Och kanske för enda och sista gången.
Jag har lagt det på minnet och kommer fortsätta ha det i minnet under säsongen.
Ajdå. Men tur ändå. Att du skrev det, för själv hade jag glömt och hade nog skrivit det igen inom en snar framtid annars.

Jon såg jag både igår och idag. Cruisande i Leksand i sin splitternya vita bil med ett stort Leksands-emblemet i blått på båda sidorna. I övrigt svarta detaljer och definitivt inget gult någonstans.
“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

CMB

Inlägg av CMB »

Sniper skrev: ons 25 jun 2025, 11:41

:mrgreen:
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Vilken skön pk uppställning vi kan ha...
Gidlöf i mål.
Aj och Milosivic som Backar framför kassen.
Då finns det inte många luckor kvar att hitta ... :YMPARTY: \:d/
Utan motgång, finns inte framgång.
Användarens profilbild
Sniper
Intendent

Inlägg av Sniper »

Två meter lång Big Mac ska hoppa in och sova där.

Teaser inför del 3: Emilia fastnar mellan hängande däck.
Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Tanken är att man spelar en förstakedja med Lukas Vejdemo, Peter Cehlarik och Max Veronneau. Om Cehlarik och Veronneau studsar tillbaka och bidrar mer än förra säsongen så är det en helt okej förstakedja.

I andraformationen är tanken att det blir en ”nyförvärvskedja” med Nolan Stevens, Michael Lindqvist samt Gabriel Fortier.

Är det bara jag som tycker att man tänker helt fel här?
Vejdemo, Cehlarik och Max, tre spelare som gjorde en högst medioker säsong. Spelare som behöver en nytändning, studsa tillbaka. Då ska man väl inte sätta dom i samma kedja?! Framförallt inte nu när vi har flertalet nya tilltänkta spetsforwards som kommer in med ny energi. Vi ska såklart utnyttja dom för att få fart på gamla gänget.
Dessutom så hade jag aldrig spelat Cehlarik och Veronneau tillsammans, förutom kanske i pp då.

VonGustaf

Inlägg av VonGustaf »

SteveY skrev: lör 05 jul 2025, 08:39

Tanken är att man spelar en förstakedja med Lukas Vejdemo, Peter Cehlarik och Max Veronneau. Om Cehlarik och Veronneau studsar tillbaka och bidrar mer än förra säsongen så är det en helt okej förstakedja.

I andraformationen är tanken att det blir en ”nyförvärvskedja” med Nolan Stevens, Michael Lindqvist samt Gabriel Fortier.

Är det bara jag som tycker att man tänker helt fel här?
Vejdemo, Cehlarik och Max, tre spelare som gjorde en högst medioker säsong. Spelare som behöver en nytändning, studsa tillbaka. Då ska man väl inte sätta dom i samma kedja?! Framförallt inte nu när vi har flertalet nya tilltänkta spetsforwards som kommer in med ny energi. Vi ska såklart utnyttja dom för att få fart på gamla gänget.
Dessutom så hade jag aldrig spelat Cehlarik och Veronneau tillsammans, förutom kanske i pp då.

Jag tycker precis som Du. Vi måste använda de nya spelarnas energi för att väcka upp de gamla ur dvalan. Jag tycker också att Vejdemo inte håller högre än att centra en tredjekedja (just nu med facit på två säsonger).....
Tänker man på vad Max, Lang och Cehlarik behöver så är det en riktigt top center vid sin sida (jag vet 3 spelare på 2 ytterforwards platser. Dagsformen får ge platsen)

Det är när klubban finns i isen som det blir mål!!!

"It's amazing what you can accomplish when you don't care who gets the credit!" --- Harry Truman---
Lampa

Inlägg av Lampa »

Skulle det bli besvikelse och inget mer än Fortier dyker upp hade jag fortfarande låtit Vejdemo spela i tredje. Då med Lang och Karlberg. Låtit Östman få förtroende som 1a/2a center från start. Och jag hade heller inte velat ha PC och Veronneau ihop.

PC - Stevens - Lindqvist
Fortier - Östman - Veronneau
Lang - Vejdemo - Karlberg
Knuts - Eljas - Kaderli

Ingen uppsättning som skrämmer, men den är ändå gedigen så länge den är skadefri och välcoachad. Men det hade sett mycket bättre ut med en rutinerad 1C.

Användarens profilbild
SteveY

Inlägg av SteveY »

Lampa skrev: lör 05 jul 2025, 13:25

Skulle det bli besvikelse och inget mer än Fortier dyker upp hade jag fortfarande låtit Vejdemo spela i tredje. Då med Lang och Karlberg. Låtit Östman få förtroende som 1a/2a center från start. Och jag hade heller inte velat ha PC och Veronneau ihop.

PC - Stevens - Lindqvist
Fortier - Östman - Veronneau
Lang - Vejdemo - Karlberg
Knuts - Eljas - Kaderli

Ingen uppsättning som skrämmer, men den är ändå gedigen så länge den är skadefri och välcoachad. Men det hade sett mycket bättre ut med en rutinerad 1C.

Håller med. Gillar dock idén med komplett Nordamerikansk kedja.
Vejdemo blir en bra tredjecenter. Östman är en bättre spelare offensivt sett och ska ha mycket speltid, då brukar han vara som bäst.
Eljas behöver skolas in ordentligt denna säsong, så han kan ta över efter Knuts på sikt.

Användarens profilbild
Gösen

Inlägg av Gösen »

SteveY skrev: lör 05 jul 2025, 16:01

. Östman är en bättre spelare offensivt sett och ska ha mycket speltid, då brukar han vara som bäst.

Och inte begränsas i en centerroll.
Oavsett om han själv tror att han passar bättre där.

“Golf is a game of bad shots. The one with the best bad shots win. ”
-Ben Hogan
Pellefant

Inlägg av Pellefant »

Gösen skrev: lör 05 jul 2025, 16:51

. Östman är en bättre spelare offensivt sett och ska ha mycket speltid, då brukar han vara som bäst.

Kan bara hålla med om att jag också är skeptisk till Östman som center, han vill ju stå och ladda och vänta på att en macka serveras, snarare än att servera mackan själv. Gillar dock tanken på att ha många som kan gå in och ta en centeroll men som samtidigt passar bra i andra positioner som Östman till exempel, det kommer att bli skador och vi kommer ha de som är ur form så att säga, skulle inte förvåna mig om det blir ett och annat barnafödande även kommande säsong.

Lampa

Inlägg av Lampa »

Gösen skrev: lör 05 jul 2025, 16:51

Ge Östman förtroende och en chans att spela högt upp i laget på den positionen han vill ha, tror jag gör att man får ut mest av han och laget än att låta Vejdemo brunka sönder 1a kedjan ett år till… men som sagt.. helst en center.

Håller med. Gillar dock idén med komplett Nordamerikansk kedja.

Jag med, men kanske inte på bekostnad av att spela PC ihop med Veronneau.

Senast redigerad av Lampa den lör 05 jul 2025, 17:36, redigerad totalt 1 gång.
MeraSkottpåMål

Inlägg av MeraSkottpåMål »

Om man vill ha klubborna in mot mitten för direktskott så kan detta vara en variant...

Veronneau (R), Stevens, Fortier (L)
Caito (R), Lunkan (L)

Linkan (R),Vejdemo , Cehlarik (L)
AJ (R), Strandell (L)

Lang, Eljas, Östman (L)
Fred (R), Lyytinen (L)

Kaderli (R) , Knuts, Karlberg (L)
Milosivic(L), Vj (L)

Altörn (L)

Utan motgång, finns inte framgång.
CMB

Inlägg av CMB »

MeraSkottpåMål skrev: lör 05 jul 2025, 17:33

Om man vill ha klubborna in mot mitten för direktskott så kan detta vara en variant...

Veronneau (R), Stevens, Fortier (L)
Caito (R), Lunkan (L)

Linkan (R),Vejdemo , Cehlarik (L)
AJ (R), Strandell (L)

Lang, Eljas, Östman (L)
Fred (R), Lyytinen (L)

Kaderli (R) , Knuts, Karlberg (L)
Milosivic(L), Vj (L)

Altörn (L)

Kors och tvärsfilosofins svarta lista:

Nr1: MeraSkottpåMål

;)